GRIP 1 OGS Koolmonoxide kinderdagverblijf Sparrenweg - Amsterdam 17-09-2010

Auteur Topic: GRIP 1 OGS Koolmonoxide kinderdagverblijf Sparrenweg - Amsterdam 17-09-2010  (gelezen 7212 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Op het audiofragment van RTVNH spreekt de voorlichting van de Brandweer over dat de ambulancedienst een vermoeden had van CO-vergiftiging. Hebben de ambulancebroeders geen CO-melder bij zich dan? Ik geloof dat het bij de VZA in ieder geval tot de standaard uitrusting behoort.
CO meter van de eerste auto is gewoon netjes afgegaan hoor ;)
Bij wat voor werkzaamheden komt CO vrij?  ???
Volgens mij zijn werklui bedwelmd geraakt door CO, maar het is niet door de werkzaamheden gekomen....

In principe moet elke ambulance aan het incident gekoppeld worden op de meldkamer. Gekoppeld worden in MIOS (meldkamersysteem) betekend automatisch pagen. Een afmelding zie je natuurlijk niet via P2000 (bijv. 'ik heb een auto dichterbij, we halen jullie er weer vanaf').
er zijn diverse ritnummers gekoppeld zonder P2000 bericht, meerdere auto's hebben meerdere patienten vervoerd
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Bij wat voor werkzaamheden komt CO vrij?  ???

Denk bijvoorbeeld aan werkzaamheden met aggregaten die in binnenruimtes worden geplaatst zonder goede lucht aan en afvoer.
Helaas gebeurd dit nog altijd een paar keer per jaar in Nederland.....

(Edit: Dus inderdaad niet door de werkzaamheden op zich. :) )
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
CO meter van de eerste auto is gewoon netjes afgegaan hoor ;)

Hoe weet je dat? Vind het wel heel goed dat ze dat hebben trouwens.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Hoe weet je dat? Vind het wel heel goed dat ze dat hebben trouwens.

Nou, volgens mij is het algemeen bekend waar JvO werkt...........


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
COmeter is niet nodig, je kunt het tegenwoordig ruiken.

Die snap ik niet. Koolmonoxide is kleur-, smaak- en reukloos, dit zal nooit veranderen. Hoogstens dat je in enkele gevallen andere producten van een onvolledige verbranding ruikt (zoals bij aardgas).


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Nou, volgens mij is het algemeen bekend waar JvO werkt...........

sorry

Die snap ik niet. Koolmonoxide is kleur-, smaak- en reukloos, dit zal nooit veranderen. Hoogstens dat je in enkele gevallen andere producten van een onvolledige verbranding ruikt (zoals bij aardgas).

Nee, natuurlijk.. Zoals ik ook al tegen Jordy zei, ik bedoelde het cynisch, daarom citeerde ik ook de kop van het artikel van at5.nl, waar stond dat het ontruimt was na een gaslucht. Wees niet zo streng voor me allemaal   :-\


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Hoe weet je dat? Vind het wel heel goed dat ze dat hebben trouwens.
het nummer van mijn busje staat er ook tussen hierboven ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Die snap ik niet. Koolmonoxide is kleur-, smaak- en reukloos, dit zal nooit veranderen. Hoogstens dat je in enkele gevallen andere producten van een onvolledige verbranding ruikt (zoals bij aardgas).

Klopt. Maar uitlaatgassen ruik je wel....................en daar zit CO in
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Klopt. Maar uitlaatgassen ruik je wel....................en daar zit CO in

Weet je ook hoeveel er gemeten is? dat heb ik nl niet meegekregen, mijn metertje gaf iig niks meer aan binnen....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-