Gevaarlijke situatie.

Auteur Topic: Gevaarlijke situatie.  (gelezen 5189 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #10 Gepost op: 2 oktober 2010, 09:35:48
Hier ben ik het toch niet mee eens. In het verkeer moet je altijd rekening houden met het onverwachte, laat dat gezegd zijn, maar er is ook een verwachtingspatroon bij verkeersituaties. En binnen de bewouwde kom gaat iedereen ervan uit dat er 50, danwel 30 wordt gereden. Hierop baseer je ook je beslissingen die je maakt. In dit geval, die auto is nog ver weg, dus ik kan er voor langs.

Ik verwacht dat mensen proberen om voor mijn auto/fiets te duiken, dan valt het altijd mee... ;)

To assume is to make an ASS out of U and ME ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #11 Gepost op: 2 oktober 2010, 15:00:01
Daar ben ik het uiteraard helemaal mee eens. Neemt niet weg dat het hier inderdaad om een beginnend bestuurder gaat, die niet alleen op het verkeer moet letten, maar ook nog eens voertuigbeheersing moet leren.

Ook wil ik opmerken dat ik menigmaal in diverse programma's uit de mond van een agent soortgelijke commentaar heb gehoord. Dat menig verkeersdeelnemer er niet vanuit gaat dat er een (aso) persoon harder rijdt dan de toegestane snelheid.

Het gesprek met de motorrijder was zeker netjes om hem te laten leren, alhoewel de instructeur dit waarschijnlijk ook al wel van plan was geweest.

hoe weet je dat het hier een beginnende bestuurder is..... ik heb ook net mijn motor rijbewijs gehaald, maar heb al ruim 11 jaar mijn rijbewijs voor de auto......ben ik dan beginnend bestuurder ? ;)

Ook wederom een aanname, assumption is the mother of al fuck-ups... 0098
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

P2000man

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • At work
Reactie #12 Gepost op: 4 oktober 2010, 00:54:06
Nou als motorrijder ben je dan toch een beginnend bestuurder ofniet ???

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 4 oktober 2010, 08:33:56
Nou als motorrijder ben je dan toch een beginnend bestuurder ofniet ???

http://www.cbr.nl/1070.pp

Wanneer is iemand een beginnende bestuurder?
Iedereen die na 30 maart 2002 voor het eerst een rijbewijs haalt, is de eerste vijf jaar een beginnende bestuurder. Het maakt niet uit voor wat voor type motorvoertuig dit rijbewijs is afgegeven. Dit kan bijvoorbeeld een motor (categorie A) of een personenauto (categorie B) zijn.

Uitzondering hierop is het rijbewijs AM, dan ben je 7 jaar beginnend bestuurder ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

P2000man

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • At work
Reactie #14 Gepost op: 4 oktober 2010, 14:03:37
officieel gezien dan niet maar praktisch gezien wel, want je kan motorrijden niet met autorijden vergelijken

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #15 Gepost op: 11 oktober 2010, 13:12:48
officieel gezien dan niet maar praktisch gezien wel, want je kan motorrijden niet met autorijden vergelijken
Ja.. als je het zo wilt stellen... helaas zijn alle regeltjes voor beginnende bestuurders gebaseerd op de officiele regels. en niet op de "praktische"  regels ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-