Gelukkig leven we in een land waar we allemaal mogen zeggen wat we vinden en mogen stemmen op wat we willen ....
Ik ben het echter totaal niet met je eens, heb dat al een aantal keren aangegeven.
De meeste aanrijdingen vinden niet plaats met de dikke bakken, maar juist met de normale mensen, zakenmensen, vrouwen die boodschappen gaan doen etc. etc.
Daarnaast merk ik op straat dat juist de rijken ''moeilijker'' doen over een bekeuring dan het '' gewone volk''.
Natuurlijk. Meestal zijn die mensen met dikke bakken niet gewend om tot de orde geroepen te worden en reageren daarop gebelgd.
Maar neemt niet weg dat ze niet heet of koud worden van een bekeuringkje van een paar honderd euro door de brievenbus. Je kan mij niet overtuigen van het feit dat het kwijtraken van een paar honderd euro erger is voor mensen die geld genoeg hebben dan voor mensen met een minimum loon. Iemand met de Balkenende norm of meer eet er geen boterham minder om. Die kunnen zich het permiteren te hard te rijden. En zolang je niet meer als 30 km te hard rijdt is het slechts een kwestie van even afrekenen. Een gezin dat van een minimum loon rond moet komen, daar betekent zo'n bekeuring een regelrechte ramp Nog een stuk maand overhouden als het geld op is.
Natuurlijk rijden mensen met dikke bakken veel netter dan Jan Modaal en veroorzaken ze bijna geen aanrijdingen. Maar ik kan me voorstellen dat zelfs de rechtervoet van pa Doorsnee (Henk en Ingrid...
) wat zwaarder wordt bij het zien van zo'n BMW, porsche of Mercedes die hen hooghartig (veel te hard) voorbij blaast.
En ik denk dat veilig belangrijk is, maar eerlijk ook.
Henk