@ Caprice kan je me uitleggen hoe iemand wordt beloond of erger wordt gestraft indien (als voorbeeld) deze een boete van 10% van zijn haar inkomsten krijgt
Ik hoorde op de radio dat er mensen zijn die "gewoon" €5000,-- per jaar op zij leggen voor boetes.
Dus die raak je niet met een boete van €50,-- jij beweert anders kan je dit uitleggen?
In mijn optiek raak je deze mensen dus met boetes vanaf €3000,--
Terwijl voor diegene in de bijstand zit €50,-- bijna een kapitaal is. Dus je beloond deze niet met een boete van €75,--.
Je gaat er al van uit dat iemand die in de bijstand zit, te lui is om te werken, ik denk dat je hier mee vele mensen te kort doet.
Wat is er mis met alimentaties betalen? Kinderen hebben ze samen genomen, de vrouw is daarvoor gestopt met werken, heeft die carriere dus niet kunnen maken, heeft er misschien nog voor gezorgt dat "meneer" zijn avondstudies kon doen.....zodat die nu nog hoger is op zijn carriere-ladder. Dus zij heeft ook bij gedraagt (indirect) aan de maatschappij, finacieel én economisch. Maar dat moet "meneer" wel willen inzien.
Zij heeft zich misschien weggecijferd voor hem. Na de scheiding kan ze niet aan de bak want ze heeft geen relevante werk-ervaring, geen relevante opleidingen e.d. Ik vind "meneer" erg kortzichtig.