Burgemeester in de plaatselijke commissie KNRM

Auteur Topic: Burgemeester in de plaatselijke commissie KNRM  (gelezen 16419 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #40 Gepost op: 2 juli 2009, 08:47:42
Nou Jan in je eigen verhaal spreek je jezelf tegen, waarom vaarde de kuil eerst uit? gaat toch niet om de snelheid volgens jou :o

Nou Tosa, voor de eerste hulp is snelheid wel belangrijk, je weet immers niet in wat voor situatie de mensen verkeren. Daarom ging de Kuil er meestal als eerste weg, en een tweede rede is omdat de Kuil 3 bemanningsleden mee kan nemen (of er moeten opstappers gaan staan of zitten op de tube) en voordat de Tjerck weg was, dat duurt wel even, als je denkt dat die moteren moeten opgestart worden, en dat er meer bemanningsleden moeten komen.

Bedenk ook nog even dat bergers het voor de centjes doen, en de KNRM altijd vrijwillig! Niet dat de bergers geen goed werk doen, maar realiseer dat wel....

Groet,
Nils.
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #41 Gepost op: 2 juli 2009, 09:10:57
.......

Bedenk ook nog even dat bergers het voor de centjes doen, en de KNRM altijd vrijwillig! Niet dat de bergers geen goed werk doen, maar realiseer dat wel....

Groet,
Nils.

Dat is wel een zeer erge versimpeling van de werkelijkheid....

Voor het redden mag nooit geld gevraagd worden...  Voor het bergen wel..

Een berger zal eventueel geld vragen voor zijn geleverde "Bergings" diensten.  Voor het "Redden" mag hij niets vragen..
Een team van HOGE vraagt geen geld voor redden en assisteren bij kleine bergingen.  En het team van HOGE zijn bij mijn weten nog steeds allemaal vrijwilligers..

En dat de KNRM vraagt alleen maar of je redder aan de wal wilt worden.. Man in intimiderende uitrusting komt bij u aan boord met een setje formulieren voor de registratie, en u wilt vast wel redder aan de wal worden,  en kijk eens als u hier tekend word het automatische incasseert, Wilt u hier even tekenen ?.   De KNRM verzamelt alle adressen.. (dat is ook geld waard) en zal iedereen daarna bestoken met prachtige campagnes waarom het goede werk van de KNRM wel niet gesteund moet worden..  
De KNRM is een fondsenwervende organisatie, en ik neem dus aan dat jij heel goed en kritisch hun jaar verslagen leest..  Dat weet je ook, dat jouw versimpeling van de werkelheid dus kolder is...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #42 Gepost op: 2 juli 2009, 09:13:47
Tosa weet dat heel goed JaVaZee, maar Jan presteert het om in één posting de snelheid eerst niet: "Het gaat er niet zo zeer om hoe snel een reddingboot bij je is" en later weer wél belangrijk te vinden: "de kuil als eerste ter plaatse om de situatie op te nemen en eventueel te stabiliseren".

Bedenk dat ook in veel gevallen het geld kost of een lidmaatschap van een organisatie als je met pech langs de weg staat. Misschien is het een goed idee als leden van de reddingsbrigade een gratis pechhulp langs de autosnelwegen zouden beginnen. Een beetje subsidie van de overheid voor een sleepwagen en dan Omaatjes vragen om opgenomen te worden in het testament. En als je dan een tijdje bezig bent kun je roepen dat de nog overgebleven autosleep bedrijven het in hun hersens halen om geld te vragen wat jij gratis voor ze doet!

Een berger zal echter nooit geld vragen voor een redding, dat is verboden. Ook vaak beurt hij geen geld na een klus omdat de reddingsbrigades op de schipper inpraten geen geld te geven of hem bepraten het formulier benodigd voor de verzekering niet te tekenen. De eigenaar van de zeilboot met de gebroken mast stond gisteren in de haven van Naarden terwijl de berger zijn boot binnen sleepte. Al die tijd is gebruikt door de reddingsbrigades om op de man in te praten niet te tekenen, wat is gelukt.

Als het aan de reddingsbrigades/KNRM ligt beurt de berger geen cent. Maar ook de reddingsbrigades/KNRM beuren graag geld van de verzekering, ik ken brigades die zelfs rekeningen sturen naar de verzekering na een sleepklus. En terecht natuurlijk, maar hang dan niet de moraalridder uit dat slepen en bergen op het water gratis dient te zijn.

Zonder de erfenis van Oma kon de KNRM dat ook niet waarmaken, slepen kost geld. Alleen betaalt oma het en niet de schipper.

Henk


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #43 Gepost op: 2 juli 2009, 09:26:16
Dat is wel een zeer erge versimpeling van de werkelijkheid....

Voor het redden mag nooit geld gevraagd worden...  Voor het bergen wel..

Hoezo een versimpeling? Het is nou eenmaal zo. Niet dat ik daar iets op tegen heb, zeker niet. Ik zou als ik in paniek was de eerste redder/berger aannemen, als kost het bakken met geld. Maar als je bedenkt, dat bergen eigenlijk redden is? misschien is het niet zo, maar dat vind ik wel. Als ik met m'n boot vast zit, en er komt een berger, zal ik bij de haven zeggen: Bedankt dat jullie mij gered hebben. Niet bedankt dat jullie mij gebergt hebben. Of zie ik dat nu verkeerd?

En dat de KNRM vraagt alleen maar of je redder aan de wal wilt worden.. Man in intimiderende uitrusting komt bij u aan boord met een setje formulieren voor de registratie, en u wilt vast wel redder aan de wal worden,  en kijk eens als u hier tekend word het automatische incasseert, Wilt u hier even tekenen ?.   De KNRM verzamelt alle adressen.. (dat is ook geld waard) en zal iedereen daarna bestoken met prachtige campagnes waarom het goede werk van de KNRM wel niet gesteund moet worden..  
Inderdaad komt er van de KNRM altijd iemand aan boord, om te vragen of de persoon donateur wil worden. Maar als die persoon nee zegt, word dat geaccepteerd.


Groet,
Nils.
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #44 Gepost op: 2 juli 2009, 09:41:20
Hoezo een versimpeling? Het is nou eenmaal zo. Niet dat ik daar iets op tegen heb, zeker niet. Ik zou als ik in paniek was de eerste redder/berger aannemen, als kost het bakken met geld. Maar als je bedenkt, dat bergen eigenlijk redden is? misschien is het niet zo, maar dat vind ik wel. Als ik met m'n boot vast zit, en er komt een berger, zal ik bij de haven zeggen: Bedankt dat jullie mij gered hebben. Niet bedankt dat jullie mij gebergt hebben. Of zie ik dat nu verkeerd?
Inderdaad komt er van de KNRM altijd iemand aan boord, om te vragen of de persoon donateur wil worden. Maar als die persoon nee zegt, word dat geaccepteerd.


Groet,
Nils.

Voor op gesteld in elk vakgebied zitten er slechterikken en goede kerels...  Ook bij de KNRM, Ook bij de bergers..

Ja, je ziet het dus verkeerd en je versimpelt de werkelijkheid, want dat is zo makkelijk..  En jij bent dus duidelijk iemand die in sprookjes geloofd..  

En schaart alle bergers voor het gemak even op een hoop.  daar waar in het verleden een enkeling slecht gedrag wil niet zeggen dat elke berger zo werkt..
Ik ken KNRM stations waar zeer assertief word geworven.. zeg maar..

Er zijn KNRM Stations, die komen rustig in mijn testament, en er zijn KNRM stations die er een potje van maken..

Er is een gewoon te maken met concurrentie op het water..  En alle marktpartijen, dat is inclusief de KNRM, bergers, Reddingsbrigades proberen elkaar de loef aan af te steken..  
En de een doet het dan zogenaamd gratis en vraagt via de achterkant flinke bijdragen en de andere vraagt een formuliertje te tekenen die naar verzekeringsmaatschappij word gestuurd, tegen een zeer klein tarief..
Hellaas zien we nu ook steeds vaker, dat KNRM stations een rekening sturen naar verzekeringsmaatschappij voor de berging..  Alleen daar ziet de consument dan niets van.  Tot dat ze weer een keer met hun  verzekeraar bellen..

De door jouw gehanteerde versimpeling, is eigenlijk dus gewoon of onwetenheid, oninterresse, of gewoon domweg een gebrek aan intelligentie.. Echter een ding is zeker, of je praat iemand na, en  denkt zelf niet.. Of je zit hier met hele andere belangen..

Laten we het simpel houden en sprookjes de wereld in blijven helpen dat past ons beter...

Ik vind Henk en consorten, lichtelijk contact gestoord.. maar aan hun motieven twijfel ik niet.. Menno is gewoon een commerciele berger, c.q. pech hulp dienst maar die probeert op een eerlijke manier zijn geld te verdienen.  

Heer Borremans en de Burgervader van Huizen, maken het wel heel bont..

Als Henk ooit iets met mijn advies gedaan heeft, namelijk een compleet dossier aanleggen op de correcte manier, dan heeft de politiek in Huizen nog heel wat uit te leggen..  Maar ik denk dat Henk dat niet handig gedaan heeft, dus dit blijft nog wel aan modderen..
De SOAP is nog lang niet afgelopen..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #45 Gepost op: 2 juli 2009, 09:59:45
Hoezo een versimpeling? Het is nou eenmaal zo. Niet dat ik daar iets op tegen heb, zeker niet. Ik zou als ik in paniek was de eerste redder/berger aannemen, als kost het bakken met geld. Maar als je bedenkt, dat bergen eigenlijk redden is? misschien is het niet zo, maar dat vind ik wel. Als ik met m'n boot vast zit, en er komt een berger, zal ik bij de haven zeggen: Bedankt dat jullie mij gered hebben. Niet bedankt dat jullie mij gebergt hebben. Of zie ik dat nu verkeerd?
Inderdaad komt er van de KNRM altijd iemand aan boord, om te vragen of de persoon donateur wil worden. Maar als die persoon nee zegt, word dat geaccepteerd.


Groet,
Nils.

Iemand die niet in gevaar is, maar op  een schip zit dat pech heeft wordt niet gered. Je redt ook geen auto op de snelweg, wel mensen (als die bekneld zijn bijvoorbeeld). Kortom je kunt mensen redden. Schepen die niet in gevaar zijn redt je niet. Die berg je.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #46 Gepost op: 2 juli 2009, 10:01:11
Nils,  ik lees net op je profiel dat je nog maar 12 bent..  

12 is een mooie leeftijd om niet meer in sprookjes te gaan geloven maar je te verdiepen in wat er achter zit..  Laat je niets wijs maken door mannen in pakken, maar onderzoek alles wat je vertelt is...  Want mensen houden graag sprookjes in stand..

Van een goed gelovige oude knar..  ::)


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #47 Gepost op: 2 juli 2009, 13:02:36
Nou Tosa, voor de eerste hulp is snelheid wel belangrijk, je weet immers niet in wat voor situatie de mensen verkeren. Daarom ging de Kuil er meestal als eerste weg, en een tweede rede is omdat de Kuil 3 bemanningsleden mee kan nemen (of er moeten opstappers gaan staan of zitten op de tube) en voordat de Tjerck weg was, dat duurt wel even, als je denkt dat die moteren moeten opgestart worden, en dat er meer bemanningsleden moeten komen.

Bedenk ook nog even dat bergers het voor de centjes doen, en de KNRM altijd vrijwillig! Niet dat de bergers geen goed werk doen, maar realiseer dat wel....

Groet,
Nils.

Lees eerst eens goed wat er staat, en ga niet kakelen als een kip zonder kop............  Jan vind snelheid niet belangrijk, ik wel.
Het is gewenst dat bergings werk commercieel geschiedt, zo kunnen redders zich op redden concentreren, en wordt er geen geld verspild aan werk wat een bergingsbedrijf graag doet. Komt er mischien eindelijk eens een eind aan het eeuwige begrotingstekort bij de KNRM  :P
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #48 Gepost op: 2 juli 2009, 14:16:36
De KNRM heeft zeker problemen met het exploitatie te kort.. Echter de investeringkas is redelijk goed gevuld..

Het probleem is dat KNRM ook vrijwilligers gemotiveerd moet houden, en als de mensen niet hoeven uitrukken om dat de berger alles opknapt en de sleep meeneemt, de binding met de "klanten" dan meer is met de berger dan met de KNRM.

De KNRM heeft over het algemeen veel leuk materiaal, goede gemotiveerde mensen.  Echter om mensen gemotiveerd te houden, moeten ze hun bakens misschien meer gaan verleggen..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #49 Gepost op: 2 juli 2009, 14:44:39
De KNRM heeft zeker problemen met het exploitatie te kort.. Echter de investeringkas is redelijk goed gevuld..

Het probleem is dat KNRM ook vrijwilligers gemotiveerd moet houden, en als de mensen niet hoeven uitrukken om dat de berger alles opknapt en de sleep meeneemt, de binding met de "klanten" dan meer is met de berger dan met de KNRM.

De KNRM heeft over het algemeen veel leuk materiaal, goede gemotiveerde mensen.  Echter om mensen gemotiveerd te houden, moeten ze hun bakens misschien meer gaan verleggen..  




Net weer met de kustwacht gesproken: "het is niet onze taak om de mensen van de KNRM gemotiveerd te houden, dat is een taak van de KNRM zelf. De taak van de kustwacht is het doelmatig inzetten van mens en middelen en dat houdt in niet meer boten dan nodig naar een incident".

Tja, en als de kustwacht de zich  later inmeldende  reddingsboten terugstuurt ola zijnde overbodig,  maar het RAC beveelt dat je toch door moet varen, kun je klagen dat het allemaal zo verwarrend is en dat je zo vaak voor niets vaart. O0

Henk