Hoe komt het toch dat een perfecte samenwerking, want dat lees ik uit het verhaal in Diemen, leidt tot een discussie of "de politie" slechtere of betere ehbo'ers zijn dan "de brandweer".
Waarom zou het niet zo kunnen zijn geweest dat de BHV'er de hulpdiensten gealarmeerd heeft omdat hij deze situatie niet zelf kon oplossen.
De politie en brandweer is door de CPA gewaarschuwd om dat men de melding als een levensbedreigende situatie is overgekomen.
Beter twee politiewagens te veel ter plaatse, dan een stukje in de krant dat het kind het slachtoffer is geworden van de lange aanrijtijd.
Waarom de brandweerman de plaats van de agenten in nam weet ik niet. Wat ik wel lees dat er al die tijd de rust rond het slachtoffer heerste.
Ik lees ook dat snel hulp aanwezig was, en dat er ook op een soepele manier afgebouwd werd.
Ik lees ook dat er geen concrete EHBO verleend hoefde te worden en het siert de mensen dat ze geen onnodige ehbo begonnen te verlenen.
De agenten hebben vermoedelijk, in de wetenschap dat het kind bij de brandweerman in goede handen was, hun werk weer opgepakt.
Als de ambulancedienst komt, dan treedt de brandweer terug.
Dus vraag ik me af wat hier niet goed gegaan zou zijn.