Burgemeester in de plaatselijke commissie KNRM

Auteur Topic: Burgemeester in de plaatselijke commissie KNRM  (gelezen 16429 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #80 Gepost op: 13 juli 2009, 10:13:30
Prachtige actie, door dit soort zaken weet je dat je een meerwaarde hebt in de nautische hulpverlening !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #81 Gepost op: 13 juli 2009, 11:13:00
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------PERSBERICHTEN:

Man overboord nabij Pampus. 12 juli 2009.
 
Rond 21.30 uur ontving het Kustwachtcentrum te Den Helder de melding van een passerend jacht dat een man over boord was gegaan van een catamaran in de nabijheid van Pampus. Direct zijn door het Kustwachtcentrum een zes-tal reddingboten van omliggende stations van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij en van de Reddingbrigades gealarmeerd. De reddingboot van de Hulp Organisatie Gooi- en Eemmeer (HOGE) was reeds op het water en deze lokaliseerde na een kwartier de drenkeling en bracht hem in veiligheid. De man was in goede gezondheid, maar bleek al 50 minuten in het water te liggen. De catamaran had geen middelen bij zich om te alarmeren. Het zeiljacht bemerkte de catamaran en de drenkeling en sloeg alarm.
Een helikopter van Defensie, die eveneens was gealarmeerd, kon terugkeren naar de basis.

Afd. Voorlichting Kustwachtcentrum
Peter Verburg
O6 22959532

bron: www.kustwacht.nl


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #82 Gepost op: 13 juli 2009, 19:41:31
Prachtige actie, door dit soort zaken weet je dat je een meerwaarde hebt in de nautische hulpverlening !

Bedankt Blue, maar dit was tevens een voorbeeld hoe het samen beter kan. Zaterdag middag hadden we nog langszij van de Johanna Smidt samen zitten brainstormen hoe wij het beste om zouden kunnen gaan met een onderkoelde drenkeling. Wij waren tot de conclusie gekomen dat veruit de beste plek voor een drenkeling de beschutte kajuit van de Johanna Smidt is, niet wetende dat al zo snel dit in de praktijk gebracht zou moeten worden. Zo zie je hoe een goed gesprek kan leiden tot een (nog) beter resultaat, de Reddingsboot van Naarden voer pal achter ons en kon de man, geheel volgens afspraak, meteen overnemen, er hoefde geen woord meer aan vuil gemaakt te worden.

Ik geniet er van als dingen goed gaan en ik vermoed zij ook.

Henk


zwaailamp

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • bijrijder op een gele bus....
Reactie #83 Gepost op: 13 juli 2009, 21:27:45
top hoor.... Het kan dus wel............
even een CC'tje naar de gemeente Huizen?


rbgv

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #84 Gepost op: 13 juli 2009, 21:56:47
eigenlijk zouden ze de NOS moeten bellen voor deze rel


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #85 Gepost op: 15 juli 2009, 21:38:43
eigenlijk zouden ze de NOS moeten bellen voor deze rel

Is Hart van Nederland ook goed? Donderdag 16 juli 2009 vroege editie... Telegraaf heeft ook al gebeld  O0

Henk


hansalmere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #86 Gepost op: 15 juli 2009, 21:48:53
ik kan begrijpen dat je alle middelen aangrijpt om tot een werkzame situwatie te komen maar het gevaar schult er ook in dat je het je nog moeilijker gaat maken. want zij hebben de macht en men kan allerlei kinderachtige regeltjes gaan bedenken om jouw het werk onmogelijk te maken. Dus aan de ene kant heb ik zoiets goed dat je de pers opzoekt maar aan de andere kant kijk uit dat de burgervader je het werk niet helemaal onmogelijk gaat maken


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #87 Gepost op: 15 juli 2009, 21:51:49
ik kan begrijpen dat je alle middelen aangrijpt om tot een werkzame situwatie te komen maar het gevaar schult er ook in dat je het je nog moeilijker gaat maken. want zij hebben de macht en men kan allerlei kinderachtige regeltjes gaan bedenken om jouw het werk onmogelijk te maken. Dus aan de ene kant heb ik zoiets goed dat je de pers opzoekt maar aan de andere kant kijk uit dat de burgervader je het werk niet helemaal onmogelijk gaat maken

Eens beginnen met overschreiding van de maximum (vaar)snelheid?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #88 Gepost op: 15 juli 2009, 22:52:44
Eens beginnen met overschreiding van de maximum (vaar)snelheid?

En zonder hart van Nederland mogen we wel hard varen, laten ze ons met rust? Dream on. Lees de brief nog maar eens door... Alles wordt al maximaal door de Gemeente Huizen en de KNRM (zoek de verschillen) ingezet en uit de kast gehaald om ons te stoppen.

Wij hebben niets meer te verliezen, we kunnen alleen nog maar om hoog.


Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #89 Gepost op: 15 juli 2009, 23:24:17
En zonder hart van Nederland mogen we wel hard varen, laten ze ons met rust? Dream on. Lees de brief nog maar eens door... Alles wordt al maximaal door de Gemeente Huizen en de KNRM (zoek de verschillen) ingezet en uit de kast gehaald om ons te stoppen.

Wij hebben niets meer te verliezen, we kunnen alleen nog maar om hoog.


Henk

Néé, dat bedoel ik niet!

Het is wel iets waar ze mee kunnen gaan beginnen, jullie zijn tenslotte geen officiële hulpdienst, maar varen wél te hard  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !