Als ik bezig ben de rij en rustijden dan lopne de boets ook op zo rond de 2000 tot 3000 euro. Ik schrik niet meer van bedragen. Twee weken terug werden er nog twee oostblokkers weggestuurd met een kwitantie waarop stond dat ze 9500,-- euro hadden betaald.
Ach het is maar hoe je het allemaal bekijkt.
Boetes die jij nu aanhaalt zijn hele andere zaken mijn inziens.
Als beroepschauffeur weet ik hoe hoog dat soort bekeuringen op kunnen lopen.
Maar,
klein praktijkvoorbeeldje.
Ik rij dagelijks in het Rotterdamse en veelal biboko.
Rij ik op een 2 baans weg en stop ik voor een zebra pad dan creeer ik voor de overstekende voetganger een gevaarlijke situatie omdat ik een muur creeer voor diegene.
De voetganger moet om mijn cabine heen kijken of er geen andere automobilist doorscheurt langs de zebra.
Op mijn C examen kreeg ik als commentaar van de examinator dat ik een voerganger in gevaar breng door deze muur te creeeren,
zijn conclusie was dat ik door moest rijden zodat de voetganger een beter overzicht kreeg op de 2 baansweg.
Als ik dus door zou rijden zou ik die desbetreffende blinde muur weghouden bij de voetganger.
Maar,
zodra een voetganger als volgens de wet "dreigt" met oversteken bij een zebrapad moet je deze voor laten gaan toch ?
Ziet een gemiddelde agent dan wat gevaarlijker is ?
Of ik stop en een muur veroorzaak ( wat menigmaal maar net goed gegaans is overigens) of ěk rij door over het zebrapad om de voetganger een kans van overleven te geven ?
Met kans op een hele dure prent....
Wat is nou wijsheid in jullie ogen ?
Wat is aan de blauwe zijde's denkvermogen nou veiliger ?