KNRM station Wijk Aan Zee dicht?

Auteur Topic: KNRM station Wijk Aan Zee dicht?  (gelezen 19816 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #20 Gepost op: 7 september 2010, 13:05:59
Het wordt naar mijn mening een beetje afgedaan als zijnde kleine problemen maar zo is het denk ik niet. Er moet echt heel wat gebeuren over een langere tijd voordat een toeziende commissie echt openlijk zijn vertrouwen opzegt in de bemanning. De sluiting de meest zware oplossing om zo te forceren dat de disfunctionerende bemanning weer in het gareel komt en uitvoert wat de KNRM wenst.

Je weet er blijkbaar nogal veel van, disfunctionerende bemanning enzo. Openlijk vertrouwen opzeggen. Misschien beter als je dat voor je houd als men er intern nog me bezig is.  
Wat bedoel je met "afgedaan als zijnde kleine problemen"?  De maatregelen die genomen worden zijn niet goed? Of bedoel je dat er meer inside-information op hulpverleningsforum moet komen zodat we het daarover kunnen hebben? dat ljkt me niet zo'n goed idee.
(ik lees hier nu ook al een tijdje mee he)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #21 Gepost op: 7 september 2010, 13:07:06
Het wordt naar mijn mening een beetje afgedaan als zijnde kleine problemen maar zo is het denk ik niet. Er moet echt heel wat gebeuren over een langere tijd voordat een toeziende commissie echt openlijk zijn vertrouwen opzegt in de bemanning. De sluiting de meest zware oplossing om zo te forceren dat de disfunctionerende bemanning weer in het gareel komt en uitvoert wat de KNRM wenst.
Als je goed leest zie je dat ik met het hoofdkantoor gebeld heb. Beide uitspraken van jouw zijn daar niet naar voren gekomen. De wereld is niet zwart/wit maar bestaat uit vele grijstinten.

Dit is typisch zo'n klok en klepel verhaal. Nergens wordt gesproken over het opzeggen van vertrouwen of disfunctioneren van bemanning? Mensen als jij moeten gewoon de telefoon pakken en IJmuiden bellen om te vragen hoe het echt zit. Zij kunnen beamen dat dit niet het geval is. Overigens ligt de boot gewoon in het botenhuis, zijn alle bemanningsleden nog aangesteld en is ook de comissie gewoon in functie!
Waarvan acte!

En nog even mijzelf herhalen:
Citaat
Volgens Brinkman is een week later duidelijk dat de gesprekken nuttig zijn en dat het station binnenkort weer in gebruik is.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #22 Gepost op: 7 september 2010, 13:10:03

Dit is typisch zo'n klok en klepel verhaal. Nergens wordt gesproken over het opzeggen van vertrouwen of disfunctioneren van bemanning? Mensen als jij moeten gewoon de telefoon pakken en IJmuiden bellen om te vragen hoe het echt zit. Zij kunnen beamen dat dit niet het geval is. Overigens ligt de boot gewoon in het botenhuis, zijn alle bemanningsleden nog aangesteld en is ook de comissie gewoon nog in functie!

Nee, dan krijg je een vehaal over bemanningswisselingen waarvan je op de eigen site van de KNRM Wijk aan Zee eenvoudig na kan gaan dat het niet klopt.

Je wordt daar niet alleen niks wijzer van, maar kennelijk ook op het verkeerde been gezet.

Daar is niets mis mee, daar heeft een voorlichter voor doorgeleerd ontkennen wat nog te ontkennen valt en rookgordijn aanleggen over de rest.
En ben je als journalist te kritisch dan wordt je dat niet in dank afgenomen, dus je kunt maar beter gewoon klakkeloos citeren.
Alles goed en wel, maar door te beweren dat een zin als "Verder wil ik er gewoon niets over zeggen aangezien dit dingen zijn die vaker voorkomen en binnen het station blijven." niets aan duidelijkheid overlaat en dat duidelijk omschreven wordt dat overal wel eens wat is en met "dit soort dingen" natuurlijk niet bedoeld wordt het sluiten van stations geef je wel erg veel credits weg en dat zijn wel erg veel aannames, want er staat echt wat anders wat ik ff duidelijk wou hebben.

Als iets duidelijk willen hebben hetzelde is als op slakken zout leggen, so be it.

Ik hoop snel te lezen dat het station weer operationeel is.

Henk


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #23 Gepost op: 7 september 2010, 13:11:51
Henk jij spreekt uit ervaring over Dhr.Brinkman....


pmesschendorp

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • Mensen redden al 185 jaar! www.knrm.nl
    • Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij
Reactie #24 Gepost op: 7 september 2010, 13:14:47
Nee, dan krijg je een vehaal over bemanningswisselingen waarvan je op de eigen site van de KNRM Wijk aan Zee al na kan gaan dat het niet klopt.

Je wordt daar niet alleen niks wijzer van, maar kennelijk ook op het verkeerde been gezet.


met alle respect ben je nu gewoon een beetje sensatie aan het zoeken die er niet is. Ik vraag me af wat je met de bemanningswisselingen bedoeld op onze eigen site?
De KNRM redt mensen op zee en op het ruime binnenwater in Nederland. Snel, professioneel en kosteloos.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #25 Gepost op: 7 september 2010, 13:19:06
met alle respect ben je nu gewoon een beetje sensatie aan het zoeken die er niet is. Ik vraag me af wat je met de bemanningswisselingen bedoeld op onze eigen site?
Dat de heer Brinkman zegt ("Volgens hem zijn er de laatste jaren veel wisselingen geweest bij zowel de bemanning als de plaatselijke commissie.") dat het komt door de vele bemanningswisselingen, terwijl er op de site met één uitzondering toch allemaal oudgedienden vermeld staan:

Bemanning Reddingboot


Schipper:
Hans Durge
Datum in dienst 02-03-1988
 
Plaatsvervangend Schippers:
Dennis Schuijt
Datum in dienst 31-12-1994
Rob de Boer
Datum in dienst 01-09-2009
Roel Welp
Datum in dienst 01-05-2003

Opstappers
Hans Albers
Datum in dienst 02-10-1978

Collin Booij
Datum in dienst 01-04-2005
  
Daan Ekelschot
Datum in dienst 01-04-2005

Paula Geurds
Datum in dienst 01-06-2003
  
Hildo de Groot
Datum in dienst 20-05-2000

Kees - Jan de Wildt
Datum in dienst 18-09-1999


Wat betreft de Plaatselijke commissie dat is wel waar.

Henk


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #26 Gepost op: 7 september 2010, 13:19:40
Henk jij spreekt uit ervaring over Dhr.Brinkman....

Henk heeft inderdaad een goede relatie met het hoofdkantoor van de KNRM. En wie heeft er "ervaring" met Peter Messchendorp?
Ook niet betrouwbaar? Dan zullen we hier op het forum zelf onze conclusies moeten verzinnen..

Je reageert niet op het commentaar dat we op jouw posts hebben, maar probeert een mede-commentators'opinie geloofwaardiger te maken, dat is ook een taktiek. Nogmaals, ik vind dat je gewaagde en niet heel openlijk goedbedoelende dingen postte daarnet.

Edit: Daar is Henk al met bewijzen, trek het verhaal vooral in twijfel, bewijs dat er meer achter zit, zet het vandaag nog op het forum!


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #27 Gepost op: 7 september 2010, 13:20:07
Henk,
je neemt het te letterlijk. De zin "Verder wil ik er gewoon niets over zeggen aangezien dit dingen zijn die vaker voorkomen en binnen het station blijven" moet je meer algemeen zien. Zo lees ik hem ten minste. Bij alle organisaties doet zich wel eens wat voor.

Ik hoop snel te lezen dat het station weer operationeel is.
En dat is denk ik waar het om gaat ;-)


pmesschendorp

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
  • Mensen redden al 185 jaar! www.knrm.nl
    • Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij
Reactie #28 Gepost op: 7 september 2010, 13:23:30
Gezien de reacties heb ik besloten nie tmeer te reageren in dit onderwerp! wat positief bedoeld is wordt door bepaalde mensen onderuit gahaald om sensatie te creeren.

groet
De KNRM redt mensen op zee en op het ruime binnenwater in Nederland. Snel, professioneel en kosteloos.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #29 Gepost op: 7 september 2010, 13:24:21
Even terug naar het voorval. Is er in de buurt van het station voldoende restdekking zodat mensen in nood op tijd gered kunnen worden? Staat er over dit soort incidenten (boot / bemanning niet beschikbaar) ook nog wat in de overeenkomst tussen de kustwacht en de KNRM?