Nadeel daarvan is dat men bij een oranje licht (is gevarenlicht) meestal niet of nauwelijks afremt maar gewoon door blaast ... Ik ken zat kruisingen waar men juist de VRI weer in werking heeft gesteld ná 23.00 uur omdat er zoveel ongevallen gebeurden
Mij is al meerdere keren opgevallen dat als een groot, bekend kruispunt even buiten dienst staat, of je hebt stroomuitval o.i.d, dat niemand ineens de voorrangsregels meer kent, en dan gebeuren er ook ongevalletjes. Haaientanden, voorrangsborden kijkt men niet naar; men rijdt daar dag in dag uit puur op de verkeerslichten. En ja, dan gaat het zonder stroom natuurlijk fout...
Knuppels...
V.w.b. je argument; dan weet ik het ook niet meer. Maar zelf zoek ik mijn eigen weg wel, in evt. chaos.
Als er geen kip te bekennen is (nee, ook geen voetgangers, fietsers etc) en geen voertuigen met hoge snelheid, dan trek ik mijn eigen weg wel. Ik ga i.i.g. niet als een zombie naar een rood lampje staren die bepaalt wanneer ik wel of niet op mag rijden. Ik zie tenslotte meer als dat lampje doet. Namelijk de kruising...dat verkeerslichtje ziet niets, alleen z'n programmatje.