Beademingsmasker waar moet je op letten / Veel verschil in prijs.

Auteur Topic: Beademingsmasker waar moet je op letten / Veel verschil in prijs.  (gelezen 3235 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Beste allemaal,

Aangezien ik een beademingsmasker wil aanschaffen om in privétijd te gebruiken tijdens reanimeren ben ik eens opzoek gegaan op het internet.
En wat blijkt er zijn meerdere site's waar je dit kan aanschaffen en er zit ook nog eens een groot verschil in prijs overal ( de link zal ik onderaan dit bericht plaatsen ).

Verder blijkt dat de ene aanbieder spreekt over een wegwerpfilter en de ander spreekt er helemaal niet over.
Moet je als je de enige bent die het beademingsmasker gebruikt wel het filter vervangen vraag ik mij dan af.

Ik hoop dat er iemand is die mij meer duidelijkheid kan verschaffen.
Alast bedankt voor jullie reacties.

http://www.twenga.nl/search.php?hx=1&s=2&c=15735&start=20

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Peterinstr

• net zo maf als hij eruitziet
  • Junior gebruiker
  • **
  • Ja ja ja was ist los was ist das
    • noodzaakopleidingen
Reactie #1 Gepost op: 29 september 2010, 16:03:30
Als je hem alleen wilt gebruiken om te oefenen en je bent de enige die hem gebruikt maakt een verwisselbaar filter niet uit.
Wil je na gebruik bij een echte reanimatie niet een heel nieuw masker kopen dan kun je er 1 kopen met verwisselbaar filter, aan de andere kant de kans dat je hem daadwerkelijk gaat gebruiken is niet zo heel groot  dus zo'n verwisselfilter is eigenlijk voor de gemiddelde persoon overbodig.
Het prijsverschil van de Ambu pocketmask is idd erg groot waarom? Ik heb geen idee
BLS/AED Instructeur . NIBHV instructeur. Ex hospik. EHBO instructeur. TX-opleider. Taxi leraar SOVA,DGV,LLV,HNR.