Hoeveel studenten lezen er hier die op de ambulance willen gaan werken?

Auteur Topic: Hoeveel studenten lezen er hier die op de ambulance willen gaan werken?  (gelezen 4520 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBOMAN

• Forum gebruiker
  • www.waddinxveen.brandweer.net
Wil sinds een half jaar echt zeker weten ambu pleeg worden. Ga in September beginnen aan de HBO-V en heb er heel veel zin in. IK weet het is een lange weg, maar ik ga ervoor.

Grt Johan
Eerste Hulp verlener Student HBO-V

Ambu.952

• Gast
Ik wil al vanaf me 4de op de ambulance als chauffeur. Dit kwam omdat mijn vader toen der tijd nog werkzaam was als ambulance chauffeur en tja dan rol je er automatisch in mee.

Volg nu de MBO-V 2de jaars  ;D, ben bezig met rijbewijs C (vrachtauto) en ga straks nog een motorvoertuigen cursus volgen.

gr,
Rolf M

marek

• Gast
Marek, als je echt iets wil dan kan je t ook bereiken, natuurlijk moet je het lichamelijk en psychisch aankunne maar dat kan je voporaf testen en ook in enige mate aanleren dus wat let je, gewoon proberen die stap.  ;)
Informeer eens bij je plaatselijke ambulancedienst.

Ik vind het een heel goed advies, maar ik denk dat het gewoon te zwaar is. Ik ben vrachtwagenmonteur en daar ben ik mee gestopt omdat het te zwaar was,ik had te veel last van mijn rug, en als ambulancechauffeur moet je veel tillen dus. Nu twijfel ik weer heel  erg.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Marek, de ambulancedienst hebben gelukkig meestal een verplaatsings- en tilbeleid, het kan incidenteel voorkomen dat niet gewacht kan worden op tilassistentie en een redelijke rugconditie is wel nodig voor het werk. Een en ander wordt ook op een medische keuring gechekt, maar kan je idd beter vooraf weten.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Jeroen!

• Senior gebruiker
Hallo Allemaal!,

Ik zal mij hier ook nog even bij zetten, Ik ben Jeroen en ben 16 jaar, na de zomervakantie(6 September) ga ik beginnen met de VPK-(MBOV) opleiding, ik wil sinds groep 8 al ambulanceverpleegkundige worden en verder heb ik heel erg zin in de opleiding en lijkt het me heel leuk! Dus, jullie horen nog wel van me :P!!!

Groetjes, Jeroen

joost

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 1 augustus 2004, 10:02:46
M,n vader is ambu-vpk en daar wil ik ook in mee. Via de familie stamboom ben ik erachtergekomen dat oudooms van mij ook in de verpleging zaten ( in de oorlog ) en ook op de ambulance. ( toen dr tijd nog inpak en race werk met verband ;) ) Het zit in mn bloed dus ;D. Ik heb echter nog wel een hele lange weg te gaan want ik moet starten op niv 2. Maar ik ben nog maar 17 dus ik heb de tijd. Ik weet niet presies meer waneer ik die keus had gemaakt. Eerst leek me het niet echt prettig werk maar na mate ik EVHer werd en dingen hoorde en wat zag werd het steeds boeiender en intresanter.

Groetjes Joost.

paul21

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 1 augustus 2004, 13:44:48
ik wou toen ik 18 was al leren voor ambu chauffeur.
ik doe nu dus de hoc opleiding van de sigma dus en dan kom je sneller in dienst van een ambulance.
de ravu heeft mij dit geadviseert en als ik deze klaar heb dan kan ik doorgaan met de sosa opleiding

Karim

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 1 augustus 2004, 17:58:21
ik doe nu dus de hoc opleiding........
en als ik deze klaar heb dan kan ik doorgaan met de sosa opleiding

Ben je al aangenomen bij de RAVU dan ?

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 2 augustus 2004, 21:34:02
Nou, ik zal me er dan ook maar bijzetten. Ik wil ook al jaren chauff worden, alleen ben nog niet aangenomen. Nu solliciteer ik niet meer, ik ga eerste proberen MBO-V te halen, dan zien we wel weer verder... ;)

Christian

paul21

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 2 augustus 2004, 21:56:36
nee ik zei al dat ik dus een hoc opleiding doe en daarna hoop ik bij het sigma te gaan en dan zal ik ook solliciteren