KNRM station Wijk Aan Zee dicht?

Auteur Topic: KNRM station Wijk Aan Zee dicht?  (gelezen 19818 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Gepost op: 6 september 2010, 09:19:35
Weet iemand hier meer van?


Op internet circuleren berichten dat Station Wijk aan Zee "gesloten" is in verband met een "interne kwestie".


" Twitter " van ene mijnheer Messchendorp

Citaat
.#KNRM station Wijk aan Zee gesloten dus voorlopig geen pieper uitruk tweets.. sorry followers! :(:(:(
10:35 AM Sep 1st via web .@wervis ja het was heel erg, zo erg dat knrm station waz niet meer in dienst is http://myloc.me/biJZq

3:56 PM Aug 30th via web in reply to xlextreme
 .onthutst door een zware bemanningsvergadering:( bij de #knrm wijk aan zee.
2:40 PM Aug 30th via web


en reacties op de site van Noord Hollands Dagblad wijzen in dezelfde richting:

Citaat
De KNRM trapt zijn vrijwilligers in de rug.
Schandalige vertoning in Wijk aan Zee.
De Directie en Plaatselijke Commissie zijn lekker bezig. Mensen die al jaren dag en nacht zich inzetten worden zomaar aan de kant geschoven. Ik zou zeggen alle donateurs zeg uw lidmaatschap op!!!!!!!!!!!!
Station Wijk aan Zee is gesloten

Geplaatst door h. v wijk op 21:46 31-aug-2010
Meld als ongepastFijne vent ben jij h. v wijk.

Mensen oproepen niet meer te doneren aan een instantie die levens red. Enkel en alleen omdat een station gesloten word. Dat zal gerust ze redenen hebben.

Sorrie mevrouwtje..we laten uw zoontje maar dobberen want de KNRM sluit de post Wijk aan Zee. Gaat het niet ofzo?

Geplaatst door Peter_selie op 21:53 31-aug-2010
Meld als ongepast

Het is overal wel eens wat en ik hoop dan ook dat er gauw een oplossing gevonden wordt en dat het conflict tussen de PC en de bemanning gauw bijgelegd kan worden. Als dit uit de hand loopt in zo'n hechte gemeenschap zal het niet meevallen het station weer op te tuigen.

Henk




Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #1 Gepost op: 6 september 2010, 09:36:03
Hm, snap die post op de site van het Noordh. dagbl. niet voor wat betreft die bootbrand. dat heeft er toch niets mee te maken lijkt me? Daar waren ze niet bij


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #2 Gepost op: 6 september 2010, 09:56:49
Ik zou er ook niet blij mee zijn als iemand een dergelijke opproep over mijn organisatie op het net plat.

9910001
9910001


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #3 Gepost op: 6 september 2010, 12:32:41
06-09-2010 – KNRM-station tijdelijk niet beschikbaar (Wijk aan Zee)



WIJK AAN ZEE – Op internet zijn de laatste dagen berichten opgedoken dat het KNRM-station van Wijk aan Zee is gesloten. Kees Brinkman, woordvoerder van de KNRM heeft dit bevestigd maar zegt er wel bij dat het gaat om een korte sluiting. Volgens hem zijn er de laatste jaren veel wisselingen geweest bij zowel de bemanning als de plaatselijke commissie. Deze laatste is in feite het lokale bestuursorgaan wat het station en materieel formeel beheerd. Door deze wisselingen liep een en ander niet meer zoals het zou moeten. Op maandag 30 augustus is hierover een vergadering geweest met bemanning, plaatselijke commissie en de directie van de KNRM. Om uit de impasse te komen heeft men toen besloten het station tijdelijk te sluiten en een aantal gesprekken te voeren. Volgens Brinkman is een week later duidelijk dat de gesprekken nuttig zijn en dat het station binnenkort weer in gebruik is.

Bron: www.incidentnet.nl


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #4 Gepost op: 6 september 2010, 14:12:07
Goed dat je even gebeld hebt, Ko  O0.

Citaat
liep een en ander niet meer zoals het zou moeten.

Ik had geen andere reactie verwacht eigenlijk, wat er werkelijk aan de hand is daar zullen we wel nooit achter komen.

En dat geeft ook niet, als het maar snel opgelost wordt. [geruchtenstroom] Ik heb gehoord dat het te maken had met een bemanning die gewend was geraakt  zelf de zaakjes te moeten regelen, naar verluid door gebrek aan aansturing vanuit de PC. Toen de PC weer op sterkte kwam nam zij de touwtjes weer in handen, en dat geeft altijd wat wrijving...[/geruchtenstroom], heel normaal eigenlijk als dat waar is, maar wel lastig. Het verhaal zou kunnen kloppen, ik zag op de site dat er maar één bemanningswissel heeft plaats gevonden in 2009, een plaatsvervangend schipper. Er zijn vorig jaar wel drie nieuwe bestuursleden aangesteld, waaronder de secretaris en de penningmeester.

Henk


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #5 Gepost op: 6 september 2010, 15:49:04
Goed dat je even gebeld hebt, Ko  O0.

Ik had geen andere reactie verwacht eigenlijk, wat er werkelijk aan de hand is daar zullen we wel nooit achter komen. En dat geeft ook niet, als het maar snel opgelost wordt.
En zo hoort het ook. Iedereen moet de mogelijkheid hebben om z'n zaakjes weer op orde te brengen. Peter Messchendorp beperkt zich tot een feitelijke mededeling en vervolgens is er weer zo'n ongenuaceerd type wat de website van de krant misbruikt om zo maar wat te roepen. Nu weet je meteen waarom er op mijn site geen reactiemogelijkheid zit ;-)


pmesschendorp

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • Mensen redden al 185 jaar! www.knrm.nl
    • Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij
Reactie #6 Gepost op: 7 september 2010, 10:57:01
Ik wil hier zelf ook nog wel even op reageren ondanks dat ik zoals beschreven in KO zijn bericht, alleen een mededeling wilde doen richting de mensen die op twitter die graag de acties lazen etc.

Naar aanleiding van het stukje op het NoordHollandsch Dagblad heb ik op het reddingbotenforum het volgende geschreven en dat is wellicht hier ook van toepassing.

Ik wil hier als opstapper uit Wijk aan Zee wel even op reageren. Tijdens ons overleg vandaag is deze uitspraak ook even aan bod geweest en gebleken is dat dit geen uitspraak van iemand is geweest die op wat voor manier dan ook verbonden is aan het station Wijk aan Zee. Iemand met een KNRM hart (zoals wij allen hier) zal NOOIT een publiekelijke oproep plaatsen om het donateursschap op te zeggen danwel op deze manier reageren.

Over het feit dat Wijk aan Zee gesloten is kan ik verder weinig melden behalve dat er momenteel een reorganisatie gaande is. Dit heeft uiteraard meerdere oorzaken die verder binnen de groep van betrokkenen zal blijven.

Wij hopen en denken zelf op zeer korte termijn alles weer op orde te hebben en gewoon door te gaan met waar wij voor zijn. Ik hoop dat diegene die de uitspraak heeft geschreven zich realiseerd dat dit niet alleen station Wijk aan Zee in een negatief daglicht kan stellen maar ook de KNRM in zijn algeheel.


Verder wil ik er gewoon niets over zeggen aangezien dit dingen zijn die vaker voorkomen en binnen het station blijven.
Peter
De KNRM redt mensen op zee en op het ruime binnenwater in Nederland. Snel, professioneel en kosteloos.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #7 Gepost op: 7 september 2010, 11:51:43


Verder wil ik er gewoon niets over zeggen aangezien dit dingen zijn die vaker voorkomen en binnen het station blijven.
Peter
 

 :o Nou, dat hoop ik niet!

Henk


pmesschendorp

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • Mensen redden al 185 jaar! www.knrm.nl
    • Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij
Reactie #8 Gepost op: 7 september 2010, 11:55:56
bedoel niet zo zeer in KNRM sfeer of tijdelijk sluiten van een station maar meer dat overal wel eens gesprekken moeten plaatsvinden of reorganisaties plaatsvinden (bedrijfsleven)

Wil er alleen maar mee aangeven dat er wezenlijk niets aan de hand is en dat ik zo'n reactie van een bezoeker van NHD.nl niet snap

Als ik geweten had dat de tweet van mij zo uitgebreid op een forum terecht zou komen had ik hem overigens nooit geplaatst, daar deze alleen bedoeld was voor mensen in mijn volglijst.
De KNRM redt mensen op zee en op het ruime binnenwater in Nederland. Snel, professioneel en kosteloos.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 7 september 2010, 11:57:58
:o Nou, dat hoop ik niet!

Henk, op iedere werkvloer is toch wel eens sprake van enige frictie? ;) Dat hoort nu eenmaal bij interactie tussen mensen.
Alleen zal het gelukkig niet altijd leiden tot (tijdelijke) sluiting van een reddingstation.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s