Hoogte van verkeersboetes in Nederland

Auteur Topic: Hoogte van verkeersboetes in Nederland  (gelezen 176092 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

I1985

• Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
Reactie #450 Gepost op: 6 juli 2013, 22:50:43
In Finland zijn de hogere verkeersboetes gerelateerd aan je inkomen. Dan staat er in plaats van een vast bedrag dus een X aantal dagtarieven, oftewel het loon dat je krijgt voor een werkdag. Dit om met name vermogende veelplegers toch in de portemonnee te raken.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #451 Gepost op: 4 november 2013, 18:36:00
Opstelten: aso-rijder aanpakken

Automobilisten die herhaaldelijk grove verkeersovertredingen begaan worden harder aangepakt. Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie zei in een overleg in de Tweede Kamer dat hij de maatregelen "nader vorm gaat geven". Uit onderzoek blijkt dat 0,1 procent van de automobilisten verantwoordelijk is voor zes procent van de ongelukken.

In het overleg refereerde Opstelten aan wensen die door het CDA "en nu ook vanuit de PvdA en de VVD, maar ook van anderen" zijn gekomen om "die groep, de veelplegers, harder en duidelijker aan te pakken".

Eerder vandaag liet PvdA-Kamerlid Kuiken weten dat haar partij een "hufterboete" wil voor veelplegers in het verkeer. Die boete moet bij iedere overtreding hoger worden. "Denk aan aso's die met 80 kilometer per uur door woonwijken scheuren, dronken achter het stuur zitten, bumperkleven en voortdurend rode stoplichten negeren. De straf kan bestaan uit een steeds hogere boete, inbeslagname van de auto, het afpakken van het rijbewijs of desnoods celstraf", aldus Kuiken.

Ook de VVD liet vandaag weten voor dit soort boetes te zijn voor automobilisten die herhaaldelijk in de fout gaan en die de verkeersveiligheid in gevaar brengen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #452 Gepost op: 4 november 2013, 19:11:27
Als er iemand dan ook meteen even kijkt naar de achterlijk hoge bedragen voor  "foutjes" die iedereen wel eens maakt, ben ik helemaal gelukkig..

guest15549

• Gast
Reactie #453 Gepost op: 5 november 2013, 17:27:32
Heel dubbelzijdig, aan de ene kant vind ik dat verkeersboetes wel wat hoog mogen zijn zodat mensen er van leren, maar als je daarin doorslaat zullen mensen er niet van leren maar alleen gefrustreerd worden omdat ze het (terecht) zien als een manier om de staatskas te spekken...

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #454 Gepost op: 5 november 2013, 17:39:54
Volgens mij is daar al (ruim) in doorgeslagen, jaar of wat geleden

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #455 Gepost op: 5 november 2013, 19:24:32
Een hufter aanpakken vind ik goed maar de boete's en de wijze van handhaven zijn doorgeslagen. Een boete krijgen voor een overschrijding van 4 km is al vreemd maar het boetebedrag staat niet in verhouding.
Ben ik dan ook een hufter als ik, met zo'n 75.000 km jaar, 5 van dit soort boete's ontvang?

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #456 Gepost op: 5 november 2013, 20:44:08
Citaat van: Bert65 link=msg=1217398 date=1383675872
Een hufter aanpakken vind ik goed maar de boete's en de wijze van handhaven zijn doorgeslagen. Een boete krijgen voor een overschrijding van 4 km is al vreemd maar het boetebedrag staat niet in verhouding.
Ben ik dan ook een hufter als ik, met zo'n 75.000 km jaar, 5 van dit soort boete's ontvang?

Nou ja hufter is wel een groot woord maar op zijn minst een draaideur crimineel want ondanks de boetes leer je er niks van >:D

Maar ik ben het er mee eens dat de overtredingen traps gewijs moeten oplopen. Bijvoorbeeld

0-10 km te hard 35 euro (voor de niet continue op zijn km-teller kijkende automobilist)
10-15 km te hard 105 euro
15-20 km te hard 210 euro
20-25 km te hard 420 euro
25-30 km te hard 840 euro
boven de 30 km te hard 100,- euro per km/u gereden snelheid (bibeko: snelheid 80 km/u * 100,- = 8000,- // bubeko gemeten snelheid 160 km *100,- = 16.000,-)

Ik gok dat het dan afgelopen is met die idiote mafkezen en pak je de echt aso's keihard aan.

Maar ja dat is niet wat de politiek wil, die is uit op geld en niet op het bestrijden van de misdaad of het massaal laten stoppen met roken etc etc. Want als wij allemaal keurig de snelheid rijden die veilig is, loopt de staat miljoenen mis! Das KAK want dan komt de overheid geld te kort en moeten ze dat via belasting toch bij jou gaan halen.
Dus eigenlijk is het huidige systeem wel een eerlijk systeem: wie niet braaf is moet betalen en als je braaf bent betaald een ander voor jou  098uo
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #457 Gepost op: 5 november 2013, 22:13:58
De aso is dus iemand die te hard rijdt. Ik heb daar een andere mening over; 's Nachts om een uur of 2, op de A2 tussen Vinkeveen en Abcoude 115 km/u rijden kan geen kwaad. Toch heb ik een bon te pakken.
Op dezelfde A2 rijdt Johnny met zijn petje. Hij rijdt alles links en rechts, zelfs over de vluchtstrook, hij rijdt echter 105 Km/u en wordt niet geflitst. Wie is de aso?

Bart.

• Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #458 Gepost op: 5 november 2013, 22:19:52
Citaat van: Bert65 link=msg=1217446 date=1383686038
De aso is dus iemand die te hard rijdt. Ik heb daar een andere mening over; 's Nachts om een uur of 2, op de A2 tussen Vinkeveen en Abcoude 115 km/u rijden kan geen kwaad. Toch heb ik een bon te pakken.
Op dezelfde A2 rijdt Johnny met zijn petje. Hij rijdt alles links en rechts, zelfs over de vluchtstrook, hij rijdt echter 105 Km/u en wordt niet geflitst. Wie is de aso?
Dat komt omdat er alleen wordt geflitst op te hard rijden en niet op verkeerde weghelft / geen richting / rechts inhalen / etcetera..
Nog steeds is Johnny de aso, met of zonder pet..
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #459 Gepost op: 9 november 2013, 01:43:22
Citaat van: Bert65 link=msg=1217446 date=1383686038

Tsja als je het woordje VOORBEELD (en dat staat er echt!) weglaat.... en dan vervolgens ook de rest van mijn commentaar niet leest kan je natuurlijk een reactie geven zoals je dat gedaan hebt. Maar mijn vraag is: gaat het hier nou om jou of om de aso?  Als jij gewoon de maximum snelheid rijdt dan krijg je geen bon. Dat is simpel, toch??? ???

Maar aangezien er meer mensen zijn die denken zoals jij en die dus iets te hard rijden, levert dat onder aan de streep meer op voor de staat dan dan het pakken van die ene ASO. Dus gaat die aso vrij-uit en zijn jullie de L*L.  O0

Wat denk jij nou? Wanneer zou de staat blij zijn: Ik kom na mijn dienst op het buro met 30 bonnen (30x45 euro) of ik kom na mijn dienst op het buro met 1 aso bon (artikel 5 = 350 euro maar weetje ik mats je en ik maak er 3 bonnen elk 220 euro van)?

(even buiten beschouwing latende dat ik persoonlijk wel liever die aso pak dan die 30 sukkels)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens