GRIP 2 Zeer grote brand Chinees Restaurant Didamsestraat - Zevenaar 27-09-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand Chinees Restaurant Didamsestraat - Zevenaar 27-09-2010  (gelezen 4752 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

nirosmen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,284
  • Brandmeester, ploegchef en oefenleider
Al iets bekend over eventuele slachtoffers??? De LL3 wordt niet uit voorzorg richting Zevenaar gestuurd...... ???


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Volgens mij wordt de Lifeliner ook wel eens uit voorzorg worden opgeroepen. Weet het echter niet zeker, maar kan me voorstellen dat ze beter mee verlegen, dan om verlegen willen zitten, mocht er toch daadwerkelijk een slachtoffer te betreuren zijn.


nirosmen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,284
  • Brandmeester, ploegchef en oefenleider
Volgens mij wordt de Lifeliner ook wel eens uit voorzorg worden opgeroepen. Weet het echter niet zeker, maar kan me voorstellen dat ze beter mee verlegen, dan om verlegen willen zitten, mocht er toch daadwerkelijk een slachtoffer te betreuren zijn.

Was inmiddels ook een ambu tp. Maar op omroep Gelderland heeft men het erover dat de brandweer enkele mensen uit het pand heeft gehaald. Dat zou weleens een reden kunnen zijn. Meerdere personen in een brandend pand.


ginopress

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Zeer grote brand Zevenaar:

Ik kwam dit tegen in de melding: opschaling middelbrand> opschaling grote brand > opschaling zeer grote brand> Opschaling: meetplan organisatie

Komt dat "opschaling meetplan organisatie" vaker voor? ik ben het niet eerder tegengekomen namelijk.


nirosmen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,284
  • Brandmeester, ploegchef en oefenleider
Zeer grote brand Zevenaar:

Ik kwam dit tegen in de melding: opschaling middelbrand> opschaling grote brand > opschaling zeer grote brand> Opschaling: meetplan organisatie

Komt dat "opschaling meetplan organisatie" vaker voor? ik ben het niet eerder tegengekomen namelijk.

Dit is gewoon het opstarten van meetplan organisatie. Oftewel het WVD verhaal.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Dit is gewoon het opstarten van meetplan organisatie. Oftewel het WVD verhaal.
Het is dan ook niet echt een opschaling. Tegenwoordig spreken de meeste korpsen op het grootst van "zeer groot". Er is echter ook nog "pelotonsinzet"(in feite zijn dit meestal de voertuigen die bij zeer groot al ter plaatse zijn) en "compagniesinzet"(twee pelotons en een ondersteuningpeloton). Vanaf compagnie kan de daadwerkelijke inzet worden aangegeven met het aantal malen compagnie, dit zijn namelijk op zichzelf staande eenheden/groepen.

Overigens zegt het aantal gealarmeerde voertuigen niet alles, het kan namelijk om aflossing gaan, hetgeen wat niet bij een opschaling meegeteld wordt.

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Opschaling