Mobile Intensive Care Unit

Auteur Topic: Mobile Intensive Care Unit  (gelezen 8207 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Gepost op: 15 september 2010, 22:53:35
Ik kwam vandaag in arnhem een Mobile Intensive Care Unit met spoed tegen.



Mijn vraag is voor de gene die het weet,
  • waar dient deze in eerste instantie voor, nog nooit eerder zien rijden namelijk
  • wat voor'n extra uitrusting heeft deze mee (vergeleken met een normale ambu)
  • is het personeel uitgebreider opgeleid, zoiets als het mmt?

Ben benieuwd!  O0


"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #1 Gepost op: 15 september 2010, 22:57:40
Probeer de zoekfunctie hierboven eens en zoek eens met Google. Er is wel wat over te vinden, maar je moet het wel willen zien :) Ook is er op het forum al e.e.a. over gediscussiëerd.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,10749.0.html
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,29497.0.html
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,42585.0.html
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #2 Gepost op: 15 september 2010, 23:08:35
Ik ben aan het zoeken geweest, anders had ik het niet gevraagd maar ik zocht op de hele teks (mobile intensive care unit) en hun maken allemaal gebruik van die afkortingen dus daar keek ik over heen. Thanks!  O0
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #3 Gepost op: 16 september 2010, 14:02:00
De naam zegt het al, mobiele intensive care.Wordt veel gebruikt om patient van de ene IC te vervoeren naar de andere IC.Meestal wordt dit gedaan, omdat er in het andere ziekenhuis een bepaald onderzoek wel wordt gedaan, dan in een ander ziekenhuis niet wordt gedaan.

Groeten
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #4 Gepost op: 16 september 2010, 23:39:57
Ik dacht in eerste instantie inzet bij grote rampen en calamiteiten zodat ze op locatie eventueel al betere zorg kunnen bieden dan
in een normale ambu en niet eerst hoeven te vervoeren.

Word dit ook gedaan of is die echt puur voor vervoer van IC naar IC?

Greets!
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #5 Gepost op: 17 september 2010, 00:03:20
Een MICU is in principe alleen voor vervoer tussen IC's, maar omdat er niet altijd even veel van die ritten zijn, rijden MICU's soms ook gewone, andere ritten. Het is niet zo dat een MICU bij een incident betere zorg ter plaatse kan bieden, er werken tenslotte gewoon een ambulanceverpleegkundige en -chauffeur op. Het IC-personeel gaat alleen mee met de IC naar IC-ritten.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Reactie #6 Gepost op: 17 september 2010, 11:45:08
Bij ons (RAVAA) doet de MICU geen reguliere ritten, er zit ook geen complete bemanning op, alleen een ambuchauffeur.
De MICU is ook niet uitgerust om reguliere A-ritten te doen.
Never underestimate the power of stupid people


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #7 Gepost op: 17 september 2010, 13:19:50
De naam zegt het al, mobiele intensive care.Wordt veel gebruikt om patient van de ene IC te vervoeren naar de andere IC.Meestal wordt dit gedaan, omdat er in het andere ziekenhuis een bepaald onderzoek wel wordt gedaan, dan in een ander ziekenhuis niet wordt gedaan.

Groeten

Da's niet helemaal waar: de overplaatsing is permanent naar een betere (=hoger level) IC, als de zorg voor de patient te zwaar wordt voor de lagere level IC. Dat hoeft niets te maken te hebben met de onderzoeken die ze in het ziekenhuis kunnen doen. Ik geloof dat de afspraak is dat als een IC patient langer dan 3 dagen op een IC ligt, er al overgeplaatst moet worden naar een level 1 of 2 IC.
Arts  www.alphalog.nl


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #8 Gepost op: 17 september 2010, 13:38:04
Da's niet helemaal waar: de overplaatsing is permanent naar een betere (=hoger level) IC, als de zorg voor de patient te zwaar wordt voor de lagere level IC. Dat hoeft niets te maken te hebben met de onderzoeken die ze in het ziekenhuis kunnen doen. Ik geloof dat de afspraak is dat als een IC patient langer dan 3 dagen op een IC ligt, er al overgeplaatst moet worden naar een level 1 of 2 IC.
er wordt ook teruggeplaatst hoor ;) en voor transplantatie bijvoorbeeld...

Een MICU is in principe alleen voor vervoer tussen IC's, maar omdat er niet altijd even veel van die ritten zijn, rijden MICU's soms ook gewone, andere ritten. Het is niet zo dat een MICU bij een incident betere zorg ter plaatse kan bieden, er werken tenslotte gewoon een ambulanceverpleegkundige en -chauffeur op. Het IC-personeel gaat alleen mee met de IC naar IC-ritten.
Dat er een compleet ambulanceteam op rijdt is volgens mij maar in 1 regio het geval, de andere regio's rijdt er alleen een chauffeur op
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #9 Gepost op: 18 september 2010, 14:02:55
Ik vind het zo vreemd dat er alleen een chauffeur op de meeste micu's zit.Wat nou als er iets dreigt mis te gaan achter in de wagen me de patient?Laatst zag ik weer een herhaling van Trauma NL.Ik zag toen dat er  , ik geloof een internist bij zat, een chauffeur en ic verpleegkundige bij zat.
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [