Dus het 'voordeel' van de eigenaar wordt afgerekend door de samenleving... Is dat eerlijk tegen een bedrijf die wel maatregelen neemt en die daardoor hogere kosten heeft?
Is het eerlijk dat ik dezelfde lasten betaal aan de gemeente terwijl het risisco op brand bij mij thuis vele malen lager is als bij een andere inwoner? Als we deze discussie doorgaan voren gaan de rijke dus minder betalen omdat ze zich goed kunnen beveiligen tegen de gevolgen van brand en het voorkomen er van, en de sociale onderlaag is bij brand de sigaar. Alles weg, en ze betalen de hoogste bijdrage.
Volgens mij is het juist goed dat we elke burger of bedrijf dezelfde "service" geven tegen dezelfde prijs.
Ik vind of je je kan afvragen of branden die zolang duren wel afgewenteld mogen worden op de samenleving
Verwijtbaar gedrag, of is het een ongeluk. Dus als een bedrijg afbrand moet na 8 uur een particulier bedrijf het overnemen. Als de heide bij Eindhoven in brand staat blussen vele vrijwilligers dagenlang, en is het wel geaccepteerd.
Denk dat we hier een hele lange discussie over kunnen krijgen, waarbij in het verleden (verzekeringsbrandweerkorpsen) als is gebleken dat de huisige oplossing het beste en meest eerlijke en betrouwbaarste systeem is.