Hoezo een versimpeling? Het is nou eenmaal zo. Niet dat ik daar iets op tegen heb, zeker niet. Ik zou als ik in paniek was de eerste redder/berger aannemen, als kost het bakken met geld. Maar als je bedenkt, dat bergen eigenlijk redden is? misschien is het niet zo, maar dat vind ik wel. Als ik met m'n boot vast zit, en er komt een berger, zal ik bij de haven zeggen: Bedankt dat jullie mij gered hebben. Niet bedankt dat jullie mij gebergt hebben. Of zie ik dat nu verkeerd?
Inderdaad komt er van de KNRM altijd iemand aan boord, om te vragen of de persoon donateur wil worden. Maar als die persoon nee zegt, word dat geaccepteerd.
Groet,
Nils.
Voor op gesteld in elk vakgebied zitten er slechterikken en goede kerels... Ook bij de KNRM, Ook bij de bergers..
Ja, je ziet het dus verkeerd en je versimpelt de werkelijkheid, want dat is zo makkelijk.. En jij bent dus duidelijk iemand die in sprookjes geloofd..
En schaart alle bergers voor het gemak even op een hoop. daar waar in het verleden een enkeling slecht gedrag wil niet zeggen dat elke berger zo werkt..
Ik ken KNRM stations waar zeer assertief word geworven.. zeg maar..
Er zijn KNRM Stations, die komen rustig in mijn testament, en er zijn KNRM stations die er een potje van maken..
Er is een gewoon te maken met concurrentie op het water.. En alle marktpartijen, dat is inclusief de KNRM, bergers, Reddingsbrigades proberen elkaar de loef aan af te steken..
En de een doet het dan zogenaamd gratis en vraagt via de achterkant flinke bijdragen en de andere vraagt een formuliertje te tekenen die naar verzekeringsmaatschappij word gestuurd, tegen een zeer klein tarief..
Hellaas zien we nu ook steeds vaker, dat KNRM stations een rekening sturen naar verzekeringsmaatschappij voor de berging.. Alleen daar ziet de consument dan niets van. Tot dat ze weer een keer met hun verzekeraar bellen..
De door jouw gehanteerde versimpeling, is eigenlijk dus gewoon of onwetenheid, oninterresse, of gewoon domweg een gebrek aan intelligentie.. Echter een ding is zeker, of je praat iemand na, en denkt zelf niet.. Of je zit hier met hele andere belangen..
Laten we het simpel houden en sprookjes de wereld in blijven helpen dat past ons beter...
Ik vind Henk en consorten, lichtelijk contact gestoord.. maar aan hun motieven twijfel ik niet.. Menno is gewoon een commerciele berger, c.q. pech hulp dienst maar die probeert op een eerlijke manier zijn geld te verdienen.
Heer Borremans en de Burgervader van Huizen, maken het wel heel bont..
Als Henk ooit iets met mijn advies gedaan heeft, namelijk een compleet dossier aanleggen op de correcte manier, dan heeft de politiek in Huizen nog heel wat uit te leggen.. Maar ik denk dat Henk dat niet handig gedaan heeft, dus dit blijft nog wel aan modderen..
De SOAP is nog lang niet afgelopen..