Misschien tijd voor een nieuw topic "Wie is highlander?"
Zou het Roemer himself zijn die Henk wil dissen?
Maar even serieus: je kunt niet alleen aan iemans antwoorden afmeten of hij/zij ter zake kundig is. Dit heeft te maken met het feit dat er op fora vaak discussies ontstaan en iemand die ergens anders over denkt dan jij zelf, schat je al snel lager in (that's nature) ook al zegt hij/zij misschien wel veel verstandigere dingen. Dan helpt het de discussie als je iemands achtergrond kent. Stel: jij beschrijft een reddingstechniek waarvan ik als instructeur bij de Reddingsbrigade denk: "dat kan nooit iets zijn". Dan maakt het voor mij een verschil of jij instructeur bent bij de KNRM (om maar iets te noemen) of politie-agent. In beide gevallen zal ik kritisch zijn, maar in het eerste geval zal ik je antwoord grondiger wegen, dan in het 2e. En dat doen veel mensen, al dan niet bewust...
Ik begrijp heel goed dat je die berichtgeving hier af en toe erg eenzijdig vind, maar dat lijkt me juist een reden voor KNRM'ers om zich hier te laten horen. Toen ik hier 2,5 jaar geleden op dit forum kwam, was er veel negatieve berichtgeving over de Reddingsbrigade: geen eenheid, slechte opleidingen, illegaal rijden met blauw etc. Leden van politie en brandweer stelden regelmatig de opkomst van de Reddingsbrigade als 'hulpdienst' ter discussie. Met veel discussie en argumenten hebben een aantal mensen van de Reddingsbrigade hier veel goodwill gekweekt en een beter beeld kunnen geven van hun werk. Een tijdlang is dit zelfs ondersteunt door een bestuurslid (Luc Dietz) met officiele reacties van de KNRBD op het forum. En dat krijgen we nu terug: ik heb al een paar keer mensen in het veld gesproken die ons werk kennen van dit forum. Nu ook weer loopt er een discussie over het juridisch kader van rijden met blauw door de Reddingsbrigade, daarin worden een aantal politiemensen weer wat wijzer, wat hen en ons in de praktijk kan helpen. Mijn verzoek zou zijn: stuur dit bericht van mij eens naar een aantal KNRM'ers (als je die kent) en laat ze dan HUN verhaal vertellen, zodat wij het beter snappen!?