Stage op ambulance

Auteur Topic: Stage op ambulance  (gelezen 13444 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

(EHBO)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • EHBO, Rode Kruis, Buurttoezicht-Wielwijk enz.
    • Buurttoezicht Hardinxveld-Giessendam
Gepost op: 15 september 2010, 21:48:09
Ik heb een vraag aan jullie. Wat moet je als stageplek doen als je ambulanceverpleegkundige wil worden. De ambitie heb ik al een aantal jaren maar ik moet een stageplek voor school hebben. Ik zit in de 3e klas en ben bijna 15 jaar oud. Zoals ik begrijp is dit op een ambulance niet mogelijk. Wie heeft voor mij een aanrader om mee te gaan stage lopen. Ziekenhuis heb ik geprobeerd maar dit was ook niet mogelijk. Ik hoop dat jullie goede tips hebben en misschien hebben mensen uit ervaring goede tips.


Met vriendelijke groet,  Jorrit  


hannob

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #1 Gepost op: 15 september 2010, 22:03:34
Mischien op een EHBO-post bij een skibaan/ijsbaan ?


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #2 Gepost op: 15 september 2010, 22:22:48
Ik heb een vraag aan jullie. Wat moet je als stageplek doen als je ambulanceverpleegkundige wil worden. De ambitie heb ik al een aantal jaren maar ik moet een stageplek voor school hebben. Ik zit in de 3e klas en ben bijna 15 jaar oud. Zoals ik begrijp is dit op een ambulance niet mogelijk. Wie heeft voor mij een aanrader om mee te gaan stage lopen. Ziekenhuis heb ik geprobeerd maar dit was ook niet mogelijk. Ik hoop dat jullie goede tips hebben en misschien hebben mensen uit ervaring goede tips.

Een rode kruis afdeling bij jou in de buurt, zij hebben als het goed is ook ''maatschappelijke stage's '' (ik neem dat je deze stage bedoeld..)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #3 Gepost op: 15 september 2010, 23:30:24
Uhh.. TS heeft al 'EHBO, Rode Kruis' onder z'n naam staan hè..
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


(EHBO)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • EHBO, Rode Kruis, Buurttoezicht-Wielwijk enz.
    • Buurttoezicht Hardinxveld-Giessendam
Reactie #4 Gepost op: 15 september 2010, 23:34:49
Een rode kruis afdeling bij jou in de buurt, zij hebben als het goed is ook ''maatschappelijke stage's '' (ik neem dat je deze stage bedoeld..)

Nou ik bedoel eigenlijk een betaald beroep maar inderdaad voor maatschappelijke stage doe ik het bij het Rode Kruis

Uhh.. TS heeft al 'EHBO, Rode Kruis' onder z'n naam staan hè..

Dat heeft niet echt veel met deze topic te maken he
Met vriendelijke groet,  Jorrit  


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #5 Gepost op: 15 september 2010, 23:40:41
Dat heeft niet echt veel met deze topic te maken he
Juist wel, eigenlijk. Men probeert je hier te helpen door te zeggen dat je beter bij de EHBO of het RK terecht kunt, terwijl je daar - althans, dat maak ik op uit het stukje dat ik noemde - al actief bent. Daar heb je niet echt veel aan, of wel? ;)
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


(EHBO)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • EHBO, Rode Kruis, Buurttoezicht-Wielwijk enz.
    • Buurttoezicht Hardinxveld-Giessendam
Reactie #6 Gepost op: 16 september 2010, 10:44:37
ok nee sorry ik dacht dat je iets anders bedoelde. 0098
Met vriendelijke groet,  Jorrit  


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #7 Gepost op: 16 september 2010, 12:29:36
Ik heb een vraag aan jullie. Wat moet je als stageplek doen als je ambulanceverpleegkundige wil worden. De ambitie heb ik al een aantal jaren maar ik moet een stageplek voor school hebben. Ik zit in de 3e klas en ben bijna 15 jaar oud. Zoals ik begrijp is dit op een ambulance niet mogelijk. Wie heeft voor mij een aanrader om mee te gaan stage lopen. Ziekenhuis heb ik geprobeerd maar dit was ook niet mogelijk. Ik hoop dat jullie goede tips hebben en misschien hebben mensen uit ervaring goede tips.

Er zijn ook zorginstellingen anders dan ziekenhuizen, of ambulancediensten, waar je wel een soort maatschappelijke stage kan doen. Bijvoorbeeld verpleeg/verzorgingshuizen, woonvormen of andere instellingen voor verstandelijk gehandicapten. Ook binnen deze instellingen werken verpleegkundigen.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #8 Gepost op: 16 september 2010, 20:25:14
Mijn advies: doe een stage bij een verpleeghuis. Ze kunnen je hulp hard gebruiken en je kunt tegelijkertijd kijken of de zorg echt wel wat voor je is.

Succes!
WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #9 Gepost op: 16 september 2010, 21:02:55
Topictitel doet mij vermoeden dat TS gewoon ''even'' een avontuurtje op de ambu wil. Iedereen denkt het, niemand zegt het.  0098

Laat het tegendeel maar komen.  998765