Het wordt je niet in dank afgenomen als je als "operationele KNRM'mr" op het forum post, het is niet echt verboden maar je wordt er niet populair mee. Ze hebben immers diverse "eigen" fora, waar alleen maar juichend over de KNRM bericht wordt. Het is fijn als fans van de KNRM hier toch de zienswijze van de KNRM naar voren brengen, zodat de meer kritische voorstanders van de KNRM gedwongen worden goed na te denken over de onderbouwing van de argumenten over sommige aktiviteiten van de KNRM.
Het probleem is daarbij wel dat de fans geneigd zijn alles goed te vinden en nergens ook maar enige bedenking bij te hebben, ook niet bij de propaganda die de KNRM verspreidt.
Als de KNRM beweert "zichzelf" normen op te leggen, kun je er donder op zeggen dat de instanties daar aan zullen refereren als die tijden overschreden worden. Je wekt daarmee immers verwachtingen, die zul je waar moeten maken.
Ik weet van gevallen waarbij voor KNRM stations meerdere malen alarm moest worden gemaakt omdat er geen respons kwam. "in 2009 is in alle gevallen respons gegeven op het alarm". Men laat kennelijk KNRM Huizen buiten beschouwing, dat in de vakantieperiode een dikke maand lang geen gevolg kon geven aan oproepen van de kustwacht wegens personele problemen, ik heb de opname waar dat op 16 bevestigd werd door de kustwacht hier gepubliceerd.
Toen de garage mij ruitenvloeistof in rekening bracht die ik zelf bijgevuld had vlak voordat ik de auto naar de garage bracht, begon ik te twijfelen of de andere in rekening gebrachte werkzaamheden wel uitgevoerd waren, zoals het vervangen van het olie filter. Als één onderdeel aantoonbaar niet klopt onstaat gerede twijfel over het waarheidsgehalte van de rest van het beschrevene.