GRIP 1 Middelbrand Woning Van Dekemalaan - Heerenveen 09-09-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Middelbrand Woning Van Dekemalaan - Heerenveen 09-09-2010  (gelezen 6607 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.



brwnbl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 504
  • HV geïnteresseerd
Reactie #11 Gepost op: 9 september 2010, 19:09:45
Dode door woningbrand Heerenveen
Uitgegeven:    9 september 2010 18:44
Laatst gewijzigd:    9 september 2010 18:43

HEERENVEEN - Bij een brand in Heerenveen is donderdag een persoon om het leven gekomen. Voor zover bekend zijn er geen verdere slachtoffers gevallen.
Dat heeft de politie donderdag laten weten.
De brand woedde in een woning aan de Van Dekemalaan. Bij het nablussen ontdekte de brandweer het stoffelijk overschot, mogelijk de bewoner van het huis.

Zowel buurtbewoners als de brandweer hebben geprobeerd de woning te betreden, maar dat was door de grote brand niet mogelijk.
De brand brak rond vier uur 's middags uit, anderhalf uur later was de hele woning in vlammen opgegaan. Het aangrenzende huis liep water- en rookschade op.

Bron: nu.nl


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #12 Gepost op: 9 september 2010, 19:26:47
Man omgekomen bij woningbrand Heerenveen

Bij een woningbrand aan de Van Dekemalaan in Heerenveen is donderdag middag een man omgekomen. Mogelijk de 63-jarige hoofdbewoner. Identificatie zal dit echter moeten uitwijzen. Buurtbewoners hebben nog een poging gedaan de man uit de brandende woning te halen. Zij zijn hier niet in geslaagd.

De brand brak rond 16.20 uur uit. Bij aankomst van de Heerenveense brandweer was de brand al uitslaand. De brand was dermate hevig dat een binnenaanval niet meer mogelijk was. Het vuur sloeg over naar de aangrenzende woningen. De brandweer heeft dit kunnen beperken tot één woning.

De naastgelegen woning liep door de brand veel rook- en waterschade op. Door de brand onstond er ook een groot gat in het dak van deze woning. De bewoners van dit pand worden elders opgevangen.

Ook overleefden twee honden de brand niet. De brandweer heeft nog tot zeker 19.00 uur nabluswerkzaamheden verricht. De technische recherche zal sporenonderzoek in de woning verrichten. Het onderzoek moet duidelijkheid geven over de oorzaak van de brand.




Meer: http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=3281


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #13 Gepost op: 9 september 2010, 20:27:55
Speculatie; de standplaats is Lemmer, je kunt uit P2000 niet afleiden of hij daar op het moment van alarmeren ook daadwerkelijk stond.

Daarnaast ben je afhankelijk van benamingen die P2000-monitoren zelf aan een capcode geven. Deze hoeven niet altijd correct te zijn.

EDIT: De standplaats is volgens mijn eigen systeem (en eerdere meldingen) gewoon Heerenveen :

Conclusie; niet alles te letterlijk nemen ;)

Klopt, de 02-127 heeft standplaats Heerenveen, voorheen was dat Lemmer.


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #14 Gepost op: 9 september 2010, 20:28:17
Op het Youtube-filmpje van LeeuwarderCourant:
Citaat
www.youtube.com/watch?v=mW3XIdvgutc
zie je een brandweerman een strook dakpannen weghalen van het naastgelegen huis.

Hier een foto (©HVnieuws.nl)
Ik bedoel de strook leegte, rechts van het bovenraam, half boven de voordeur van het andere huis.:


Wat ik me afvroeg:
- Wat is de reden, dat deze dakpannen eraf worden gehaald? (kan hij/zij er dan beter bij?)
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Reactie #15 Gepost op: 9 september 2010, 21:32:23
Op het Youtube-filmpje van LeeuwarderCourant:  zie je een brandweerman een strook dakpannen weghalen van het naastgelegen huis.

Hier een foto (©HVnieuws.nl)
Ik bedoel de strook leegte, rechts van het bovenraam, half boven de voordeur van het andere huis.:


Wat ik me afvroeg:
- Wat is de reden, dat deze dakpannen eraf worden gehaald? (kan hij/zij er dan beter bij?)

Dit is mogelijk eraf gehaald zodat het niet onder de dakpannen door, nog verder kan smeulen/branden naar het naastliggende pand... uit zekerheid zullen ze dat wel hebben gedaan.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 9 september 2010, 22:20:24
Op het Youtube-filmpje van LeeuwarderCourant:  zie je een brandweerman een strook dakpannen weghalen van het naastgelegen huis.

Hier een foto (©HVnieuws.nl)
Ik bedoel de strook leegte, rechts van het bovenraam, half boven de voordeur van het andere huis.:
[img width=400]http://www.hvnieuws.nl/cms/img/09-09-2010/181157/foto/16.jpg

Wat ik me afvroeg:
- Wat is de reden, dat deze dakpannen eraf worden gehaald? (kan hij/zij er dan beter bij?)

reden o.a.:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,24255.0.html

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,25288.0.html

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,33658.0.html


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #17 Gepost op: 10 september 2010, 12:24:41
Er is Grip 1 gegeven toen er een gaslek ontstond. Hierop werd grip 1 gegeven en werden ook de regiowagens (VC, COH) van Drachten gepiept.

Een gasbedrijf wist echter erg snel het lekken van gas te stoppen waardoor er al snel afgeschaald werd. De wagens uit Drachten zijn ook niet ter plaatse geweest.


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #18 Gepost op: 16 september 2010, 15:39:38

Sigaret oorzaak dodelijke brand Heerenveen

HEERENVEEN - De brand waarbij vorige week donderdag de 63-jarige Abe Hamersma uit Heerenveen omkwam, is waarschijnlijk veroorzaakt door een sigaret.

De technische recherche is in de woning aan de Van Dekemalaan geen aanwijzingen voor kortsluiting of brandstichting tegengekomen. Volgens de politie is het vuur in de woonkamer ontstaan.

De rechercheurs vermoeden dat een brandende peuk de oorzaak is geweest. Van de invalide Hamersma was bekend dat hij vaak bij het raam zat te roken. Bij de brand kwamen ook twee honden om.

Bron: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article6392573.ece/Sigaret-oorzaak-dodelijke-brand-Heerenveen

Ik kan alleen het topic over deze brand niet meer vinden, verwijderd? :o


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #19 Gepost op: 17 september 2010, 16:55:49
Onderzoek naar woningbrand afgerond

Heerenveen, 16-09-2010 • De politie heeft het onderzoek naar de brand in een woning aan de Van Dekemalaan afgerond. Donderdagmiddag 9 september brak er brand uit in de woning. Bij deze felle woningbrand kwam de 63-jarige bewoner om het leven.


De technische recherche heeft in de woning uitvoerig sporenonderzoek verricht. Daarnaast spraken rechercheurs met betrokkenen en getuigen. Tijdens het onderzoek werden geen aanwijzingen gevonden die wijzen op brandstichting dan wel kortsluiting in elektronische apparatuur. De brand is ontstaan in de woonkamer, vermoedelijk door een sigaret.

http://www.politie.nl/friesland/nieuws/onderzoeknaarwoningbrandafgerond.asp
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.