Ik denk dat niet de boetebedragen omhoog moet om het verkeer veiliger te maken. Ik denk dat de huidige regelgeving, en de manier van controleren redelijk volstaat. Ik denk dat de eisen voor het behalen en behouden van het rijbewijs aangepast moeten worden zodat mensen niet steeds met een prent weg kunnen komen. Ik ken namelijk mensen die structureel iedere maand een stapeltje van het cjib krijgen, en telkens voor de zelfde overtredingen. En iedere keer komen ze weg met en maandelijkse bijdrage aan het cjib. Ik denk dat de criteria om een rijbewijs in te kunnen vorderen iets naar beneden bijgesteld moet worden in plaats van het verhogen van boetebedragen. Een rijontzegging moet betekenen dat iemand een aanzienlijke tijd niet meer kan rijden. Mensen moeten niet iedere keer weg kunnen komen met een geldboete (zo van ik betaal wel dan ben ik er weer van af).
Met andere woorden is een verhoging van het boete bedrag zinnig om het verkeer veiliger te maken. Ik kan mij niet aan de gedachte onttrekken dat een dergelijke beslissing geen ander doel dient dan het binnenbrengen van geld.