Is het laatste ook niet de reden dat bij VROS actie's niet gelijk wordt staande gehouden maar ook naar de rest van het rijgedrag wordt gekeken?
VROS acties zijn bedoelt om mensen te confronteren met het rijgedrag in brede zin en niet op 1 actie. Uiteraard gebeurd dat ook, maar het doel is het gehele gedrag in beeld te brengen. Dat heeft niks te maken met onduidelijke situaties ofzo. Trouwens zoveel onduidelijke situaties zijn er niet en meestall zijn die te vinden bij wegwerkzaamheden. Het gros van de verwarring onstaat doordat mensen niet ver genoeg vooruit kijken en pas heel laat anticiperen op bebording, gebeurtenissen op de weg, aanwijzigen etc etc. Ik durf wel te stellen dat verwarring voor het grootste deel onstaat ten gevolge van het gedrag van de bestuurder en niet ten gevolge van de weg(bebording)
En ik kan mij wel vinden in de uitspraak van DiNozzo "het gros van de overtredingen wordt doelbewust gemaakt". Roodlicht rijden, bumper kleven, snelheidsovertredingen, geen richting aangeven, mobiele telefoon vast houden, inhalen (dubbele) doorgetrokken streep, negeren roodkruis zijn geen overtredingen die voort komen uit onduidelijke bebording of wegsituaties. Dat is gewoon gedrag dat valt onder de categorie: "ik doe wat ik wil en omdat ik schijt heb aan anderen"