MSA vs Dräger

Auteur Topic: MSA vs Dräger  (gelezen 3493 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Gepost op: 1 maart 2005, 23:40:59
Welk merk ademhalingstoestel geniet uw voorkeur en geef jullie ervaringen met de andere weer.

ffemt19


Go home we got it !!!  We finish what others can't


firemanr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 2 maart 2005, 03:07:50
Kijk hier ook eens. ;) Dan zie je al iets aan verschillen.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=5043.0


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #2 Gepost op: 2 maart 2005, 16:31:28
Binnen brandweer groot Terneuzen gebruiken wij de MSA maskers en toestellen.

Ik vind het toestel van MSA beter dragen dan die van Dräger, en het met de geintegreerde firefly in de manometer vind ik de MSA toestellen een betere keus dan Dräger.

Over de maskers van MSA ben ik niet zo te vreden, het masker zelf zit goed maar de beugels van MSA zijn veel te stug en daarom gaat het masker trekken aan de helm en krijg je na een tijd nek/rug klachten, terwijl die beugels van Dräger niet zo stug zijn.
MSA heeft inmiddels een ander beugel mechanisme op de markt gebracht.
Je doet de klip in de houder op de helm en dan trek je gelijkmatig aan 2 rubbers en dan zit je helm goed en niet te strak op je hoofd (deze beugels hebben bij mij de voorkeur)

Groeten Robert van Zadelhof
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


firemanr

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 2 maart 2005, 18:03:05
In Terneuzen gebruiken wij idd de MSA en op mn werk gebruiken we Drager. Geef mij maar Drager, dat zit toch allemaal wat lekkerder en het flessen wisselen gaat ook wat soepel dan MSA. :-\


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 2 maart 2005, 19:50:07
Ook wij hebben Drager,we zijn er zeer tevreden over


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #5 Gepost op: 2 maart 2005, 23:04:49
Wij hebben momenteel ook dräger toestellen (PA94) en er komen enkele PSS100 toestellen bij.
Nu is men bij ons gaan tellen en blijkbaar is dräger toch wel wat duurder (zelfs over de ganse lijn) dan MSA.
Wij staan binnen afzienbare tijd voor een grote aankoop van ademhalingstoestellen (uitbouwen van een nieuwe brandweerpost) en daarom is men nu overal aan het luisteren.
Graag had ik daarom nu reeds jullie ervaringen met de verschillende merken gekend.

ffemt19
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #6 Gepost op: 14 september 2010, 23:45:48
Hoe zijn de verhoudingen op dit moment.....

Liggen de verschillen dicht bij elkaar of zijn er toch wel opmerkelijke verschillen?