GRIP 1 Vastgelopen containerschip - Hansweert 15-09-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Vastgelopen containerschip - Hansweert 15-09-2010  (gelezen 6016 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Reactie #10 Gepost op: 15 september 2010, 19:24:26
p2kflex
19:21:24 15-09-10-ALPHA-GRIP 0
1302807BRW Veiligheidsregio Zeeland (AOV Reimerswaal)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 15 september 2010, 19:32:14
Normaal is dit in Zeeland toch GRIP 4...? ::) ::) Zijn ze eindelijk bij zinnen gekomen in Zeeland? >:D

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,21531.0.html

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,9649.0.html

 ;)


Xinne

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • VWO scholier
Reactie #12 Gepost op: 15 september 2010, 19:50:02
Mooie kaart, waar haal je die vandaan?

Marinetraffic is niet die, maar ook een hele mooie!
I live in my own little world, but itīs ok.. We know me here.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #13 Gepost op: 15 september 2010, 20:50:17
Mooie kaart, waar haal je die vandaan?
Als de kaart en AIS kloppen dan ligt hij net buiten de vaargeul ;-)



http://people.zeelandnet.nl/bverschuure/

Of zoeken op live AIS westerschelde, kom je nog een paar varianten tegen..... 0098


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #14 Gepost op: 16 september 2010, 01:12:06
Normaal is dit in Zeeland toch GRIP 4...? ::) ::) Zijn ze eindelijk bij zinnen gekomen in Zeeland? >:D

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,21531.0.html

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,9649.0.html

 ;)

Enkele posts in de genoemde topics onderschrijven de noodzaak voor grip4; namelijk een potentieel gevaar voor meerdere gemeenten. GRIP is en blijft een stafcoordinatiekenmerk en geen daadwerkelijk inzetprotocol.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #15 Gepost op: 16 september 2010, 09:26:44
Enkele posts in de genoemde topics onderschrijven de noodzaak voor grip4; namelijk een potentieel gevaar voor meerdere gemeenten. GRIP is en blijft een stafcoordinatiekenmerk en geen daadwerkelijk inzetprotocol.

De beste stuurlui staan weer aan wal, mooi dat het niet verder is opgeblazen en gebleven bij grip 1, hoewel dat zelfs nog niet noodzakelijk was.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #16 Gepost op: 16 september 2010, 09:57:50
U realiseert zich blijkbaar niet wat voor gevolgen het vastlopen van een schip van dergelijk formaat kan hebben; voordat de eventuele schade onder de waterlijn is vastgesteld (ivm mileuverontreinigingen) is het goed om het zekere voor het onzekere te nemen. Neem daarbij het drukke nauwe vaarwater en de optelling is compleet.

Inderdaad, de beste stuurlui staan aan wal maar kom niet met zo'n wijze opmerking zonder de achtergrond van de poster te kennen. Er was een potentieel gevaar voor een grote mileuramp in een groot gebied dus zou een hogere gripfase initieel goed te verdedigen zijn. Snel afschalen is beter dan te laat opschalen toch?
Bijdragen op persoonlijke titel.


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #17 Gepost op: 16 september 2010, 13:11:24
U realiseert zich blijkbaar niet wat voor gevolgen het vastlopen van een schip van dergelijk formaat kan hebben; voordat de eventuele schade onder de waterlijn is vastgesteld (ivm mileuverontreinigingen) is het goed om het zekere voor het onzekere te nemen. Neem daarbij het drukke nauwe vaarwater en de optelling is compleet.

Inderdaad, de beste stuurlui staan aan wal maar kom niet met zo'n wijze opmerking zonder de achtergrond van de poster te kennen. Er was een potentieel gevaar voor een grote mileuramp in een groot gebied dus zou een hogere gripfase initieel goed te verdedigen zijn. Snel afschalen is beter dan te laat opschalen toch?

Kom, kom, niet zo dramatsch, er is een opertionele beslissing genomen en die is meer dan voldoende gebleken. Het schip was slechts vastgelopen en lag niet op de golven te beuken, of dreigde tegen rotsen te slaan, nog te kantelen, lek te geraken, wat wilt u nog meer horen.

Stuurlui aan wal die roepen grip 4, met het blote oog waargenomen?


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #18 Gepost op: 16 september 2010, 13:24:16


IMO number: 8201624 Name of ship: MSC IRIS
Call Sign: H3JN Gross tonnage: 21586
Type of ship: Container Ship Year of build: 1982
Flag: Panama PHOTO: VLISSINGEN   18/06/2004
Registered owner: IRIS NAVIERA Address: 1, Hennessy Road, Wan Chai, Hong Kong HONG KONG, CHINA
Ship manager: PACIFIC MARINE SERVICES Address: 1, Hennessy Road, Wan Chai, Hong Kong HONG KONG, CHINA


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #19 Gepost op: 16 september 2010, 13:29:38
Kom, kom, niet zo dramatsch, er is een opertionele beslissing genomen en die is meer dan voldoende gebleken. Het schip was slechts vastgelopen en lag niet op de golven te beuken, of dreigde tegen rotsen te slaan, nog te kantelen, lek te geraken, wat wilt u nog meer horen.

Stuurlui aan wal die roepen grip 4, met het blote oog waargenomen?

Ik moet hier toch ook even tegen ingaan. De toplading (lees dek) is vaak IMO. Als er 1 van deze containers gaat schiuiven en overboord gaat, heb je al gauw een opschaling.
Moet er niet aan denken dat er een imo 9 marine polutant overboord gaat bijvoorbeeld dus je antwoord zoals hierboven lijkt mij tenminste niet helemaal op zijn plaats, of ik moet het fout zien, maar dat hoor ik dan graag per PM.. ;-)