Stage op ambulance

Auteur Topic: Stage op ambulance  (gelezen 13709 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Kanarie

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 16 september 2010, 21:18:46
Dan zou je de SIGMA-opleiding moeten doen; die hebben toch stages op de ambulance? Ik vond een stage op een verpleegafdeling een aantal jaren geleden ontzettend leuk, maar jij zit natuurlijk nog op de middelbare school en je hebt al geprobeerd om in het ziekenhuis iets te doen. Is vrijwilligerswerk met patiënten in het algemeen niet iets? Helpen tijdens een aangepaste vakantie/jeugdkamp, spelletjesmiddag met weet ik veel wat voor fonds of vereniging...


(EHBO)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • EHBO, Rode Kruis, Buurttoezicht-Wielwijk enz.
    • Buurttoezicht Hardinxveld-Giessendam
Reactie #11 Gepost op: 16 september 2010, 21:20:13
Ja klopt misschien heb je gelijk ik had het beter een andere titel kunnen geven.
Met vriendelijke groet,  Jorrit  


Kanarie

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 16 september 2010, 21:25:51
Het punt is ook, ik weet niet hoe jullie hier tegenover staan, dat het medisch beroep een zwijgplicht heeft en dat je dus, voor mijn gevoel, niet zomaar iedereen kunt laten meekijken. Dan zou elke ramptoerist tijdens allerlei 'stages' vrolijk met z'n neus op jouw (de patiënt) penibele situaties mee staan kijken.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #13 Gepost op: 16 september 2010, 22:07:30
Het punt is ook, ik weet niet hoe jullie hier tegenover staan, dat het medisch beroep een zwijgplicht heeft en dat je dus, voor mijn gevoel, niet zomaar iedereen kunt laten meekijken. Dan zou elke ramptoerist tijdens allerlei 'stages' vrolijk met z'n neus op jouw (de patiënt) penibele situaties mee staan kijken.  
En als je nou eens iedere stagiair(e) een stagecontract laat tekenen waar ook de zwijgplicht in opgenomen is?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Reactie #14 Gepost op: 16 september 2010, 22:22:43
Op deze leeftijd is het mijns insziens niet wenselijk om een dergelijke stage te doen.
Deze wens geeft ook mij een hoog sensatie-gevoel-gehalte...
In het gunstigste geval krijg je die dag 6 B-ritten, in het ergste geval een kinderreanimatie (en op 14-jarige leeftijd ben je voor mijn gevoel net kind af).

Toen ik 14 was had ik een krantenwijk.
Never underestimate the power of stupid people


MBB-er

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #15 Gepost op: 16 september 2010, 22:39:38
Ik denk inderdaad dat de leeftijd een grote rol gaat spelen bij de (acute) zorg. Ik wou destijds eens meelopen bij de politie, kwam uiteindelijk bij de stadswacht terecht voor mijn stage. Daar wel een bijzonder leuke week gehad!
Misschien is met de dokterswacht mee op pad wel wat? Kun je altijd proberen denk ik.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #16 Gepost op: 17 september 2010, 01:22:27
Ik denk inderdaad dat de leeftijd een grote rol gaat spelen bij de (acute) zorg. Ik wou destijds eens meelopen bij de politie, kwam uiteindelijk bij de stadswacht terecht voor mijn stage. Daar wel een bijzonder leuke week gehad!
Misschien is met de dokterswacht mee op pad wel wat? Kun je altijd proberen denk ik.

En de dokterswacht krijgt niet te maken met spoedzaken als reanimaties, kinderreanimaties, terminale patiënten en ander leed wat een 14 jarige eigenlijk nog helemaal niet hoeft te zien of mee te maken?

Gewoon geduld hebben, de intentie is goed.... maar wachten... Wat Luer Lock al aangaf, op zijn 14de had hij een krantenwijk...
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


(EHBO)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • EHBO, Rode Kruis, Buurttoezicht-Wielwijk enz.
    • Buurttoezicht Hardinxveld-Giessendam
Reactie #17 Gepost op: 17 september 2010, 11:43:25
Het punt is ook, ik weet niet hoe jullie hier tegenover staan, dat het medisch beroep een zwijgplicht heeft en dat je dus, voor mijn gevoel, niet zomaar iedereen kunt laten meekijken. Dan zou elke ramptoerist tijdens allerlei 'stages' vrolijk met z'n neus op jouw (de patiënt) penibele situaties mee staan kijken.  

Inderdaad hier heb je gelijk in hier liep ik zelf ook tegen de lamp. Maar wat baas zegt meestal moet je een zwijgplicht contract ondertekenen.

En de dokterswacht krijgt niet te maken met spoedzaken als reanimaties, kinderreanimaties, terminale patiënten en ander leed wat een 14 jarige eigenlijk nog helemaal niet hoeft te zien of mee te maken?

Gewoon geduld hebben, de intentie is goed.... maar wachten... Wat Luer Lock al aangaf, op zijn 14de had hij een krantenwijk...


Klopt maar het is een opdracht voor school Dit jaar moeten we een dag of een week stagelopen. Maar binnen bepaalde overheidsinstellingen is het gewoon lastig om een goede stageplek te hebben.
Met vriendelijke groet,  Jorrit  


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #18 Gepost op: 17 september 2010, 13:18:56
Als ik het goed heb gelezen is het de bedoeling van de topicstarter om later als hij groot is ambulanceverpleegkundige te worden.
Zijn kansen hierop wil hij vergroten door een stage bij de ambulancedienst.
Hij verliest hierbij uit het oog dat ook een AVP niet zomaar op de wagen komt te zitten, maar eerst een flinke dosis werkervaring moet opdoen in de zorg op vele verschillende afdelingen.

Het eerder gedane advies om eerst eens aan de zorg te snuffelen door stage te lopen in een verzorgingshuis moet je niet zomaar afwijzen.
Voor jou om je stagedoelen te halen is dat vele malen beter dan één dagje achterin de ambulance mee te rijden zonder ook maar één keer je handen te mogen uitsteken. Voor je latere carriëre maakt het op een medewerker personeelszaken meer indruk als je na afloop van je stage in de ouderenzorg bent gebleven om vrijwilligerswerk te doen. Denk hierbij aan het eten geven, een gezellig kopje koffie drinken of een wandeling maken met een senior die anders nooit buiten komt. Hieruit blijkt meer je maatschappelijke betrokkenheid, en je motivatie.

Veel succes met eerst je havo af te maken en dan je verpleegkundige opleiding te starten.
Probeer te onthouden dat je eerst moet leren lopen voordat je kunt gaan rennen, anders val je op je gezicht!!

Ruud


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #19 Gepost op: 17 september 2010, 13:50:24
Mooi verwoord, Ruud!

Een stage in een verpleegtehuis brengt je in contact met ouderen en leert je omgaan met mensen. Twee belangrijke aspecten van je toekomstige beroep. Ook leer je of je de zorg wel leuk vindt, dat is namelijk belangrijk omdat je een heel traject in de zorg  hebt om ambulanceverpleegkundige te worden. Dat ga je niet volhouden als je het niet leuk vindt.

Klop aan bij een van de huizen bij jou in de buurt, je zult heus geen zware vieze klussen krijgen. Hooguit spelletjes doen of een wandeling maken met een bewonder. Daar heeft het vaste personeel vaak geen tijd voor namelijk.

Nou, je bent van goede raad voorzien, doe er wat mee!

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon