Ik ook, maar alles in verhouding. Ik krijg het idee dat je mening vooral door emotie gevormd wordt, in plaats van objectief
Ik vraag me ook af hoever de hoogte van de boete bijdraagt, de pakkans lijkt me bij foutparkeren veel belangrijker namelijk.
Het is logisch dat men emotioneel reageert. Het raakt betrokkene persoonlijk.
Hij wordt ook (mijn aanname) emotioneel omdat er schijnbaar niet op gecontroleerd wordt: je kan de boetes nog wel hoger maken maar als er vervolgens nog geen controle is, dan is het verhogen van de boetes een fake.
Als ik even verder mag ik vullen want ik denk dat ik hem begrijp. Ik ga er even vanuit dat hij hiermee ook regelmatig naar de politie / gemeente is gestapt, maar dat er vervolgens niets is mee gedaan. Ik herken dat. Bij mij in de straat moeten de gehandicapten, mensen met een rollator, mensen met kinderwagens over de weg heen lopen omdat de auto's op het troittor staan. Contact gehad met de gemeente; de gemeente zegt het is een zaak van de politie: contact gehad met de politie......niets nada nothing. "we nemen het mee" er staan 24/7 auto's zo geparkeerd.......en nog steeds. Bij 5x controle, 5x schrijven zal er een gedragsverandering komen en bij 10x..........
Grote bekken van de straatgenoten: herkenbaar. Zolang er niet meerdere keren is opgetreden verandert er niets.
En dat is niet alleen met foutparkeren e.d. maar met alle verkeersovertredingen
zolang er op deze manier wordt gecontroleerd gaat er niets veranderen omdat er een minimale pakkans is.
Dit is geen verwijt naar de straat-agent, deze wil wel tenminste dat hoopte/dacht ik, maar ik twijfel er nu zachtjes aan, aan want men vind de boete bedrag te hoog (gaan worden) en gaan deze misschien niet schrijven.
Ik heb mijn "toneelstukje" ook al klaar: kinderzitjes op de achterbank, zakdoekjes naast me en als ik staande wordt gehouden dan ga ik huilend vragen hoe ik mijn kinderen te eten moet geven.
(dit trouwens een voorbeeld die ik op de radio hoorde en waarbij de gemiddelde agent zich een aantal x bedenkt voor dat de bon van €340 gaat uitschreven terwijl ik eigenlijk die asiciale trut ben die dat bejaarde echtpaar dat over de VOP van de sokken reed)