Hoogte van verkeersboetes in Nederland

Auteur Topic: Hoogte van verkeersboetes in Nederland  (gelezen 178080 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #460 Gepost op: 15 november 2013, 14:32:16
Samen sterk in de hulpverlening!


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #461 Gepost op: 15 november 2013, 15:40:27
Citaat van: Live link=msg=1220232 date=1384522336
Bron: Facebook Hart voor Auto's



Ik kan 30km/h te hard nou niet echt een kleine overtreding noemen :-\
Buiten de boetes voor snelheid om, vind ik alle andere boetebedragen in Nederland beter passen dan de bedragen in Duitsland. Door rood rijden is gewoon levensgevaarlijk, net als het gebruiken van je telefoon tijdens het rijden. Voor het negeren van een invalide parkeerplaats vind ik 360 euro ook op zijn plaats. Waarom? Veel invalide mensen hebben die ruimte ook écht nodig om in- en uit te stappen en kunnen dus niet ergens anders parkeren.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #462 Gepost op: 16 november 2013, 08:34:53
Citaat van: Live link=msg=1220232 date=1384522336
Bron: Facebook Hart voor Auto's


Dat is dus (grotendeels) een onzin lijstje wat waarschijnlijk het werk van een stel 'kinderen' is, die dus niet verder kijken dan de neus lang is ! (En met zulke onzin de boetes belachelijk willen maken met een vergelijk wat kant nog wal raakt !)

Vergeten wordt dat je in Duitsland bijvoorbeeld ook punten krijgt en dus bijv. door rood rijden met gevaarzetting ook ruim 200 euro kost... plús een maand rijverbod !
Qua snelheidsovertredingen ligt het eraan of het binnen of buiten de bebouwde kom is... Zo kost binnen de bebouwde kom met 26-30 km te snel 140 euro en buiten de bebouwde kom 95 euro .
Daarbij, in DL binnen de bebouwde kom meer dan 26 km te hard is maand rijontzegging, buiten de bebouwde kom is dat v.a. 31 km te hard ! (daar bovenop de boete en krijg je als beloning ook nog eens 3 punten 'erbij' !)
Bellen in de auto... Voor gemotoriseerd verkeer idd 40 euro, plús weer een punt, voor fietsers overigens maar 25 euro.
Daarbij het mooiste.... Voor alle boetes boven de 40 euro komt er minimaal 23,50 gebühr bovenop ! (belasting/administratie)

Afijn, lees zelf de hoogte van de boetes in Duitsland per 1 april 2013....  Link

Dus Duitsland kan wel 'goedkoper' zijn maar daar mag je wel veel vlugger je papiertje inleveren !
Overigens, door afgezette rijbanen rijden (waar gewerkt werd)  heb ik al mensen voor zien opgepakt worden... Goeie zaak !

Eerlijk gezegd denk ik dat de Duitse aanpak mensen toch voorzichtiger maakt, want dat roze papiertje is voor de meesten heilig...
Ter info: Indien je in Duitsland 18 punten 'verdiend' hebt ben je gewoon je rijbewijs kwijt... Er bestaat daarentegen wel weer een manier om punten af te bouwen (bijv. door een cursus te volgen krijg je dan 2 punten kwijtgescholden).
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #463 Gepost op: 16 november 2013, 10:33:20
Hoe wordt een rijontzegging geregeld voor mij als Nederlander in Duitsland? Nemen ze hem een maand in en kan ik een maand later hem persoonlijk weer ophalen of hoe moet ik dit zien?

Wat ik persoonlijk dan weer fijn vind is dat je in Duitsland 100km/u mag BuBeKo.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #464 Gepost op: 16 november 2013, 11:32:58
Citaat van: DiNozzo link=msg=1181221 date=1373099094

Bron + meer: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/21694963/__Dit_is_je_boete_als_je_door_rood_rijdt_in_buitenland__.html

Toch weer een Telegraaf bericht, volgens mij wordt je staande gehouden. Bij aanhouden krijg je van die mooie armbandjes om. 998765

Citaat van: Tony-cc link=msg=1220437 date=1384587293
Overigens, door afgezette rijbanen rijden (waar gewerkt werd)  heb ik al mensen voor zien opgepakt worden... Goeie zaak !
Duitsland heeft dan ook bij wet geregeld dat het verboden is om een afzetting van welke aard dan ook onbevoegd te betreden . Dit heeft een fotograaf van de Telegraaf al eens ondervonden toen hij het verongelijkte voertuig van onze prins ( nu koning ) wat naderbij wilde fotograferen.

Citaat van: Sylvester link=msg=1220451 date=1384594400
Hoe wordt een rijontzegging geregeld voor mij als Nederlander in Duitsland? Nemen ze hem een maand in en kan ik een maand later hem persoonlijk weer ophalen of hoe moet ik dit zien?

Wat ik persoonlijk dan weer fijn vind is dat je in Duitsland 100km/u mag BuBeKo.

Als "ervaringsdeskundige" kan ik je vertellen dat je het rijbewijs gewoon meeneemt naar huis tot je de boete thuis krijgt. Daarop staat waar je het rijbewijs naar toe moet sturen zodat de ongeldigheidsverklaring en periode in Duitsland erop kan worden genoteerd.

Overigens raakte ik hem kwijt omdat ik volgens de agent in een LKW te hard reed, alleen was deze in Nederland teruggekeurd naar een voertuig van de cat. B met een max. ttm. van 3500kg. en dus is bij de rechtszaak alles ook recht getrokken. 0098
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Sjonnie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #465 Gepost op: 16 november 2013, 22:28:38
Aan een kant staan de boetebedragen niet meer in verhouding met sommige overtredingen, maar aan de andere kant ervaar ik tijdens mijn werk ook dat sommige mensen het ook gewoon niet laten op met de telefoon in de hand van alles te doen, geen gordel dragen, nog gewoon fors door rood rijden enz...., dus ze (want ik hou er wel rekening mee dat ik zo'n bonnetje niet krijg) roepen het ook op zichzelf af als ik eerlijk ben.  :-\


daanh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • Rechtvaardig
Reactie #466 Gepost op: 25 november 2013, 14:04:27
Ik denk dat er wel degelijk iets moet veranderen in dit land mbt de bekeuringen. Op dit moment is er geloof ik weinig draagkracht voor onder de bevolking. Als Ivo weer roept dat de bekeuring omhoog moet vanwege de verkeersveiligheid lacht iedereen hem uit. De politie wordt belachelijk gemaakt ( "ga toch boeven vangen") en dit is gewoon zo onnozel en niet bevorderlijk voor de politie in dit land, ook niet voor de verkeersveiligheid. Sowieso vind ik het verschil tussen een overtreding en een misdrijf in boetebedragen zoveel op elkaar lijken dat de verhouding zoek is.

Ik ga ook vaak in discussie op Twitter met agenten in mijn regio (Amersfoort) en volgens mij vinden die het ook slecht, maar kunnen ze er "niets" aan doen. Ik vind dat jammer, omdat ik denk dat een agent zelf mag bepalen of hij een bekeuring oplegt of niet.

Ik hoor hier mensen zeggen, door rood rijden, levensgevaarlijk en afstraffen!!  Ik wordt hier zo nijdig van he, laat mij een voorbeeld geven, en ik heb hem zelf meegemaakt:

Je rijd op de stadsring, het is druk  en het heeft gesneeuwd. Je mag hier 40 en houd vanwege de weersomstandigheden ruim voldoende afstand, achter mij zit een Audi flink te drukken, hij wil vast 50.. Oplettend op het verkeer zie ik vlak voor mij het stoplicht op oranje gaan, normaal zou ik stoppen, maar ik besluit dit niet te doen in een split second, 1 ik ben bang dat ik doorglij door de gladheid, twee, als die auto achterop knalt ben ik mijn auto kwijt. (bijna geen waarde)

Ja hoor whoppa, bekeuring van 240 euro. Ja aanpakken dat tuig!... pffff. Bedenk even dat je student bent, of een AOW'tje heb, of in de bijstand zit.. Ik vind het echt niet normaal. Laten we asjeblieft die bedragen naar beneden gooien (flink!) en dat ene plan van een politicus uitvoeren om bij herhaalde overtredingen in de M categorie de echte aso aan te pakken.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #467 Gepost op: 25 november 2013, 14:12:53
Met zo'n gedachte gang doe je er misschien verstandiger aan om je auto te laten staan.


daanh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • Rechtvaardig
Reactie #468 Gepost op: 25 november 2013, 14:20:42
Natuurlijk niet, Ik vind dat een flauwe opmerking. Het gaat hier om een flitspaal..

Ik rij al sinds mn 16e (USA) en heb nog nooit een ongeluk gehad. Verder houd ik mij altijd netjes aan alle regels. Het gaat mij erom dat mensen die een keer "per ongeluk" wat verkeerd doen net zo hard gepakt worden als mensen die "aso" rijders zijn. Ik ben voor een systeem dat de verkeersveiligheid ten goede komt, niet de staatskas.

Waarom niet net als met het strafrecht met een register werken. 3x per jaar te hard, kom je in een duurdere schaal met bijvoorbeeld bij 10x te hard rijbewijs inname. Mensen die dan per ongeluk een keertje 5 km te snel gaan, en die dit niet met opzet doen, worden zo wel gestraft, maar niet zo hard als mensen die dit vaker doen. Of wellicht een systeem wat verzekeraars hebben.. Ik zit bijvoorbeeld in de 75% korting op mijn verzekering, omdat ik nog nooit schade heb gereden. Dus vanaf nu standaard iedereen op 0% en na 5 jaar boetevrij zit je op de 75% korting:) Mensen die elke keer bekeuringen krijgen kunnen ook omhoog, tot bijvoorbeeld 200% en daarna rijbewijs inname. Is toch wel wat voor te zeggen? Ik denk dat zo'n systeem een stuk "eerlijker" is en ook de verkeersveiligheid beter ten goede komt.

Die vergelijkingen met het buitenland heb ik niets mee, we leven in NL en niet ergens anders;)


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #469 Gepost op: 25 november 2013, 14:22:08
Citaat van: PietjePuk link=msg=1222855 date=1385385173
Met zo'n gedachte gang doe je er misschien verstandiger aan om je auto te laten staan.

Hier ga ik het toch even opnemen voor PietjePuk, want met zijn auto van nagenoeg geen economische waarde heeft hij wel degelijk het recht om deel te nemen aan het verkeer. Je kunt het eens zijn met zijn redenatie of niet. Ik zou ook zomaar die afweging kunnen maken. Ik heb ook wel eens zeer donker oranje gepakt, omdat ik absolute tweifel had of de auto achter mij het wel zou halen te stoppen.

Er zijn een aantal soorten bestuurders op de weg, sommigen houden zich netjes aan het RVV, omdat het zo hoort. Sommigen houden zich aan de wet, omdat het zo hoort én ze er ook gewoon de centjes niet voor hebben om op het scherpst van de snede te rijden. Daar staat dus ook een categorie tegen over die veel centjes hebben, of leasen oid. Deze maakt het allemaal niet zo uit en die drukken, kleven en rijden te hard of het een lieve lust is. Die verschillende categorieën botsen wel eens in het verkeer. Soms letterlijk. Soms probeert iemand dat dus te voorkomen.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV