Son en Breugel: Brandweer haalt koe uit de Dommel

Auteur Topic: Son en Breugel: Brandweer haalt koe uit de Dommel  (gelezen 3178 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Gepost op: 2 augustus 2004, 22:24:21
SON EN BREUGEL - Maandagavond rond kwart over zeven kwam een kanovaarder op zijn route over het riviertje de Dommel een koe in het water tegen. Ter hoogte van de Planetenlaan in Son en Breugel was deze dikke dame met nummer 99-91 op deze warme dag blijkbaar verkoeling gaan zoeken in het rivertje.

De man belde de politie. Twee surveillanceteams van de politie bleken echter niet in staat het beest ertoe te bewegen weer terug op het droge te komen. Omdat onduidelijk was hoe lang het dier al aan het water rond dobberde en het er steeds vermoeider uit ging zien besloten de politiemensen de hulp in te roepen van de Sonse brandweer.

Deze kwam met de tankautospuit ter plaatse en met vereende krachten van brandweerlieden, politiemensen en de inmiddels opgetrommelde boer werd het dier met de nodige moeite op het droge gehaald. Eenmaal daar vond de dikke dame het echter wel welletjes geweest en had echt geen zin meer om op te staan. Haar redders in nood hebben haar dan ook maar lekker in de wei laten liggen.

(Tekst en foto's: Gabor Heeres)



Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #1 Gepost op: 2 augustus 2004, 22:26:50
Dit zou iets zijn voor Peter ;D


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #2 Gepost op: 2 augustus 2004, 22:31:19
Onze Marcel is daar in dat water goed nat geworden. Gelukkig was de watertemperatuur goed te doen ;). Wat ik me afvroeg: behoren waadpakken niet tot de standaarduitrusting van een TS? Marcel zelf wist het niet....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #3 Gepost op: 2 augustus 2004, 22:41:15
Ik heb ff gezocht, maar het hoort(zo ver ik kon vinden) niet bij de standaard bepakking!

Ik weet wel dat veel korpsen ze wel in de auto liggen....dus misschien toch wel een beetje standaard ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 3 augustus 2004, 14:23:14
Onze Marcel is daar in dat water goed nat geworden. Gelukkig was de watertemperatuur goed te doen ;). Wat ik me afvroeg: behoren waadpakken niet tot de standaarduitrusting van een TS? Marcel zelf wist het niet....
Standaard is dit niet....Hier hebben we er 4 in de kazerne liggen, die, als we ze nodig hebben, naar aanleiding van de melding, we dan even mee moeten nemen. ;)


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #5 Gepost op: 7 augustus 2004, 11:57:22
Hier in de regio rijdt vaak een WO mee naar zulk soort meldingen.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #6 Gepost op: 7 augustus 2004, 12:17:23
Die is hier in eerste instantie ook meegestuurd, alarmering:

19:41 HV PLANETENLAAN SON 637 680 koe te water

Alleen is deze op het nader bericht van de eerste TS omgekeerd. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat men toch het water in moest.....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2004, 09:31:09
..~ had echt geen zin meer om op te staan. Haar redders in nood hebben haar dan ook maar lekker in de wei laten liggen.


Dit zou iets zijn voor Peter ;D

in de wei liggen bedoel je, ja dat denk ik ook....

 ;D


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #8 Gepost op: 10 augustus 2004, 19:27:35
Wij hebben een aanhanger met koeientakel en ook waadpakken, die nemen ze mee als ze uitrukken naar zo'n melding gaan.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 18 augustus 2004, 22:26:11
tsja,als ik al onze uitrukken voor paarden en koeien in de sloot zou plaatsen was het overzicht gauw weg ;D
Maar wij hebben op allebei de TSen halters en lijnen liggen,en ook 2 paar waadbroeken