Ik vind je argument om op een 3-baans weg "in het midden te blijven" rijden niet stroken met je verhaal op 2 baans weg
Want op een 2 baansweg vind je het normaal om naar rechts te gaan, terwijl dan ook niet weet of je ruimte krijgt om de volgende vrachtwagen weer in te halen, toch?
Daarnaast speel je in het bovenstaande verhaal voor (eigen) rechter en/of komt het "ikke,ikke" ook naar voren.
Je vind namelijk dat als jij de max. snelheid rijd je niemand hindert/op houd Hiermee speel je voor (eigen) rechter daarnaast weet je niet wie je hindert/op houd....misschien wel die onherkenbare politiewagen die ergens heen moet zonder OGS
Wat is er erg aan om iemand met haast even voor te laten gaan daar het gaatje groot genoeg is om naar rechts te gaan zodat deze je kan passeren .......
Men gunt elkaar gewoon niets meer in het verkeer
Dat men niets gunt in het verkeer was mij al duidelijk. Helaas leverd dit gewoon een actie-reactie op.
Op een 2 baans weg links blijven rijden terwijl er rechts ruimte is (en dan bedoel ik echt ruimte,geen gaatje van 100 meter tot de volgende vrachtwagen) is vragen om problemen. Je komt ze tegen die over je heen gaan als ze kunnen, zelfs tripleren heb ik al wel eens meegemaakt.
Als iedereen netjes afstand houd zodat je ook op een normale manier kunt inhale als die behoefte er is, zou ik dat zeker doen. Het gebeurd mij echter te vaak dat je soms een heel lint van auto's, bumper-aan-bumper, voor moet laten gaan voor je er weer langs kunt. Ik kijk dus goed in mijn spiegel, zie ik veel verkeer achter me zitten en is er nog een vrachtwagen die ik wil gaan inhalen blijf ik links. Is het heel rustig achter me, ga ik braaf naar rechts.
Wat betreft het niet weten wat je ophoud als je links blijft zitten, danwel op de middelste baan blijft rijden en stel dat dit een onherkenbare politiewagen die ergens heen moet zonder OGS is. Erg jammer, maar zonder OGS is hij gewoon een verkeersdeelnemer ! Aan het voertuig kan ik het niet zien, dus dat zal per definitie mijn aanname zijn, gewoon een automobilist.
Met het risicio dat er een discussie komt in een discussie, ik snap dat er meldingen zijn waar je zonder OGS op af gaat. Wat ik niet snap is waarom zo'n rit niet onder "OS" word gereden, in iedergeval tot vlak bij het incident. Zo kunnen de boefjes niet horen dat je in aantocht bent, maar weet het overige verkeer wél dat je met een dringende taak bezig bent.
blijf ik zelf dus links zitten tot ik klaar ben met inhalen wat ík wil inhalen.Ik wil hiermee juist niet mijn ikke-ikke mentaliteit benadrukken, ik doe genoeg vrijwilligerswerk in een jaar om dat tegen te durven spreken. Wat ik bedoel is dat ik achter het stuur van mijn eigen auto zélf bepaal wanneer die naar links of rechts gaat, niet die bumperklever met knipperende koplampen (tenzij vergezeld van blauw/blauw
)