2 Oktober 2010 VBW-Dag (Waterlanddag Brandweer Waterland) Waterland (NH)

Auteur Topic: 2 Oktober 2010 VBW-Dag (Waterlanddag Brandweer Waterland) Waterland (NH)  (gelezen 1303 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Beste mensen: Op 2 Oktober 2010 zal er de gehele dag, en gedeelte van de middag de VBW/Waterlanddag plaatsvinden in de regio Waterland.
Voor degene die niet weten wat het is: In elke plaats in Waterland staat een oefening/opdracht opgesteld (Monnickendam/Broek In Waterland/Purmerend/Edam/Middenbeemster/Landsmeer, etc etc.) Ieder korps wat zich in de regio Zaanstree waterland bevind, zal hier aan meedoen. Ieder korps, start op een verschillende plek, en zo draait alles door totdat iedereen alles heeft gehad.

Naar verwachting, ik denk rond de klok van 15:00/17:00 ?? Vind er het grote spuitfestijn plaats in Purmerend. Dit houd in, alle korpsen gaan met hun voertuigen in een grote Kolonne met toeters en bellen rijden, naar de spuitbestemming. Vervolgens worden alle auto's opgesteld en zal er met alle korpsen tegelijk stralen worden gespoten. Ik ben er veel bijgeweest, en het is aan te raden, heel mooi om te zien!!

Nu heb ik zelf 2 vragen.
1: Wie weet de exacte tijd van het spuitfestijn? (Zullen vast wel mensen zijn die de dag kennen)
2: Wie weet waar de ''spuitlocatie'' is?
Deze 2 dingen weet ik zelf nog niet, ik ga even een mailtje sturen naar brandweer purmerend. Als niemand het weet, horen jullie het nog!

Gekoppeld.


Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #1 Gepost op: 29 september 2010, 18:11:00
Beste mensen: Op 2 Oktober 2010 zal er de gehele dag, en gedeelte van de middag de VBW/Waterlanddag plaatsvinden in de regio Waterland.
Voor degene die niet weten wat het is: In elke plaats in Waterland staat een oefening/opdracht opgesteld (Monnickendam/Broek In Waterland/Purmerend/Edam/Middenbeemster/Landsmeer, etc etc.) Ieder korps wat zich in de regio Zaanstree waterland bevind, zal hier aan meedoen. Ieder korps, start op een verschillende plek, en zo draait alles door totdat iedereen alles heeft gehad.

Naar verwachting, ik denk rond de klok van 15:00/17:00 ?? Vind er het grote spuitfestijn plaats in Purmerend. Dit houd in, alle korpsen gaan met hun voertuigen in een grote Kolonne met toeters en bellen rijden, naar de spuitbestemming. Vervolgens worden alle auto's opgesteld en zal er met alle korpsen tegelijk stralen worden gespoten. Ik ben er veel bijgeweest, en het is aan te raden, heel mooi om te zien!!

Nu heb ik zelf 2 vragen.
1: Wie weet de exacte tijd van het spuitfestijn? (Zullen vast wel mensen zijn die de dag kennen)
2: Wie weet waar de ''spuitlocatie'' is?
Deze 2 dingen weet ik zelf nog niet, ik ga even een mailtje sturen naar brandweer purmerend.
Als niemand het weet, horen jullie het nog!

Gekoppeld.

Gevonden op internet :
Purmerendse brandweer bestaat 80 jaar
De brandweer van Purmerend viert dit jaar haar 80-jarig jubileum. De Waterlanddag sluit daarom af met een spuitdemonstratie aan het Noordhollandsch Kanaal (ter hoogte van kunstwerk 'Heartbeat') met alle deelnemende brandweerkorpsen. Burgemeester Don Bijl geeft rond 16.30 uur vanuit een hoogwerker het startsein. Rond 16.00 uur rijden zo'n twintig brandweervoertuigen met optische en geluidssignalen van de brandweerkazerne aan de Gorslaan via het centrum naar de Kanaaldijk.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.