Rampenoefening op het water - Waddenzee 11-09-2010

Auteur Topic: Rampenoefening op het water - Waddenzee 11-09-2010  (gelezen 19437 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

VandeVoskamp

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
  • Hoofdbrandmeester
Gepost op: 6 september 2010, 11:38:31
Misschien eens wat vaker met elkaar oefenen dan leer je alkaar ook wat beter kennen.

Voor de fanatieke P2000 volgers onder ons. hou de alarmeringen de komende weken maar nauw in de gaten  O0


|| Before the emergency, nobody cares; During the emergency, nobody knows; After the emergency, everone is an expert ||  Veiligheidsregio Kennemerland


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 6 september 2010, 16:55:27
Voor de fanatieke P2000 volgers onder ons. hou de alarmeringen de komende weken maar nauw in de gaten  O0

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7569450/__Rampoefening_op_Waddenzee__.html?sn=binnenland,buitenland

ma 06 sep 2010, 14:16 Tweets politici Verkiezingen Verkiezingsuitslagen Video Binnenland Stelling van de Dag
Twingly blog zoekenJouw blog hier

| lees voor
    
Waddenzee toneel voor rampoefening

DEN HELDER -  Op de Waddenzee bij de kop van Noord-Holland wordt zaterdag 11 september een rampoefening gehouden met een schip met daarop 150 opvarenden. Volgens de Veiligheidsregio Noord-Holland Noord wordt bij deze grote praktijktest vooral de samenwerking tussen hulpverleners op het land en ter zee getest.

Tijdens de oefening komt een schip op de Waddenzee in de problemen, waarna alle 150 opvarenden moeten worden geëvacueerd. Bijzonder aan de oefening is dat alle zogenaamde slachtoffers hierbij daadwerkelijk worden overgebracht naar verschillende ziekenhuizen in de regio.

Aan de grote rampoefening doen ongeveer honderd hulpverleners mee, uiteenlopend van geneeskundigen, brandweerlieden en mensen van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) tot aan Rijkswaterstaat en het Korps landelijke politiediensten (KLPD).

De rampoefening moet met name uitwijzen of de onderlinge samenwerking tussen de verschillende organisaties en meldkamers goed verloopt. Door de figuranten ook echt naar ziekenhuizen over te brengen, wordt bovendien getest of het hele proces van het afvoeren van gewonden goed verloopt. Volgens de Veiligheidsregio hebben grote incidenten zoals de Poldercrash bij Schiphol het belang van dergelijke testen aangetoond.

 Mail  Print


VandeVoskamp

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
  • Hoofdbrandmeester
Reactie #2 Gepost op: 6 september 2010, 21:10:50
Hèhè, ik wist niet precies of de datum bekend zou zijn ;)
|| Before the emergency, nobody cares; During the emergency, nobody knows; After the emergency, everone is an expert ||  Veiligheidsregio Kennemerland


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #3 Gepost op: 7 september 2010, 09:10:11
   
Waddenzee toneel voor rampoefening


Aanstaande zaterdag zal ik er bij zijn als een van de "slachtoffers". Inmiddels heb ik de briefingsheet ontvangen en het belooft een leuke oefening te worden.
Volgens mij is er niet één hulpverlenende organisatie die niet bij deze oefening betrokken is.
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #4 Gepost op: 7 september 2010, 10:01:59
Aanstaande zaterdag zal ik er bij zijn als een van de "slachtoffers". Inmiddels heb ik de briefingsheet ontvangen en het belooft een leuke oefening te worden.
Volgens mij is er niet één hulpverlenende organisatie die niet bij deze oefening betrokken is.

Wat leuk, dat betekent dat Noordgat ook mee doet? Evert-Jan is er ook naar toe. Hij gaat voor het grote geld: 30,00 euro krijgt hij er voor!

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #5 Gepost op: 7 september 2010, 12:50:01
Aanstaande zaterdag zal ik er bij zijn als een van de "slachtoffers". Inmiddels heb ik de briefingsheet ontvangen en het belooft een leuke oefening te worden.
Volgens mij is er niet één hulpverlenende organisatie die niet bij deze oefening betrokken is.
Volgens mij doen de reddingsbrigades niet mee 8)


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #6 Gepost op: 7 september 2010, 15:17:00
Volgens mij doen de reddingsbrigades niet mee 8)

Toch wel, alleen niet als oefen partner. RN levert een (groot) deel van de figuranten voor de oefening.
Maar ik vind het ook vreemd dat ze niet deelnemen aan de oefening.
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Frank Tamis

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #7 Gepost op: 7 september 2010, 17:06:11
Wat leuk, dat betekent dat Noordgat ook mee doet? Evert-Jan is er ook naar toe. Hij gaat voor het grote geld: 30,00 euro krijgt hij er voor!

Henk

Twee dagdelen = 2 x 30 = 60,00 euro

Wel goed lezen Henk


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Reactie #8 Gepost op: 7 september 2010, 17:45:21
Aanstaande zaterdag zal ik er bij zijn als een van de "slachtoffers". Inmiddels heb ik de briefingsheet ontvangen en het belooft een leuke oefening te worden.
Volgens mij is er niet één hulpverlenende organisatie die niet bij deze oefening betrokken is.

ik ben er ook bij en ben het met je eens dat het een leuke oefening wordt


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #9 Gepost op: 7 september 2010, 19:04:07
Goede zaak! Oefeningen als deze kunnen niet vaak genoeg gedaan worden met de landkant.
De laaste keer vertelde de OVD van de oefening na afloop dat de kustwacht alleen maar de boten alarmeerde en verder geen taak had bij SAR!!! :o :o :o ;)
Ook de SAR liason kan bij deze oefening ingezet worden.