Tegelijkertijd rijd je geen B-ritten, maar wel veel A2 en A1.
Is dat zo? Rapid responders kunnen ook B-ritten doen, alleen is dat dan geen besteld vervoer, maar bijvoorbeeld een beoordeling. In Rijnmond komt het in ieder geval regelmatig voor.
Overigens zie ik niet zoveel voordelen van een rapid responder met een auto. Je komt niet / nauwelijks sneller door het verkeer dan een ambu, dus qua aanrijtijd win je niet veel. En dat is dacht ik waar het voornamelijk om draait (het heet niet voor niets 'rapid' toch?
).
Motorambulances ben ik wel helemaal voor. Je kan makkelijker door het verkeer heen en kan op plaatsen komen waar auto's niet kunnen komen. Denk aan stations, winkelcentra, natuurgebieden, fiets- en voetpaden, evenementen, enz. Nadeel is dat je bij te slecht weer niet met de motor op pad kunt.
Een rapid responder of ambulancemedewerker als OvD-G ben ik trouwens ook geen voorstander van. Je haalt dan iemand uit de sterkte van zorgverleners, terwijl je die juist misschien hard nodig hebt bij je incident. Dan liever iemand 'van kantoor' die piket draait.