Opkomsttijden waterhulpverlening

Auteur Topic: Opkomsttijden waterhulpverlening  (gelezen 24751 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #70 Gepost op: 14 september 2010, 22:45:20
ja, het gaat om het kosteloos helpen. De meeste acties van de KNRM worden professioneel afgehandeld en er word zeker  geen potje van gemaakt


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #71 Gepost op: 27 september 2010, 18:19:42
Wel 4 pagina's discussie dat het allemaal niet mogelijk is en dat het 'water' niet vergeleken mag worden met 'land' en nu lees in in het jaar verslag 2009... ::) ::)

http://www.knrm.nl/_files/pdf/KNRM_jaarverslag_2009_printversie.pdf

Citaat
(...)Het aantal minuten tussen alarmering
en het uitvaren van de reddingboot
(gemiddeld over alle meldingen).
Berekeningswijze:
gebaseerd op logboeken van KNRM,
kustwacht en meldkamers.
(Wordt elk kwartaal gemeten).
Percentage van het aantal
uitgevoerde oefeningen van de
oefenlijsten
Berekeningswijze: gebaseerd op
ingevulde oefenrappor tages van
reddingstations.
(Wordt elk kwartaal gemeten).

Norm: 15 minuten
Streef: <10 minuten
2009: 9 minuten
2008: 9,5 minuten
2007: 8,5 minuten
2006: 8,25 minuten
2005: 9,5 minuten

(...)

Norm 1: binnen 1 uur na alarmering,
binnen 10 mijl uit de kust, aanwezig
kunnen zijn met een totale gereddencapaciteit
van 300 personen.
Berekeningswijze: gemeten op elf
strategische punten op de 10-mijls
grens vanuit de Nederlandse kust.
(Wordt jaarlijks gemeten).

(...)

Norm 2: binnen 2 uur na alarmering,
binnen 30 mijl uit de kust, aanwezig
kunnen zijn met een totale gereddencapaciteit
van 600 personen.
Berekeningswijze: gemeten op elf
strategische punten op de 30-mijls
grens vanuit de Nederlandse kust.
(Wordt jaarlijks gemeten).

(...)

+ plaatjes van gebied rekening houdend met windkracht..


Dus er is wel een prestatie norm, inclusief rekening houdend met windkracht... ::) ;)

Goede zaak!!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #72 Gepost op: 28 september 2010, 20:25:46
Van een aantal personen, zoals Ko, weet ik hoe ze staan in de waterhulpverlening. Van de anderen heb ik nav dit topic mijn twijfels gekregen of ze wel daadwerkelijk op de hoogte zijn hoe de KNRM werkt en of dat het, zoals Henk zegt, 'fans' zijn die niet gehinderd worden door enige daadwerkelijke procedurele kennis van de KNRM.

Maar misschien vergis ik me?  ???  :)


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #73 Gepost op: 29 september 2010, 08:41:25
Van een aantal personen, zoals Ko, weet ik hoe ze staan in de waterhulpverlening. Van de anderen heb ik nav dit topic mijn twijfels gekregen of ze wel daadwerkelijk op de hoogte zijn hoe de KNRM werkt en of dat het, zoals Henk zegt, 'fans' zijn die niet gehinderd worden door enige daadwerkelijke procedurele kennis van de KNRM.

Maar misschien vergis ik me?  ???  :)

Dat zie je mijn inziens helemaal goed, en je verwoord het ook nogeens heel netjes O0
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #74 Gepost op: 29 september 2010, 09:12:20
Ik weet niet of ik alle kennis heb over de knrm in huis heb, ik zie mezelf als iemand met intresse op dit onderwerp niet als deskundige. Tje dan kan je me mogelijk een fan noemen. Voor deelname aan het forum hoef ik ook niet overal van op de hoogtre te zijn.

9910001
9910001


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #75 Gepost op: 29 september 2010, 10:39:24
Van een aantal personen, zoals Ko, weet ik hoe ze staan in de waterhulpverlening. Van de anderen heb ik nav dit topic mijn twijfels gekregen of ze wel daadwerkelijk op de hoogte zijn hoe de KNRM werkt en of dat het, zoals Henk zegt, 'fans' zijn die niet gehinderd worden door enige daadwerkelijke procedurele kennis van de KNRM.

Maar misschien vergis ik me?  ???  :)
En dit soort opmerkingen is nou precies de reden dat je hier nagenoeg geen KNRM-ers meer over hebt.
Die hebben wel wat anders te doen dan op dit soort stoten onder de gordel te reageren.
Maar ga gerust verder, dan heb je binnenkort het rijk helemaal alleen hier...


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #76 Gepost op: 29 september 2010, 10:56:10
En dit soort opmerkingen is nou precies de reden dat je hier nagenoeg geen KNRM-ers meer over hebt.
Die hebben wel wat anders te doen dan op dit soort stoten onder de gordel te reageren.
Maar ga gerust verder, dan heb je binnenkort het rijk helemaal alleen hier...

Waar wordt er hier dan gestoten?  ???

Ik reageer zelf in principe hier altijd op eigen titel. Ik vertegenwoordig niet de mening van het bestuur van mijn reddingsbrigade, maar die reddingsbrigade geeft mij wel inzichten en kennis. Voor wat betreft de KNRM heb ik niet zo heel veel kennis. Wel komt mij info ter ore via diverse kanalen en in het verleden heb ik regelmatig samengewerkt/geoefend met de KNRM Den Helder en Callantsoog. Die ervaringen en kennis gebruik ik hier op het forum.

Ik snap wat Palmpie bedoelt. Zodra aan sommigen om een gefundeerde mening, feiten of bewijsstukken gevraagd wordt, blijft het stil. Ondertussen zijn het vaak wel die deelnemers aan de discussie, die anderen aanvallen op feiten en hun gefundeerde oordelen.

Je kennis kun je best uit een blaadje als "De Reddingboot" (of hoe dat ding ook heet) halen, maar heb dan ook het lef om dat te melden. Van alle ongefundeerde aannames en vermoedens word ik hier ook best moe.

Maar hadden we het in dit topic niet over opkomsttijden? Die worden dan best langs als we eerst lekker gaan discussiëren!  ::)

Groeten,
Mark


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #77 Gepost op: 29 september 2010, 11:01:46
Waar wordt er hier dan gestoten?  ???

Ik reageer zelf in principe hier altijd op eigen titel. Ik vertegenwoordig niet de mening van het bestuur van mijn reddingsbrigade, maar die reddingsbrigade geeft mij wel inzichten en kennis. Voor wat betreft de KNRM heb ik niet zo heel veel kennis. Wel komt mij info ter ore via diverse kanalen en in het verleden heb ik regelmatig samengewerkt/geoefend met de KNRM Den Helder en Callantsoog. Die ervaringen en kennis gebruik ik hier op het forum.

Ik snap wat Palmpie bedoelt. Zodra aan sommigen om een gefundeerde mening, feiten of bewijsstukken gevraagd wordt, blijft het stil. Ondertussen zijn het vaak wel die deelnemers aan de discussie, die anderen aanvallen op feiten en hun gefundeerde oordelen.

Je kennis kun je best uit een blaadje als "De Reddingboot" (of hoe dat ding ook heet) halen, maar heb dan ook het lef om dat te melden. Van alle ongefundeerde aannames en vermoedens word ik hier ook best moe.

Maar hadden we het in dit topic niet over opkomsttijden? Die worden dan best langs als we eerst lekker gaan discussiëren!  ::)

Groeten,
Mark
Zie de opmerking van Palmpie die weet te melden "Van de anderen heb ik nav dit topic mijn twijfels gekregen of ze wel daadwerkelijk op de hoogte zijn hoe de KNRM werkt en of dat het, zoals Henk zegt, 'fans' zijn die niet gehinderd worden door enige daadwerkelijke procedurele kennis van de KNRM."
Blijkbaar moet je hier eerst met goed gevolg het examen "Palmpie overtuigen van je vakkennis" afleggen voor je hier iets zinnigs mag zeggen.
Terwijl ik me nu juist afvraag of Palmpie wel weet waar hij over praat voor wat betreft de waterhulpverlening.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #78 Gepost op: 29 september 2010, 11:11:59
Zie de opmerking van Palmpie die weet te melden "Van de anderen heb ik nav dit topic mijn twijfels gekregen of ze wel daadwerkelijk op de hoogte zijn hoe de KNRM werkt en of dat het, zoals Henk zegt, 'fans' zijn die niet gehinderd worden door enige daadwerkelijke procedurele kennis van de KNRM."
Blijkbaar moet je hier eerst met goed gevolg het examen "Palmpie overtuigen van je vakkennis" afleggen voor je hier iets zinnigs mag zeggen.
Terwijl ik me nu juist afvraag of Palmpie wel weet waar hij over praat voor wat betreft de waterhulpverlening.

Volgens mij is het vrij duidelijk voor een ieder dat ik geen waterhulpverlener ben. ;) Ik geloof ook nooit dat ik dit beweert heb.  :) Ik probeer wel altijd mijn discussiepunten te onderbouwen met verifieerbare documenten en/of nieuwsberichten. Misschien moet je nog eens de discussie terug lezen vanaf pagina 1... Dit topic startte met een vraag.

De vraag blijft nu alleen open of dit éénzijdige afspraken zijn van de KNRM of dat deze afspraken gemaakt zijn met hun opdrachtgever(s)? :)


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #79 Gepost op: 29 september 2010, 11:35:10
Volgens mij is het vrij duidelijk voor een ieder dat ik geen waterhulpverlener ben. ;) Ik geloof ook nooit dat ik dit beweert heb.  :) Ik probeer wel altijd mijn discussiepunten te onderbouwen met verifieerbare documenten en/of nieuwsberichten. Misschien moet je nog eens de discussie terug lezen vanaf pagina 1... Dit topic startte met een vraag.

De vraag blijft nu alleen open of dit éénzijdige afspraken zijn van de KNRM of dat deze afspraken gemaakt zijn met hun opdrachtgever(s)? :)
Blijft staan dat je twijfels aan de vakkennis van iedereen die hier een afwijkend standpunt verkondigt tamelijk beledigend zijn voor diegenen die die kennis wel hebben.

En voor wat betreft je vraag over die cijfers uit het KNRM-jaarverslag (vergelijkbare cijfers ook te vinden in de eerdere jaarverslagen): zie het jaar verslag zelf.
De tekst zegt overduidelijk dat het streefnormen zijn die de KNRM zichzelf oplegt.
Keiharde afspraken met anderen zijn er namelijk niet te maken om de gegeven redenen van al diegenen die je zojuist hebt uitgemaakt voor ondeskundig...