Rampenoefening op het water - Waddenzee 11-09-2010

Auteur Topic: Rampenoefening op het water - Waddenzee 11-09-2010  (gelezen 19389 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #50 Gepost op: 13 september 2010, 16:20:02
De reddingsbrigades deden wel mee!   O0 Ze mochten de reddingsvesten leveren!

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #51 Gepost op: 13 september 2010, 16:22:04
En mijn album staat online:





En de rest op www.incidentnet.nl

Jij maakt mooie foto's Ko, daar moet je wat mee gaan doen!

Henk


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #52 Gepost op: 13 september 2010, 16:56:40
Is er ook getest op de maximum redcapaciteit van de KNRM boten?  :)

Nee, er kunnen veel meer mensen mee. Zie
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,43794.msg801808.html#msg801808

Ik vraag me af of het wenselijk is om dat tijdens een oefening te doen. Oefeningen zijn onderhevig aan veiligheidseisen. Bovendien, als je een boot helemaal volstampt kan je hem waarschijnlijk voor de rest van de oefening afschrijven. Alles er op en er af en mogelijk een stuk varen zal veel tijd kosten ;-)
Ik zal eens vragen aan de KNRM of ze dat zo-wie-zo wel eens hebben gedaan.

Overigens zie je op onderstaande foto dat de mensen op het voordek van de Johanna Margareta zitten. Om ze wat houvast te geven hebben de slimerikken van de KNRM twee lijnen van voor naar achter gespannen. Ik tel 9 koppies maar hij kan volgens opgave 20 gereddenen meenemen.



Rene501

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #53 Gepost op: 13 september 2010, 20:40:09
Overigens verbaas ik mij wel over het gefotografeer van figuranten en hulpverleners.

Op de site van 'Brandweer Wieringen' kom ik ook zo'n figuur tegen... heeft die niet iets beters te doen dan foto's maken betaald van ons belastinggeld  :P  0098        998765


(foto : www.brandweerwieringen.nl)

Ik ken hem ergens van....  :-\

groeten,
René dC


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #54 Gepost op: 13 september 2010, 21:23:49
Op de site van 'Brandweer Wieringen' kom ik ook zo'n figuur tegen... heeft die niet iets beters te doen dan foto's maken betaald van ons belastinggeld  :P  0098        998765

Ik ken hem ergens van....  :-\

Er schijnt ook zo'n iemand van de Veiligheidsregio Kennemerland rondgelopen te hebben  8)

De interesse ging vooral uit naar de samenwerking tussen de onderste:



Links de nieuwe Liaison SAR en rechts de Leider CoPI
Er zijn dan ook een paar kladblok-velletjes aan leerpunten vanuit de CoPI-evaluatie meegenomen  O0

Morgen wordt door het bestuur van de VRK het convenant met de Kustwacht/KNRM ondertekend. De eerste uitwerking is binnenkort de 1e trainingsdag voor de Liaisons SAR die door de KNRM samen met ons verzorgd wordt.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #55 Gepost op: 13 september 2010, 21:26:41
Op de site van 'Brandweer Wieringen' kom ik ook zo'n figuur tegen... heeft die niet iets beters te doen dan foto's maken betaald van ons belastinggeld  :P  0098        998765
Mwa, op de kant en met een wit vest. Die tellen we in principe niet mee ;-)

Ik ken hem ergens van....  :-\
Oh, ja?  ;-)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #56 Gepost op: 13 september 2010, 21:29:04
Wat is een taak en bevoegdheid van een Laisson? Is dit een engels woord voor 'doorgeef luik'? Of heeft deze persoon nog enige bevoegdheid/beslissingskracht?  ???


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #57 Gepost op: 13 september 2010, 21:46:06
Wat is een taak en bevoegdheid van een Laisson? Is dit een engels woord voor 'doorgeef luik'? Of heeft deze persoon nog enige bevoegdheid/beslissingskracht?  ???

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=37186.0


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #58 Gepost op: 17 september 2010, 16:07:08
Het nieuwe denken is dat het Ghor naar de slachtoffers moet en niet andersom, bij een boot in brand lijkt me dat echter niet slim.
Henk

Ik vind dit ook een zorgelijke ontwikkeling:
Bij deze oefening was de eerste reddingboot 30 minuten na alarmering ter plaatse maar pas na 1 uur(!) werden de eerste mensen geevacueerd omdat er eerst 'motorkap' overleg plaats moest vinden van het GHOR aan boord bij de OSC.
Dus terwijl er mensen in de rook en hitte staan gaan we tegenwoordig eerst op het gemakje overleggen voordat er wat gedaan gaat worden.
 :o :o :o
Ik hoop echt dat er uit de evaluatie komt dat evacueren belangrijker is dan registreren.
Registreren kan beter en veiliger op de wal gebeuren.


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #59 Gepost op: 13 januari 2011, 17:39:40
Jawel, alleen wel voor Vakblad Incident. Dat gaat mee in de editie van oktober.

Ko is deze editie,over de oefening Kokkel, nog ergens online te vinden? ::)