GRIP 1 Middelbrand Woning Van Dekemalaan - Heerenveen 09-09-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Middelbrand Woning Van Dekemalaan - Heerenveen 09-09-2010  (gelezen 6607 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #20 Gepost op: 17 september 2010, 18:47:05
Ter aanvulling.....zouden branden met dodelijke slachtoffers door bijvoorbeeld een TBO uitgevoerd moeten worden?


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #21 Gepost op: 2 oktober 2010, 14:48:02
Ter aanvulling.....zouden branden met dodelijke slachtoffers door bijvoorbeeld een TBO uitgevoerd moeten worden?
Dit vind ik een goede vraag! In Friesland wordt onderzoek naar brand meestal uitgevoerd door het onderdeel "Technische Recherche" van de politie (http://www.politie.nl/PolitieABC/Politietaken/recherche.asp).

Op de website www.brandweerleeuwarden.nl heb ik  niets kunnen vinden over onderzoek naar brand.

Op de website http://www.brandweerfryslan.nl heb ik alleen een PDF gevonden, genaamd: Het Regionaal Beheersplan Rampenbestrijding Fryslân 2006 - 2009.
Hierin staan bij "Bijlage 2.2" (blz 51 dacht ik) dat het de taak van politie en gemeente is bij het "identificeren van overledenen", "registreren van slachtoffers", en "schaderegistratie- en afhandeling".

Misschien iemand die meer weet over brandonderzoek in Friesland/Leeuwarden?
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #22 Gepost op: 15 oktober 2010, 13:26:24
Op de website http://www.brandweerfryslan.nl heb ik alleen een PDF gevonden, genaamd: Het Regionaal Beheersplan Rampenbestrijding Fryslân 2006 - 2009.
Hierin staan bij "Bijlage 2.2" (blz 51 dacht ik) dat het de taak van politie en gemeente is bij het "identificeren van overledenen", "registreren van slachtoffers", en "schaderegistratie- en afhandeling".

Misschien iemand die meer weet over brandonderzoek in Friesland/Leeuwarden?

Identificeren van overledenen is wat anders als onderzoek naar de oorzaak van een brand dus in dat opzicht klopt de tekst wel.

Vanuit brandveiligheidsoogpunt zou de brandweer denk ik juist toch meer willen weten waarom een slachtoffer is overleden en wat de brand daar van invloed op heeft gehad.

Gelukkig gaat Brandonderzoek in de toekomst een voorname plaats innemen binnen de brandweerorganisatie.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 15 oktober 2010, 13:29:12
Identificeren van overledenen is wat anders als onderzoek naar de oorzaak van een brand dus in dat opzicht klopt de tekst wel.

Vanuit brandveiligheidsoogpunt zou de brandweer denk ik juist toch meer willen weten waarom een slachtoffer is overleden en wat de brand daar van invloed op heeft gehad.

Gelukkig gaat Brandonderzoek in de toekomst een voorname plaats innemen binnen de brandweerorganisatie.


Maar is brandonderzoek een wettelijke taak... Waar gaan we de komende jaren op bezuinigen en waar investeren we geld in...  8) Maar dat is denk ik een andere discussie...  ;)