Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer

Auteur Topic: Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer  (gelezen 99028 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #250 Gepost op: 11 juli 2012, 22:35:31
En als je met detectielussen werkt dan?
Iets wat daardoor weet......He ik heb met een prio 1 voertuig te maken.

Bijvoorbeeld

Thv Blauw is detectielus 1
Thv Rood is detectielus 2


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #251 Gepost op: 11 juli 2012, 22:48:06
Ik zeg belletje GMK > belletje RWS > Rode kruizen > baan leeg. Geen ingewikkelde borden met lange teksten en gekleurde pijlen als mensen nu de betekenis van rode kruizen, witte (schuine) en groene (recht naar beneden) pijlen niet weet. Diverse regionale TV-zenders hebben het wel eens over de 'wildgroei van verkeersborden, laat de rijkswegen hier van onbelast, straks gaat de NOS hier nog een reportage over maken.....  98uiye


sylvester1986

  • Gast
Reactie #252 Gepost op: 11 juli 2012, 22:53:30
Als je dus iets hebt wat de maxtrixborden kan beïnvloeden, dan hoef je dus ook niet te bellen.
Belt men eigenlijk alleen bij spoedtransporten of bij iedere prio 1 rit?
Daarnaast is het bord vrijmaken spoedgeval toch duidelijk?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #253 Gepost op: 11 juli 2012, 22:55:25
Als je dus iets hebt wat de maxtrixborden kan beïnvloeden, dan hoef je dus ook niet te bellen.
Belt men eigenlijk alleen bij spoedtransporten of bij iedere prio 1 rit?

In principe alleen bij spoedbegeleidingen. Dan ook alleen als het echt heel druk is op de weg, anders redden we het meestal wel met de motoren.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #254 Gepost op: 12 juli 2012, 08:13:03
Daar gaan we dan weer  998765 998765. Zo te zien loopt het gedeelte van RWS Rotterdam dus een stuk voor op de rest. Als wij een transport oppakken die van AA of HGL, A13 , komt en dit gebeurt tijdens de spits. Wordt gelijk rijstrook 1 afgekruist tot kleinpolder en komt op het info bord ter hoogte Vliegveld, de tekst SPOEDTRANSPORT.

Werkt prima allemaal.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #255 Gepost op: 12 juli 2012, 09:37:36
Als je dus iets hebt wat de maxtrixborden kan beïnvloeden, dan hoef je dus ook niet te bellen.
Belt men eigenlijk alleen bij spoedtransporten of bij iedere prio 1 rit?
Daarnaast is het bord vrijmaken spoedgeval toch duidelijk?
Ik heb zo mijn twijfels (niet alleen) bij de gemiddelde, het Nederlands niet machtige wereldbewoner...  >:D
Ik meen dat ooit daarom in Europees verband eigenlijk is afgesproken om op verkeersborden e.d. meer met symbolen en minder met tekst te werken.

(Maar ja, dan weet ik er ook nog wel een paar: GPS UIT, of "Zwaailicht? Bij file plaats maken", of...   998765)

Verder geen slecht idee, wat kennelijk in iets veranderde vorm in RR al wordt toegepast.  O0
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


sylvester1986

  • Gast
Reactie #256 Gepost op: 17 juli 2012, 11:26:48
Gisteren had ik opeens een ingeving, namelijk:
 - Braiile op het wegdek en dan voornamelijk op de snelweg met 3 of meer rijstroken!

Het lijkt steeds meer of men bij 3 of meer rijstroken maar in het midden blijft kleven, ondanks dat er rechts een zee van ruimte is.
Misschien zijn deze mensen blind en zou Braille een uitkomst zijn en het verlaagt ook nog eens je bloeddruk. >:D


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #257 Gepost op: 18 juli 2012, 12:42:12
- Braiile op het wegdek en dan voornamelijk op de snelweg met 3 of meer rijstroken!
En jij denkt dat alle blinde chauffeurs dan uitstappen en even gaan voelen?  >:D 98uiye
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #258 Gepost op: 18 juli 2012, 13:04:08
En jij denkt dat alle blinde chauffeurs dan uitstappen en even gaan voelen?  >:D 98uiye
Nee, hij wil dat alle blinde chauffeurs op de 2e rijstrook uitstappen en gaan voelen >:D 98uiye
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


sylvester1986

  • Gast
Reactie #259 Gepost op: 18 juli 2012, 13:29:41
Ik hoop dat het brailleschrift trilling in de specifieke auto veroorzaakt dat zegt: "Ga nou eens naar rechts als het kan!"  >:D
(Natuurlijk bedoel ik dit sarcastisch, maar ik heb gewoon een hekel aan die klevers) 98uiye