Ja, tijdige lussen. Maar die lussen zitten vaak op een meter of 5 / 10 van de lichten.
En dan moet het systeem nog registreren / reageren, dus sta je stil...en springt het op groen.
@Dinges,
Ik heb gelukkig andere ervaringen met jou stelling voor zo ver je het een stelling moet noemen.
Ik heb in diverse regio's gelukkig andere ervaringen.
Uit de tijd dat ik surveillance reed in o.a. Capelle aan den IJssel en omliggende gemeente als mede later in Amstelveen en omgeving weet ik dat ze daar in de avond en nacht slimme verkeerslichten hadden.
Regio Utrecht heeft ook van die plaatsen meen ik me te herinneren.
Daar liggen de inducsielussen redelijk ik schat zo´n 50 meter voor de kruising waar je als je de toegestane snelheid reed je bij lege vakken op het kruisende verkeer gelijk groen kreeg.
Mocht er wel kruisend verkeer zijn dan ging het op volgorde van detectiewaarneming en werkte lekker vlot kan ik zeggen.
Maar het zal wel te veel geld kosten om dat allemaal aan te passen.
Ik ben er heilig van overtuigd dat als ze het systeem van slimme kruisingen ( slimme verkeerslichten ) overal invoeren dat de wachttijden ook overdag zullen verkorten wat de weggebruiker zal gaan waarderen.
Gewoon wie het eerst komt die het eerst maalt.
Het hoeft allemaal niet zo moeilijk maar dat begrijpt het door geleerde op kantoor vast geroestte stropdassenvolk niets van.