Dus: De kop slaat nergens op. Dit is geen samenwerken. Samenwerken houdt meer in dan een drenkeling overhandigen aan een reddingsboot. Samenwerken is tweerichtingsverkeer. Vandaar het SAMEN in SAMENwerking. Bij een echte goede samenwerking had de No Limit het transport verzorgt van de zeilboot. De feiten zoals die in het rapport staan van de KNRM zelf. De zeilboot kon alleen met hulp van de KNRM verder.
Ik werk niet samen met de politie als ik gevonden sleutels aan het bureau afgeef. Of als ik een gewonde verzorg tot de ambulance komt. De autoberger werkt samen met de ambu als ze samen een incident oplossen door ieder hun taak te verrichten, elk het zijne, ieder zijn ding.
Ik wordt er wat moe van, maar vooruit.
Laten we het eens van een andere kant bekijken.
Uit het verslag blijkt dat er meerdere KNRM-opstappers zijn overgestapt om het jacht bij harde wind (uitlopers tot 9) binnen te brengen.
De No Limit is volgens mij niet zodanig bemand dat deze meerdere opstappers had kunnen overzetten.
Dat had dus slepen moeten worden.
Een niet van gevaar ontblote operatie onder die omstandigheden.
Met windkracht tot 9 zou het slepen bovendien een moeizame operatie zijn geweest met een RIB.
Daarbij vergeten we maar even dat slepen onder deze omstandigheden een heel onconfortabele operatie zou zijn geweest voor de opvarenden aan boord.
Mijn conclusie: heel verstandig van de No Limit dat ze er van heeft afgezien om hier gevaarlijke capriolen uit te halen en het aan KNRM-opstappers heeft overgelaten om het jacht op eigen kracht binnen te brengen.
Een prima samenwerking tussen berger en KNRM dus en driewerf hulde voor de No Limit voor het uit het water halen van de drenkeling..