Nou, een chauffeur kan niet van tevoren bepalen waar hij moet gaan stoppen. De baas wil dat een chauffeur zo lang mogelijk doorrijdt ...
Volgens mij, maar ik ben zo heel erg thuis in het beroepsgoederenvervoer, zijn er regeltjes omtrent rijtijden enzo. Ooit heb ik dat wel eens gehoord, ergens tijdens een cursus TMC ofzo geloof ik. Dus als je als beroepschauffeur, die
natuurlijk veel beter ingelicht is over de rijtijdenwetgeving, weet wat wel en niet mag kan je voor jezelf ook een klein beetje bepalen waar je kan of moet stoppen. Natuurlijk is er altijd een variabele door ongevallen en files of pech. Maar als beroepschauffeur ben je geoefend om met dat soort variabelen om te gaan.
Je gaat me toch niet zeggen dat ik als op vakantie-gaande-amateur-chauffeur-met-auto-en-vouwwagen wél dat soort zaken kan voorbereiden en een beroepschauffeur kan dat niet???
Ik snap best dat de vergelijking niet helemaal gelijk op gaat, maar we praten wel over
beroepschauffeurs en niet over amateurs. Dan verwacht ik ook wel wat meer dan "een chauffeur mag het verkeer onveilig maken door tijdens het rijden op zijn mobiele telefoon een app te gebruiken" Dat mag als amateur niet en zeker als beroepschauffeur niet.
Maar het kan natuurlijk zo zijn dat mijn verwachtingen te hoog gespannen zijn.