Volgens Hirsch Balin speelt het een rol dat de staatskas ermee gespekt wordt maar dit is niet de hoofdzaak waarom de boetes verhoogd worden.
Het gaat om de veiligheid en het terugdringen van gewonden en doden in het verkeer.
Bron: NOS journaal
Ik zeg dat u poep praat meneer Balin.
Het gaat alleen maar om het spekken van de staatskas. Als het echt om de veiligheid ging dan was er wel degelijk gekeken naar het soort boetes en de mogelijke verhogingen. Bellen achter het stuur, hoge boete. Door rood rijden, hoge boete. Meer dan 10 harder, boete. Helemaal mee eens.
Maar het parkeren van een auto die even iets langer staat als waarvoor betaald is kan in mijn ogen NIETS met veiligheid te maken hebben.
Het niet hebben van een APK voor een auto die voor je deur STILSTAAT heeft in mijn ogen NIETS met veiligheid te maken. Dit heeft het pas als je gaat rijden met de auto.
En om dan zelfs automatisch om de 3 of 6 maanden een boete uit het systeem te laten komen van 100 euro is in mijn ogen pure geldklopperij.
In 2008 20% verhogen en nu 15% is abnormaal. Het wordt steeds gekker in dit land.
Ik ben bang dat we volgend jaar weer een verhoging om onze oren krijgen doordat iedereen beter op gaat letten en er minder binnen gaat komen.
Of betaald gewoon de overtreder het bedrag wat de staat binnen WIL krijgen per jaar. Dus minder mensen betalen MEER?
Als je het echt veiliger in het verkeer wil hebben dan moet je duidelijker worden!!! Borden plaatsen hoe hard je mag op een weg. (niet weghalen)
Rontondes precies eender, de ene rontonde heeft een fietser voorrang en op een andere niet. Wat is hier nu de duidelijkheid, en waar is de veiligheid?
?
Het ene moment een scooter op het fietspad en het andere moment een scooter op de hoofdrijbaan. En ga zo maar door....
Nederland KAN echt veiliger, als je maar wilt!!