http://www.rtvrijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2010%2Fseptember%2FDrenkeling%20uit%20Nieuwe%20Maas%20gehaald
Wat commentaar onder het artikel:
Helemaal eens Lia! Gelukkig wonen wij nog in een land waar hulpverleners zijn om, hoe een ongeluk ook komt, je zo snel mogelijk te redden en proberen in veiligheid te brengen. In dit geval de duikers van de brandweer uit Rotterdam. Jammer dat niemand in dit forum op mijn eerste bericht echt durft in te gaan een hele hoop van deze organsiatie wordt wegbezuinigd onder het motto reorganiseren. Ik spreek de hoop uit dat niemand zelf of naasten binnenkort ooit nog te water raakt in deze met veel PR omklede "waterstad". Het is gods geklaagd dat alle burgemeesters van Rijnmond hebben ingestemd met het saneren van de duikteams, brandweerkazernes en blijven roepen de serviceverlening hetzelfde blijft in de toekomst. Nu lag deze zeeman, ondanks hij jammergenoeg, want zo voelen hulpverleners dat, overleden is, na aankomst van de brandweer na 10 minuten op het droge vanaf de bodem van de Maas. Morgen is het iemand anders en echt niet altijd met drank op. Ook auto`s, scootmobiels, noem maar op rukken zij voor uit. Bij meer veiligheid wordt altijd als eerste de politie genoemd naar de burger via de politiek men vergeet hoe met zeer weinig de brandweer en ambulance organisaties het rond de klok moeten bolwerken. Het wordt allen maar onveiliger op alle fronten maar iedereen lijkt erin te berusten. Tip: haal uw zwemdiploma voor de aankomende jaren.
Brandweervrouw, Rotterdam 27 september 2010 om 10:45
(Misschien verkeerde topic waarvoor op voorhand excuus)
Hebben we deze overgang van beroeps duikers van de brandweer naar eventueel particuliere duikers niet al eens eerder gehad ergens halverwege jaren 80, eind 80 ??
Ook toen hebben verschillende particulieren bedrijven inzetten gedaan daar waar de brandweer duikers niet voor handen waren.
Een van de mij bekende bedrijven was een samenwerking van Strijaards takel bedrijf en Driessen Diving International beiden te Rotterdam.
Deze namen toen de bergings inzetten en drenkelingen voor hun rekening.
Als men nu weer terug gaat naar deze situatie zal de inzet tijd vertraagd en daarmee de kans op overleving aanzienlijk verkleind worden.
Particuliere bedrijven hebben nog steeds geen toestemming om met OGS te rijiden.