Dat wordt ook nergens beweerd, daarnaast is het woord baanbrekend ook jouw eigen toevoeging. Komt bij dat je wel heel selectief knipt uit het artikel. Dit is de inleidende tekst:
Vervolgens komt er een pakket maatregelen waar het door jou geselecteerde er één van is...
Een selectie is het inderdaad daarom had ik ook de link toegevoegd, dan kan men de rest zelf lezen. Dat is trouwens ook duidelijk aangegeven doordat ik begin met de link en daarna aanhalingstekens open en sluiten.
Maar ook als het hele artikel gelezen wordt of door mij hier ingesloten zal worden is nog steeds geen van de genoemde ideeën nieuw/ baanbrekend.
Even mijn naam er eer aan doen:
Nog een selectie: "Bij 60% van de fietsslachtoffers waren geen andere verkeersdeelnemers bij het ongeluk betrokken." Om daar wat aan te doen gaat de gemeente onder andere hoge stoepranden en paaltjes (die ooit geplaatst zijn tegen foutparkeren) weer verwijderen en fietspaden rood maken (nooit bewezen dat dat helpt). Ze hebben in Heerhugowaard eens een hele kruising rood gemaakt omdat hij zo gevaarlijk was. Dat hielp absoluut! Nog meer verkeersslachtoffers want de verkeersdeelnemers waren afgeleid door de rare kleuren. Dus de boel weer zwart gemaakt, werd het wegdek glad door alle verf. Daarna hebben ze de boel maar afgebroken en verkeerslichten geplaatst. Nu rijden de fietser door rood en staan alleen de automobilisten wachten voor rood.
In dat kader ook even een ander genoemd idee: Verkeersouders die de leerlingen moeten gaan aansturen. Mag de gemeente eerst we de verkeersouders opvoeden want zelf rijden ze ook door rood, zonder licht, te snel etc etc maar goed. Let maar eens op de fietsers zonder licht. Dat zijn volwassenen tussen de 30 en 50 jaar. De jongeren fietsen meestal al met licht aan.
Snelheidscontroles en verscherpt toezicht door politie is een dooddoener, die geloven we al jaren niet meer! Er is in A-A geen personeel voor dat soort inzet, op een groep surveillanten na (DEO), maar die is niet groot genoeg om in heel Amsterdam het toezicht te verscherpen zodat het ook merkbaar is. Naast het gegeven dat het absoluut geen korps prioriteit is en dus onderaan de lijst komt te staan. Trouwens enig idee hoe ze de snelheidscontroles voor bromfietsen gaan doen? Met de rollenbank haal je de oorzaak niet weg, laseren is verdomd moeilijk op bromfietsers en motoren en snelheidsflitspalen werken niet want die staan niet langs fietspaden en zijn te ontwijken door ander gedrag.
Dus???
Maar een positief idee is er wel: ouderen oog en hoortesten aanbieden. Dat zou wettelijk geregeld moeten worden!
Al met al in mijn ogen en trek ik mijn conclussie: een hoop blabla maar onderaan de streep levert het niks op. Er worden hier op het forum en met name in deze topic veel meer en betere (en nieuwe) ideeën gegeven. En met nieuw wil ik niet zeggen dat het goede ideeën zijn, maar het laat wel zien dat men serieus ergens mee bezig is.