brandweer slang

Auteur Topic: brandweer slang  (gelezen 3332 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Gepost op: 26 november 2004, 16:39:00
wat zijn dat voor oranje stukken die je altijd op dikkere brandweer slangen ziet zitten (meestal net na een t stuk)

http://www.112brabant.nl//nieuws/fotoreportages/november2004/24112004_son_kanaaldijknoord/foto2.jpg


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 26 november 2004, 16:44:55
wat zijn dat voor oranje stukken die je altijd op dikkere brandweer slangen ziet zitten (meestal net na een t stuk)

http://www.112brabant.nl//nieuws/fotoreportages/november2004/24112004_son_kanaaldijknoord/foto2.jpg

dat zijn manchetten die je over  een eventueel gaatje in de slang kan schuiven dan is dat gaatje even dicht.Zo krijgt niet iedereen een gratis koude douche,en hoef je de betreffende slang niet direct ertussen uit te halen.Wat weer een hoop tijd scheelt,want dan moet het water er weer vanaf ;)


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #2 Gepost op: 26 november 2004, 16:59:28

dat zijn manchetten die je over  een eventueel gaatje in de slang kan schuiven dan is dat gaatje even dicht.Zo krijgt niet iedereen een gratis koude douche,en hoef je de betreffende slang niet direct ertussen uit te halen.Wat weer een hoop tijd scheelt,want dan moet het water er weer vanaf ;)

Bedoelt Jerommeke niet de oranje markering op de 150mm slangen (GWT) die elke koppeling markeren. Ik geloof dat dit gedaan is voor de zichtbaarheid voor het verkeer. Zo'n grote stortz-koppeling kan heel wat schade aanrichten.
 En daarnaast bij het opruimen met de Hoserecovery-unit geeft dit ook aan wanneer een koppeling komt.
Brandwacht 1e klas + WVD


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 26 november 2004, 17:09:18


Bedoelt Jerommeke niet de oranje markering op de 150mm slangen (GWT) die elke koppeling markeren. Ik geloof dat dit gedaan is voor de zichtbaarheid voor het verkeer. Zo'n grote stortz-koppeling kan heel wat schade aanrichten.
 En daarnaast bij het opruimen met de Hoserecovery-unit geeft dit ook aan wanneer een koppeling komt.
eeuuhh,ik weet niet anders dan dat ze er voor moeten zorgen dat eventuele gaatjes worden gedicht


Marcel Son

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 1 december 2004, 14:39:43
Deze oranje markering op de 150mm slangen (GWT) worden inderdaat gebruikt voor kleine gatjes te dichten, maar om deze  oranje markering op de 150mm slangen (GWT) op het gat tekrijgen moet toch het water er even af,vorige week heb ik bij deze slangen gestaan bij een grote brand in Son en ook 3 gatjes "gemaakt" zie deze foto.http://www.fotomarcel.net/Zeer%20grote%20brand/photos/photo_23.html.

Met vriendelijke groet Marcel uit son


firemanr

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 1 december 2004, 15:41:25
Deze oranje markering op de 150mm slangen (GWT) worden inderdaat gebruikt voor kleine gatjes te dichten, maar om deze  oranje markering op de 150mm slangen (GWT) op het gat tekrijgen moet toch het water er even af,vorige week heb ik bij deze slangen gestaan bij een grote brand in Son en ook 3 gatjes "gemaakt" zie deze foto.http://www.fotomarcel.net/Zeer%20grote%20brand/photos/photo_23.html.

Met vriendelijke groet Marcel uit son
Ja, als er de volle druk op staat, moet de druk er even af om de slof te kunnen verschuiven, anders krijg je er normaal gesproken geen beweging in. ;)