Middelbrand Schuur Evertsenlaan - Harderwijk 22-09-2010

Auteur Topic: Middelbrand Schuur Evertsenlaan - Harderwijk 22-09-2010  (gelezen 2493 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Gepost op: 22 september 2010, 20:17:56
p2kflex
20:16:13 22-09-10GROUP-1PRIO 1 Woningbrand (omvang brand: middel brand) : EVERTSENLAAN 57 HARW 7231
MB0804963BRW Veluwe West (Harderwijk) (Bevelvoerder)
MB0804965BRW Veluwe West (Harderwijk) (Lichtkrant)
MB0804966BRW Veluwe West (Harderwijk) (Blusploeg 1)
MB0804990BRW Veluwe West (Harderwijk) (Monitorcode)
MB0804991BRW Veluwe West (Harderwijk) (Monitorcode Gemeente)
MB0804992BRW Veluwe West (Harderwijk) (Monitorcode Middel Incident)
MB0805770BRW Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (OVD Veluwe West piket)
p2kflex
20:07:58 22-09-10GROUP-1PRIO 1 Woningbrand : EVERTSENLAAN 57 HARW 7232
0804963BRW Veluwe West (Harderwijk) (Bevelvoerder)
0804965BRW Veluwe West (Harderwijk) (Lichtkrant)
0804968BRW Veluwe West (Harderwijk) (Blusploeg 3)
0804990BRW Veluwe West (Harderwijk) (Monitorcode)
0804991BRW Veluwe West (Harderwijk) (Monitorcode Gemeente)




FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #1 Gepost op: 22 september 2010, 20:19:07
Jordy (TAS7232) is ter plaatse, zou een uitslaande brand in een schuur zijn.
Zag hier vanuit Hierden direct na de alarmering al flinke (zwarte) rookwolken over Harderwijk trekken.


jordy_

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 200
Reactie #2 Gepost op: 22 september 2010, 20:59:13
HARDERWIJK - Bij een woningbrand aan de Evertsenlaan in Harderwijk is iemand gewond geraakt. Over de aard van de verwondingen is niets bekend.

Het gaat volgens de brandweer om een uitslaande brand. De brandweer is nog bezig met blussen.

bron: omroepgelderland
op de site ook een foto


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #3 Gepost op: 22 september 2010, 21:13:56
HARDERWIJK - Bij een woningbrand aan de Evertsenlaan in Harderwijk is iemand gewond geraakt. Over de aard van de verwondingen is niets bekend.

Het gaat volgens de brandweer om een uitslaande brand. De brandweer is nog bezig met blussen.

bron: omroepgelderland
op de site ook een foto

Ook ik was ter plaatse, betrof een schuurtje naast de woning met volgens omstanders een auto erin die volledig in de brand stond.
Over de Gewonde ''man'' , die had brandwonden aan zijn been.
Ik weet niet hoe hij dat is gebeurd, maar ik vind een verhaal op dat hij iets probeerde te redden/in veiligheid wou brengen.
Zijn been is gekoeld door de brandweer d.m.v. een lage druk slang, ambulance is met spoed tp gekomen en heeft volgens mij de man meegenomen naar het ziekenhuis hier in Harderwijk.


Bron: Ik zelf was ter plaatse.
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #4 Gepost op: 22 september 2010, 21:41:28
Ook ik was ter plaatse, betrof een schuurtje naast de woning met volgens omstanders een auto erin die volledig in de brand stond.
Over de Gewonde ''man'' , die had brandwonden aan zijn been.
Ik weet niet hoe hij dat is gebeurd, maar ik vind een verhaal op dat hij iets probeerde te redden/in veiligheid wou brengen.
Zijn been is gekoeld door de brandweer d.m.v. een lage druk slang, ambulance is met spoed tp gekomen en heeft volgens mij de man meegenomen naar het ziekenhuis hier in Harderwijk.
Bron: Ik zelf was ter plaatse.

Meneer was aan het klussen aan de auto die in de schuur stond, auto vatte vlam en schuur volgde, het betrof een dubbele schuur/garage van 2 woningen. Woningen zijn gespaard gebleven, wel hebben enkele schuren aan de achterzijde (tegenover in de steeg) wat schade opgelopen door de hitte, ik zal zo wat beelden plaatsen, ik was 4 minuten voor de brandweer ter plaatse. Misschien is het tijd voor een eigen topic? Om het WWEMV topic schoon te houden?
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #5 Gepost op: 22 september 2010, 23:09:06
22/09 Uitslaande middelbrand Evertsenlaan Harderwijk


De foto's zijn helaas niet erg goed gelukt.

HARDERWIJK – Bij een uitslaande schuurbrand is woensdagavond een man gewond geraakt. Omstreeks 20:10 kreeg de brandweer een melding van een woningbrand. Deze werd al snel opgeschaald naar middelbrand, en een tweede tankautospuit rukte uit. Ter plaatse bleek het te gaan om een garage die volledig in brand stond. De bewoner was aan het klussen aan zijn auto waarbij het voertuig vlam vatte, dit breidde zich al snel uit naar de garage. De bewoner heeft brandwonden opgelopen en is door de ambulancedienst overgebracht naar het ziekenhuis. Vooral door de rook kwamen er veel mensen op de inzet af.

22/09/10 Middelbrand schuur Evertsenlaan Harderwijk

http://www.delwelfotografie.nl/?p=1645
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #6 Gepost op: 22 september 2010, 23:35:32
Het slachtoffer had een flinke 2e graads brandwond aan zijn linker been (tussen zijn knie en enkel)
Verder was er moeite met de waterwinning, de put die voor het huis zit deed het niet en het water moest uit de zijstraat komen.

Ook had de politie moeite met het toegestroomde publiek, deze stonden de brandweer in de weg.
(bron: ikzelf, heb oa bij het slachtoffer gezeten vandaar de specifieke details.)

Foto's online op: http://www.112harderwijk.nl/page/Nieuwsdetail/5242/gewonde-bij-uitslaande-schuurbrand


Foto: van mij zelf.
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar