Een hufter aanpakken vind ik goed maar de boete's en de wijze van handhaven zijn doorgeslagen. Een boete krijgen voor een overschrijding van 4 km is al vreemd maar het boetebedrag staat niet in verhouding.
Ben ik dan ook een hufter als ik, met zo'n 75.000 km jaar, 5 van dit soort boete's ontvang?
Nou ja hufter is wel een groot woord maar op zijn minst een draaideur crimineel want ondanks de boetes leer je er niks van
Maar ik ben het er mee eens dat de overtredingen traps gewijs moeten oplopen. Bijvoorbeeld
0-10 km te hard 35 euro (voor de niet continue op zijn km-teller kijkende automobilist)
10-15 km te hard 105 euro
15-20 km te hard 210 euro
20-25 km te hard 420 euro
25-30 km te hard 840 euro
boven de 30 km te hard 100,- euro per km/u gereden snelheid (bibeko: snelheid 80 km/u * 100,- = 8000,- // bubeko gemeten snelheid 160 km *100,- = 16.000,-)
Ik gok dat het dan afgelopen is met die idiote mafkezen en pak je de echt aso's keihard aan.
Maar ja dat is niet wat de politiek wil, die is uit op geld en niet op het bestrijden van de misdaad of het massaal laten stoppen met roken etc etc. Want als wij allemaal keurig de snelheid rijden die veilig is, loopt de staat miljoenen mis! Das KAK want dan komt de overheid geld te kort en moeten ze dat via belasting toch bij jou gaan halen.
Dus eigenlijk is het huidige systeem wel een eerlijk systeem: wie niet braaf is moet betalen
en als je braaf bent betaald een ander voor jou