GRIP 1 Vermoedelijk traangas in uitgaansgelegenheid Abraham van Royenstraat - Noordwijk 12-09-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Vermoedelijk traangas in uitgaansgelegenheid Abraham van Royenstraat - Noordwijk 12-09-2010  (gelezen 2703 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Xinne

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • VWO scholier
01:34:25 12-09-10   PRIO 1   ABRAHAM VAN ROYENSTRAAT NOORDWIJK
16. Hollands Midden   BRAN   Prio 1 Gevaarlijke stoffen (Grip: 1) 66596 66597 66590 62990 62984
   1533334 Politie Hollands-Midden
   1533333 Politie Hollands-Midden
   1533330 Politie Hollands-Midden
   1533320 Politie Hollands-Midden
   1504105 BRW Hollands-Midden ( Monitorcode Officieren )
   1503999 BRW Hollands-Midden
   1503995 BRW Hollands-Midden
   1503994 BRW Hollands-Midden
   1503993 BRW Hollands-Midden
   1503992 BRW Hollands-Midden
   1503991 BRW Hollands-Midden
   1503990 BRW Hollands-Midden
   1503987 BRW Hollands-Midden ( Fotograaf )
   1503980 BRW Hollands-Midden ( Voorlichting West )
   1503970 BRW Hollands-Midden ( Voorlichting Regio )
   1503900 BRW Hollands-Midden ( Monitorcode )
   1503436 BRW Noordwijk ( Commandant )
   1503166 BRW Gouda ( Centralisten )
   1503153 BRW Gouda ( KorpsCoordinator )
   1503152 BRW Gouda ( Kazernealarm )
   1503024 BRW Hollands-Midden ( Piket Meldkamer )
   1503020 BRW Hollands-Midden
   1503006 BRW Hollands-Midden ( HOvD/ROgS Oost )
   1503005 BRW Hollands-Midden ( HOvD West )
   1503002 BRW Hollands-Midden ( Commandant van Dienst )

01:13:33 12-09-10   PRIO 1   MAARTEN KRUYTSTRAAT NOORDWIJK
16. Hollands Midden   BRAN   Prio 1 Gevaarlijke stoffen 66592 66685 66635 HGL_9029
   1504105 BRW Hollands-Midden ( Monitorcode Officieren )
   1503910 BRW Hollands-Midden ( AGS )
   1503900 BRW Hollands-Midden ( Monitorcode )
   1503437 BRW Noordwijk ( Korpscoordinator )
   1503433 BRW Noordwijk ( Bemanning AL / HV Groep 2 )
   1503422 BRW Noordwijk ( Groep 2 )
   1503012 BRW Hollands-Midden ( OvD Duinstreek )

Weet iemand wat er aan de hand is op deze late avond?


I live in my own little world, but itīs ok.. We know me here.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
01:34:25 12-09-10   PRIO 1   ABRAHAM VAN ROYENSTRAAT NOORDWIJK

De 2 afzonderlijke meldingen die jij noemt dat was 1 melding (samengevoegd) en er ging nog het een en ander aan vooraf, voor de compleetheid is het handig om dat ook te vermelden :

p2kflex
01:13:11 12-09-10 ALPHA A1 MAARTEN KRUYTSTRAAT NWK
1523103CPA Hollands Midden (Ambu 103)
p2kflex
01:13:32 12-09-10GROUP-1Prio 1 MAARTEN KRUYTSTRAAT NWK Gevaarlijke stoffen 66592 66685 66635 HGL_9029
1503012BRW Hollands Midden (OvD Duinstreek)
1503422BRW Hollands Midden (Noordwijk - Groep-2)
1503433BRW Hollands Midden (Noordwijk - Chauffeurs-2)
1503437BRW Hollands Midden (Noordwijk - KC)
1503900BRW Hollands Midden (Monitorcode)
1503910BRW Hollands Midden (AGS Haaglanden)
1504105BRW Hollands Midden (Monitorcode OvD's)
p2kflex
01:16:11 12-09-10 ALPHA A1 MAARTEN KRUYTSTRAAT NWK
1523801CPA Hollands Midden (OvD-G 801 West)
p2kflex
01:16:50 12-09-10 ALPHA A1 MAARTEN KRUYTSTRAAT NWK
1523127CPA Hollands Midden (Ambu 127)


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Er was, naar alle waarschijnlijkheid, traangas gespoten in een uitgaansgelegenheid aan de Grent in Noordwijk. Hierdoor hadden diverse personen last gekregen van de ogen en luchtwegen. Uitgaansgelegenheid moest worden ontruimd en vervolgens moest er buiten ook werkruimte gecreëerd worden voor het brandweer-en ambulancepersoneel. Voor de mensen die minder bekend zijn in Noordwijk, de Grent is een weg waar diverse uitgaansgelegenheden naast elkaar gevestigd zijn en waar op een zaterdagnacht rustig een paar duizend man rondlopen. Dit leverde nu dus de nodige problemen op aangezien de jeugd vrij luidruchtig en agressief was. Daarbij waren er ook diverse kleine opstootjes. Uiteindelijk meer dan 15 personen behandeld in de aanwezige ambulances.


Xinne

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • VWO scholier
Citaat
12-09-10 15 personen onwel na vrijkomen gevaarlijke stof


Noordwijk - Vanacht moest de brandweer van Noordwijk de OvD Bollenstraat en de AGS uitrukken voor een gevaarlijke stof in een discotheek in Noordwijk. Ook ging er een heel peleton aan politie mee en 4 ambulance's. Het pand was snel geevacueerd. De brandweer is gelijk begonnen met een onderzoek. Vermoedelijk heeft er iemand met traangas gespoten in de discotheek. De brandweer heeft het hele pand gecontroleerd. Na een goede ventilatie was het pand weer vrijgegeven. De politie had zijn handen vol aan de jongeren die nogal luidruchtig en agressief waren. Er zijn hierbij twee personen aangehouden. Het gaat om een 18 jarige Katwijker en een 18 jarige Noordwijker.Door het vermoedelijke traangas zijn vijftien personen onwel geworden. Deze personen zijn onderzocht door de ambulancebroeders. Er is niemand meegenomen naar het ziekenhuis. De 700 aanwezigen hebben het pand snel kunnen verlaten via de nooduitgangen en de hoofdingang. Nadat alles was afgerond kon iederen weer terug naar hun post.

Bron:http://www.leiden112nieuws.web-log.nl/ (daar ook foto's!)

Is dit een nieuwe hype? enkele jaren geleden was schieten op een disco erg populair, zijn de criminelen vanwege de crisis misschien overgestapt op traangas? :P
I live in my own little world, but itīs ok.. We know me here.


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Traangas is al voor enkele euro's via het internet te verkrijgen. Bovendien lijken de bedoelingen echt anders dan wanneer een vuurwapen gebruikt wordt.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Dat is niets nieuws. Ik weet dat een "vage kennis" van mij in 1995 alles verhandelde wat los en vast zat, waaronder busjes traangas. Klein en handzaam, die makkelijk in jaszak of handtasje passen. Geen idee wat dat destijds in guldens kostte, maar nieuw is het in elk geval niet. Hoeveel er precies uit kwam weet ik niet, maar in een kleine ruimte kan een kleine hoeveelheid al grote gevolgen hebben. Zeker in geval van paniek, andrenaline, snellere ademhaling, etc...


Xinne

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • VWO scholier
'echt' traangas is toch verboden in nederland, en valt onder de wapenwet? ik zie in webshops wel veel van die 'self defence' spraytjes, die nog net wel legaal zijn..
Waarschijnlijk weet het grooste deel van de mensen die zoiets op zak hebben niet wat de gevolgen er van (kunnen) zijn, net als messen ed.
Verder al bevestigingen van het traangasvehaal gepubliceerd?
I live in my own little world, but itīs ok.. We know me here.


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Het is maar de vraag of ze er nog achter komen wat voor stof het was.
Een paar maanden geleden uitgebreid gesproken met iemand van het RIVM over een vergelijkbaar incident in Den Haag.
Volgens hem was dit bijna niet vast te stellen, omdat de eerste prioriteit van de hulpdiensten uiteraard is om de mensen in veiligheid te brengen en er gelijk geventileerd wordt om het directe gevaar van de stof te verminderen.
Als men dan van het RIVM ter plaatse kwam was de stof niet meer te meten.
Men was nu aan het testen met een vacuumbol, deze kan dan aan brandweerkorpsen uitgedeeld worden.
Door alleen het kraantje open te draaien vult de bol zich met een luchtmonster en kan men achteraf analyseren wat er in de lucht zat.
Of dit in de praktijk gaat werken in de hectiek is natuurlijk de vraag, maar het idee is leuk.
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
ik zie in webshops wel veel van die 'self defence' spraytjes, die nog net wel legaal zijn..
Waarschijnlijk weet het grooste deel van de mensen die zoiets op zak hebben niet wat de gevolgen er van (kunnen) zijn, net als messen ed.

Je bedoelt die X-marker ("smurvenspray") meuk? Zie je het al voor je, sta je daar iemand blauw schuim op z'n knar te spuiten. En als pepperspray soms al niet werkt, dan moet je je ineens wel kunnen verdedigen met schuim.

Daar heb ik nog een leuk verhaal over, iemand van school, maar dat vertel ik straks wel even ;)


Xinne

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • VWO scholier
Je bedoelt die X-marker ("smurvenspray") meuk? Zie je het al voor je, sta je daar iemand blauw schuim op z'n knar te spuiten. En als pepperspray soms al niet werkt, dan moet je je ineens wel kunnen verdedigen met schuim.

Daar heb ik nog een leuk verhaal over, iemand van school, maar dat vertel ik straks wel even ;)

Jup, in ieder geval, die is in nederland verkrijgbaar. In duitsland springen ze iets minder voorzichtig met flesjes traangas/pepperspray om, daar zijn ze op elke digitale straathoek verkrijgbaar. Enkele webwinkels bezorgen ook in nederland, alleen dan staat er nog een toevoeging bij in de productbeschrijving: 'ALLEEN TE GEBRUIKEN TEGEN DIEREN! NIET VOOR PERSOONLIJKE BESCHERMING'.

Leve de regelgeving!

(Ik kijk uit naar je verhaal straks.. zie je zo!)
I live in my own little world, but itīs ok.. We know me here.