Volgens mijn berekening is met een snelheid van 30 knopen lelystad precies te halen zowel vanuit marken als vanuit enkhuizen. Wat ik verder nog wat vreemd vind is dat volgens een stelling hier op het forum 90% van de hulpverlening gedaan word door andere dan de KNRM de meeste daarvan doen het kosteloos, waarom dan zo zeuren over de KNRM. Vast omdat zij het erbij doen en omdat er dan mensen zijn die denken dat ze niet meer inzetbaar zijn voor bhun primaire taak namelijk het redden van mensen.
30 minuten is de vaartijd. Maar je moet daar nog wel even de uitruktijd bij op tellen.
Dus jij vindt Stormvogel als ik je goed begrijp omdat 90% van de hulpverlening door anderen als de KNRM uitgevoerd wordt die KNRM er best een potje van zou mogen maken.
Dat bestrijd ik. In de drie schakels die er zijn is de laatste waar de KNRM deel van uit maakt een zeer belangrijke: "the last frontier".
Van een instelling als de KNRM mag je best wat verwachten, ze zijn uiteindelijk de aangewezen redders en dienen te waken over onze veiligheid. Dat kunnen ze even niet als ze een zeiljacht aan het binnen slepen zijn onder de ogen van een berger.
Henk