Henk,
Even voor de goede orde.
De voorzitter van de KNRM is de Heer Duyvendijk. De burgemeester van Huizen is de voorzitter van de Plaatselijke Comissie van het KNRM station Huizen.
Ik heb het stukje ook bekeken, en ik vind het, overigens van beide kanten, een stuk PR mis-management van heb ik me jou daar. Van de burgemeester dat 'ie zich leent voor dit soort sensatie journalistiek en van Hoge die zich in de "oh wij zijn zo zielig want ze willen niet naar ons luisteren" hoek zet.
Ik sta in de regel altijd open voor alle invalshoeken van een conflict, maar dit begint toch enigzins lachwekkend te worden.
Henk zal het ongetwijfeld niet met mee eens zijn, maar het is nu eenmaal erg moeilijk discussieren met iemand die zo erg overtuigd is van z'n eigen gelijk dat hij (of zij) eigenlijk niet meer openstaat voor argumenten van de andere partij.
Ik vond overigens de communicatie van de Seeker tijdens de aktie met de persoon te water tussen de Pampusgeul en Uitdam afgelopen weekend erg paniekerig en amateuristisch overkomen. Dwars door een bericht van de Frans Verkade gaan roepen dat de drenkeling in zicht is (zonder vermelding van de scheepsnaam), nutteloze info doorgeven aan het KWC (mevrouw, we zijn allemaal First Responder aan boord (volgens eigen zeggen is het KWC toch op de hoogte van de kwalificaties van de Hoge)).
Professioneler was het geweest wanneer de Seeker kort en zakelijk had gemeld dat de persoon aan boord was genomen in die en die positie en dat de persoon in goede gezondheid verkeerde, klaar meer is er niet nodig.
Laten we het er maar op houden dat door de emoties de professionaliteit (mooi woord voor scrabble) even uit het oog werd verloren
.
Jan