Rijden zonder geluidssignalen

Auteur Topic: Rijden zonder geluidssignalen  (gelezen 25677 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #30 Gepost op: 23 september 2010, 21:54:10
Bij de VZA heeft al het rijdend ambulancepersoneel deze persoonlijk aangemeten gehoorbescherming (oordopjes).

Hee, dat is mooi om te horen en ook een supersnelle reactie.
Werkt het een beetje?

En nu ben ik benieuwd waar het nog meer gebruikt wordt.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #31 Gepost op: 23 september 2010, 22:16:16
Bij ons is daar ongetwijfeld het geld niet voor. We hebben nergens geld voor.
Wout


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #32 Gepost op: 23 september 2010, 22:29:36
Misschien een zakkie doppies meenemen vanaf de schietbaan.... 998765
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #33 Gepost op: 24 september 2010, 00:02:16
Ik lees tussen de regeltjes door dat er nogal wat irritatie kan ontstaan bij het gebruik van OGS t.a.v. het gehoor.

Persoonlijk moet ik zeggen dat de nieuwe sirene in het interieur van onze dienstvoertuigen heel anders binnen komt en op zijn zachtst gezegt zorg voor irritatie ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 450
Reactie #34 Gepost op: 24 september 2010, 20:29:35
Persoonlijk moet ik zeggen dat de nieuwe sirene in het interieur van onze dienstvoertuigen heel anders binnen komt en op zijn zachtst gezegt zorg voor irritatie ...
Van de Touran? Ik vind spoedritten rijden met de Touran best oke de laatste tijd. Ben er nu een beetje achter wat deze auto kan/vooral niet kan. Het voordeel met de nieuwe sirene en de plaatsing ervan is dat de communicatie met het HB/collega's een stuk verbeterd is. We verstaan elkaar beter en ook kan je gewoon blijven praten met die herrie aan.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #35 Gepost op: 24 september 2010, 20:41:33
Van de Touran? Ik vind spoedritten rijden met de Touran best oke de laatste tijd. Ben er nu een beetje achter wat deze auto kan/vooral niet kan.

Lekker testen waar en wanneer het kan! Beetje rommelen met gas en remmen. Niet op grasveldjes, want geenstijl enzo.  0098


sylvester1986

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 25 september 2010, 17:59:19
Misschien moeten hulpverleningsvoertuigen zo rijden  0098
Voor je het weet krijg je misschien aan sirene wat lijkt op een Frans Bauer nummer  098uo 0098
 NYPD vs 50 Cent Candy Shop
User: Alllods


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #37 Gepost op: 27 september 2010, 02:00:08
Misschien moeten hulpverleningsvoertuigen zo rijden  0098
Voor je het weet krijg je misschien aan sirene wat lijkt op een Frans Bauer nummer  098uo 0098
 NYPD vs 50 Cent Candy Shop
User: Alllods
HAHAHA geweldig  098uo 098uo 098uo
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


whyllum

  • BM, OW, BOT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 211
Reactie #38 Gepost op: 27 september 2010, 11:40:53
Veel hulpverleningsvoertuigen  zijn uitgerust met een black-box.
Deze houdt -net als bij vliegtuigen- veel parameters bij, zo ook het gebruik van OGS.
Wettelijk gezien ben je bij prio 1/A1 verplicht OGS te gebruiken. Stel dat je een ongeluk krijgt tijdens een spoedrit en je hebt geen OGS gebruikt, ben je op zijn zachst gezegd het haasje.
In het geval dat er een claim komt naar aanleiding van een ritoverschrijding (tijd) en je hebt geen OGS gebruikt, heb je ook heel wat uit te leggen.

Maar op zondagochtend de sirene aan in een woonwijk vind ik ook erg overdreven.
Die sirene word ik ook snel zat.
Volgens de brandweerbrancherichtlijnen niet.


whyllum

  • BM, OW, BOT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 211
Reactie #39 Gepost op: 27 september 2010, 11:43:22
Het gaat er om, dat je gewoon OGS moet gebruiken tijdens een spoedrit, OGS aan, van het begin tot het eind van de rit. Dit om onduidelijkheid bij het verkeer te voorkomen.
Daarnaast gaan negen van de tien brandweervoertuigen harder dan vrachtwagens.

Dat men overigens op (bijvoorbeeld) de snelweg tijdens het ''met de stroom mee rijden'' geen toeters voert kan ik me heel goed voorstellen.
Bij een gang van 100 km/u is de sirene voor auto's voor het spoedvoertuig toch minder goed te horen en als je niets in haalt hoef je ook geen voorrang te krijgen.
Je spreekt jezelf tegen. Zie brandweerbrancherichtlijnen voor de flexibiliteit in het gebruik van OGS, ook tijdens Prio1-ritten...