Ik heb het gevoel dat andere redenen dan effectiever inzetten hieraan ten grondslag liggen...
Als mensen op een hoog niveau een idee ontwikkelen en overtuigt zijn dat het werkt, hoe kan je dan uitleggen dat het niet werkt. Ik heb het gevoel dat tussen het niveau regionaal commandant en het niveau brandwacht/bevelvoerder veel te veel 'lagen' zitten om ideeën (alle hulpdiensten in een wagen, 4 personen in een TAS, enz) te beoordelen op hun goede werking.
Voor een nieuwe formule voor een wasmiddel wordt jaren onderzoek uitgetrokken, worden praktijk testen gehouden, worden kosten baten analyses gehouden, worden markt onderzoeken gehouden, enz. En als het niet werkt vliegt de CEO er binnen de kortste keren uit.. en wordt het middel van de markt gehaald/
Al de 'nieuwe' brandweer ontwikkelingen worden betaald uit gemeenschapsgeld en een aantal ontwikkelingen gaan volgens mij ten koste van de motivatie van vrijwilligers.
Nu gaan we blijkbaar in 2011 al rijden met gecombineerde voertuigen... Heb nog geen wetenschappelijk onderzoek gezien die ondersteund dat dit kwalitatiever beter is voor de klant dan de huidige organisatie...
Of doet de klant er niet toe?